خان‌یونس

ظهر روز شنبه، ۲۳ تیرماه، جنگنده های رژیم صهیونیستی طی یک حمله ناجوانمردانه به منطقه خان‌یونس در غزه، تعداد زیادی از فلسطینیان را به خاک و خون کشیدند.

سرویس جهان مشرق - دقایقی قبل منابع محلی در غزه گزارش دادند که جنگندهای ارتش رژیم صهیونیستی طی حمله ای سنگین به منطقه خان یونس و با استفاده از تسلیحات پیشرفته آمریکایی، صدها فلسطینی را به خاک و خون نشاندند.

لحظات اولیه از حمله رژیم صهیونیستی به خان‌یونس

به گزارش منابع محلی، ارتش رژیم صهیونیستی به طرز جنون‌آمیزی منطقه المواصی و برخی مناطق غربی خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد. منابع پزشکی اعلام کردند تا این لحظه بیش از ۵۰ فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر هم مجروح شدند.

تصاویر هولناک از لحظات اولیه پس از حمله رژیم صهیونیستی به خان‌یونس

ارتش اشغالگر نیروهای امدادی را هم هنگام انتقال شهدا و مجروحان به بیمارستان هدف قرار دادند. شمار زیادی از شهدا و مجروحان زن و کودک از جمله کودکان کمتر از دو سال هستند.

الجزیره گزارش داده است که طی این حمله تعداد زیادی فلسطینی به شهادت رسیده اند و شرایط بحرانی است.

حمله وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خان یونس/ بیش از ۱۰۰ مجروح و شهید در بمباران المواصی + عکس و فیلم
حمله صهیونیست‌ها به خان‌یونس

منابع عبری زبان مدعی شده اند که ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله، قصد ترور چندتن از رهبران مقاومت فلسطین را داشته است. گزارش های منتشر شده در این رابطه ضد و نقیض بوده و هیچ منبع رسمی تاکنون اخبار منتشر شده در این باره را تائید نکرده است.

لحظه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی خان یونس

منابع محلی گزارش میدهند که تعداد شهدای این حمله جنایتکارانه به ۱۳۰ نفر رسیده است. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که حملات به غزه همچنان ادامه دارد. مقامات ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرده انده که میدانستند در این حمله، تعداد زیادی از غیر نظامیان کشته و زخمی خواهند شد، اما با این حال، این حمله را انجام دادند.

حمله وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خان یونس/ بیش از ۱۰۰ مجروح و شهید در بمباران المواصی + عکس و فیلم
حمله صهیونیست‌ها به خان‌یونس

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه افزود: ما دشمن صهیونیستی و آمریکا را مسئول کامل ادامه کشتارهای هولناک علیه غیرنظامیان در نوار غزه می دانیم. دفاع مدنی غزه نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی امروز تجمع غیرنظامیان فلسطینی را در خان‌یونس هدف قرار داد و مرتکب جنایت جدیدی شد. این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

حال و روز مجروحین حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به خان‌یونس

حماس اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونسیتی با این حمله نشان داد که خواهان هیچ توافقی نیست. منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که نیروی هوایی اسرائیل برای ترور اشخاص مرتبط با مقاومت فلسطین به طور فشرده و گسترده چندین هدف در خان یونس را بمباران کردند.

تصاویر هوایی از لحظه حمله رژیم صهیونستی به خان‌یونس

بر اساس این گزارش، بسیاری از مجروحین وشهدا هنوز زیر خاک مدفون شده است. تصاویر منتشر شده از شدت انفجارها حاکی از آن است که در این حمله، از بمب‌های با قدرت تخریب بسیار بالا استفاده شده است. در این حمله از بمب های سنگین MK۸۴ استفاده شد، در طول نبرد نابرابر رژیم صهیونیستی علیه غزه، ایالات متحده بیش از ۵۰۰۰ بمب MK۸۴ را به صهیونیست‌ها داده بود.

حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی خان یونس

حمله وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خان یونس/ بیش از ۱۰۰ مجروح و شهید در بمباران المواصی + عکس و فیلم
حمله صهیونیست‌ها به خان‌یونس

بیانیه حماس: هدف قرار گرفتن محمد ضیف کذب و بی اساس است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با رویترز تاکید کرد ادعای رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه در حمله امروز به خان یونس محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام هدف قرار گرفته، کذب محض و کاملا بی اساس است. سامی ابوزهری خاطر نشان کرد که همه شهدای این جنایت غیرنظامی هستند و آنچه اتفاق افتاده، جنایتی خطرناک در راستای جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تحت حمایت آمریکا و سکوت جهانیان است. ابوزهری گفت این جنایت پیامی عملی از طرف دشمن بود مبنی بر اینکه به دنبال دستیابی به توافق نیست.

سازمان مقاومت فلسطین، حماس، در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که ادعاهای اشغالگران در مورد هدف قرار دادن رهبران ادعاهای دروغین است. در بیانیه حماس آمده است: جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایت امروز در منطقه مواصی در خان یونس، ادامه نسل‌کشی دشمن نازی صهیونیستی علیه ملت فلسطین است و دولت آمریکا نیز مستقیماً در این جنایات شریک است.

این جنبش طی بیانیه‌ای اعلام کرد: قتل عام هولناک منطقه مواصی در خان یونس به دست نئونازی‌های صهیونیست که تشدید خطرناک جنایات و کشتارهای بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌ها به شمار می‌رود، را شدیداً محکوم می‌کنیم.

حال و روز مجروحین حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به خان‌یونس

حماس تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی این جنایت را در منطقه مواصی در غرب شهر خان یونس مرتکب شده که آن را منطقه‌ای امن اعلام کرده بود و از فلسطینی‌ها خواسته بود که به آنجا بروند اما جنگنده‌ها، توپخانه و پهپادهای ارتش اشغالگر به طور گسترده و مکرر چادرهای آوارگان فلسطینی را در این منطقه هدف قرا داده و صدها غیرنظامی بی‌دفاع شهید و مجروح شدند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی پیرامون هدف قرار دادن رهبران فلسطینی ادعایی کذب و بی‌اساس است و این اولین بار نیست که دشمن چنین ادعایی می‌کند و بعداً کذب و دروغ بودن آن ثابت می‌شود و این ادعاهای بی اساس صرفاً با هدف سرپوش نهادن بر این جنایت هولناک و وحشیانه طرح می‌شود.

حماس افزود: قتل عام منطقه مواصی در خان یونس که بیش از ۸۰ هزار آواره فلسطینی در آنجا ساکن هستند تاکیدی واضح و روشن از سوی دولت رژیم صهیونیستی بر ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین از طریق هدف قرار دادن مکرر و سیستماتیک غیر نظامیان بی‌دفاع در چادرها و مراکز اسکان آوارگان و ساختمان‌های مسکونی و ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایات در حق آنان بدون هرگونه توجه به درخواست‌ها برای توقف هدف قرار دادن غیر نظامیان و یا هرگونه اعتنایی به قوانین جنگی است.

حال و روز مجروحین حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به خان‌یونس

این جنبش در پایان تاکید کرد که بی‌توجهی دشمن صهیونیستی به قوانین و معاهدات بین‌المللی و تجاوزات گسترده علیه غیرنظامیان بی دفاع در صورتی که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت آمریکا از صهیونیست‌های افراطی و ارتش تروریستی آنها از طریق ارائه حمایت‌های سیاسی و نظامی، سرپوش نهادن بر جنایات آن و ممانعت از هرگونه اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در قبال این جنایات نبود، ادامه نمی‌یافت و همین موجب شده که آمریکا نیز به طور کامل شریک جنایات این رژیم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    57 4
    اللهم عجل لیولیک الفرج
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      6 1
      خون آشامِ تل آویو دیر یا زود با عدالت روبه‌رو خواهد شد...
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 1
      کودک کش ها لکه ننگ تاریخ بشریت هستند .
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    2 22
    این جور که خبرا درمیاد مثل اینکه محمد ضیف فرمانده گردان قسام شهید شده تو این بمباران.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      25 3
      تکذیب شده بازی روانی اسقاطیلی هاست
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 1
      درسته کشته شده.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      اول ایشان فرمانده محمد ضیف هستند. دوم سمت ایشان رئیس ستاد مشترک گردان های شهید عزالدین قسام است. سوم به کوری چشم اسقاطی ها زنده است و تا فلسطین را ازاد نکند دست از تلاش برنخواهد داشت.
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      کوشته شده دوست عزیز
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    6 25
    مشرق حمله روسیه هم تیتر کن
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      24 6
      چرت نگو .مسلمون نیستی
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      35 3
      باز یه غربگدا پیدا شد
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      29 3
      خفه شو
    • DE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      28 3
      سیاست جنگی روسیه حمله به مناطق مسکونی نیست ولی اسرائیل عمداً جنایت میکنه . خدا لعنت کنه اسرائیل و حامیان بیشرفش رو .
    • BR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 0
      اسرائیلی ها با هواپیما وحشیانه در هم می‌کشند داعش وار از خودشون هم کشته بشه میگن کار طرف مقابل بوده زمین سوخته باقی میزارن جنگ اونا همینه
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 0
      اوکراین نه مسلمانن نه از ما خوششون میاد. چقد همین اوکراینی ها به سردار سلیمانی گفتن تروریست ولی غزه به اسم سردار سلیمانی خیابان هست. بعدم ما سیاستمون دفاع از مسلمانانه و بعدشم اگه جلوی وحشی گری اسرائیل رو نگیری بعدش سراغ بقیه کشور های همسایه میره
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    9 3
    ایران یه کاری کن .فردا شرمنده امام زمان نباشیم
    • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 1
      ایران باید نظرات مردم را بگذارد چاپ شود. با سانسور نظرات باور کنید کسی نظرش به سیاستهای بایدن نسل کش /که خود امریکاعیها او را جنه ساید جو مینامند و خلاص عزراعیلیش نتانیاهو مثبت نمیشود.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    6 5
    کاش لبنان جواب کوبنده تری به اسرائیل بده .ما هم پشتشونیم
  • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    34 8
    یک چاقوکش قاتل رو در ایران اعدام میکنند ، صدای " انساندوستان " در میاد ولی در مورد قتل عام ۴۰ هزار نفر از مردم غزه ساکت هستند . ننگ بر شیرین عبادی ، نرگس محمدی ، رضا پهلوی و سایر بیشرفهای اپوزیسیون .
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      احسنت... ننگ بر حقوق بشر دروغین غربی
  • رضا DE ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    4 3
    این بی احساسی دنیا واین عاشورا پس از عاشورایی دیگر امید مارا به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیشتر میکند مشرق آمار بیشتر است اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنی من خیر اعوانه و انصاره والمستشهدین بین یدیه
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    2 2
    هنیه چی میگه؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    آمریکا حمله روسیه ب اوکراین را سریع جنایت جنگی خواند، اما حمله ب فلسطین را ن می‌بیند، ن می‌شنود و ن اهمیت می‌دهد. هر کسی که از من فرمان می‌برد خوب و منزه است و الباقی تروریست و جنایت کارند.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    مزاحمت ایجاد نکن من برای خودم امپراطورم مگر امپراطور را می شود اینکار هارا کرد با او ،
  • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    جانوران رژیم کثیف نسل کش جنایتکار دولت صحیونیتی عزراییل و ملتی که این رژیم را طرفتداری میکند دستشان بخون غرق است. اما جنایتکار بزرگ بایدن خبیث است که در دوره او تمام این جنایتهاو جنگها اغاز ، انجام ، و هدایت میشود.هر روز صدها مردم زن بچه و مرد بیگناه بدست این جانیان ضد بشری کشته میشوند و کسی دیگر یا نمیشنود یا بشنیدن ان عادت کرده است. لعنت عبدی خدا بر بایدن . مشرق این صدای یک ایرانیست بگذارید این صداها بگوش برسد.
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 1
      اسرائیلی ها به آرامش نمی‌رسند هیچوقت
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    همه بمب های صهیونیست هارو آمریکا و اروپا به رایگان بهش میفرستن.خصوصا آمریکای شیطان
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    پرچم اینها پرچم اسراعیل نیست پرچم دارای مفهوم است ، پرچمش یک پارچه سیاه یا نقره ای است چونکه در سبک زندگی اش هر چیزی دارد به طور متعادل
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 1
    از زندگی یکنواخت خوشم نمی اید
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      پاشو برو غزه
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    ۸۰تا کشته برا اسراییل چیزی نیس
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    همه این خون ها
  • محمود IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    اینکه رژیم سفاک و وحشی قرن یعنی اسراییل خبیث دست به اینگونه جنایات می زند تعجبی نیست
  • BR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    اون مرتیکه موشه امیر با تعجب میگه ما تو جنگ های اولیه با عراق دو تا شو نو میکشتیم فرار میکردند و تسلیم می‌شدند اما حالا هر چه میکشیم فرار نمیکنند حماس فقط باید سران این رژیم رو بکشه
  • BR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    با اعراب بود
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    خدایا چکار میکنی چقد حکمت چرا اینقدر جنایت و کودک کشی کاری نمکی
  • BR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    بشار اسد هیچ حسن نصرالله هم هیچ ایران هم هیچ شاید عراقی ها و یمنی ها جبران کنند
  • BR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    بشار اسد هیچ حسن نصرالله هم هیچ ایران هم هیچ شاید عراقی ها و یمنی ها جبران کنند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    اسلام تمدنی فلسفی فرهنگی سیاسی اون اسلامیست که یکی از شاگردهاش علی شرعیتیه ....خدایش بیامرزد ....
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    سردار سلامی شما را به امام حسین اگر کاری از دست شما برمیاد برای نصرت فلسطین انجام بده بحق فاطمه الزهرا.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 1
    یاد سخنرانی جاودانه علامه شهید مرتضی مطهری افتادم: فلسطین الان کربلا است.
  • علی DE ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    عزیزان،اسرائیل و عملش ؛ آشکار شدن ذات نطام سلطه است.اگر بی شمار مردم را در سراسر این جهان کشتند تا مسلط شوند،اکنون چهره واقعی آنها در حال نمایش است.هیچ نفس کشی را حاضر ب مشاهده نیستند حتی در درون خودشان که اگر بخواهد بر علیه منافع آنها تلاش کند اکنون دنیا شاهد نمایش بی رحمی خون خواهی ،شرارت این مجموعه صد بشری است.عصای موسی از آستین امام بیرون آمد تا دنیا عریانی آن را مشاهده کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس