استفاده رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها به‌عنوان سپر انسانی؛ ویکی‌لیکس سند منتشر کرد

اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ قبلی غزه در سال ۱۳۸۷ از مردم این باریکه به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی همواره از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده و این موضوع بارها در گزارش‌های محتلف مستند شده است.
این رژیم حتی امروزه نیز از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

حال، پایگاه ویکی‌لیکس اعلام کرده که براساس اسناد طبقه‌بندی شده آمریکا، ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ پیشین غزه از مردم این باریکه به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد.

در یکی از این اسناد محرمانه آمده: فلسطینیان در مورد سوء‌استفاده‌های ارتش اسرائیل از قبیل غارت، ضرب‌وشتم، تخریب اموال و استفاده از مردم محلی به‌عنوان سپر انسانی شهادت دادند.

براساس این اسناد، حتی شماری از نظامیان صهیونیست نیز به این موضوع اعتراف کرده‌اند.

در ادامه این اسناد آمده: اظهارات ۲۶ نظامی اسرائیلی در این مورد موجود است؛ همه این نظامیان در عملیات سرب گداخته (Operation Cast Lead) در نوار غزه شرکت داشتند؛ آن‌ها اعتراف کردند که از مردم غزه به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌شد.

در ادامه این اسناد آمده که این نظامیان شهادت دادند که گلوله‌های فسفری و آتش‌زا بر روی مناطق غیرنظامی شلیک شد؛ آن‌ها همچنین به نمونه‌های دیگر از حمله‌های بیش از حد که باعث تلفات غیر ضروری و تخریب اموال شد، اذعان کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس