کد خبر 1633246
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
ماجرای آسیب‌ مغزی با زیاد فکر کردن

طبق تازه‌ترین یافته‌های محققان هلندی، سخت فکر کردن می‌تواند به مغز آسیب بزند.

به گزارش مشرق، طبق تازه‌ترین یافته‌های محققان هلندی، سخت فکر کردن می‌تواند به مغز آسیب بزند؛ موضوعی که البته متخصصان مغز و اعصاب با تردید به آن می‌نگرند. مسعود صابری، متخصص جراحی مغز و اعصاب هم این موضوع را تأیید نمی‌کند و به همشهری می‌گوید: تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام. اتفاقا زیاد فصکر کردن یا مطالعه فراوان می‌تواند از بروز خیلی از بیماری‌ها مثل آلزایمر جلوگیری کند.

او با بیان اینکه سخت فکر کردن یا زیاد فکر کردن به ‌خودی خود به مغز آسیب نمی‌زند، اما می‌تواند باعث بروز علائم و مشکلات دیگری شود که بر سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد توضیح می‌دهد: به‌عنوان مثال، تکرار مداوم اخبار منفی می‌تواند باعث بروز اضطراب و افسردگی شود.

صابری درباره نتایج اعلام‌شده از سوی محققان هلندی مبنی بر اینکه هرچه تلاش ذهنی بیشتر باشد، فرد احساساتی مانند ناامیدی، تحریک‌پذیری، استرس یا آزار را بیشتر تجربه می‌کند می‌گوید: اول اینکه چنین چیزی رویکرد روان‌پزشکی است و دوم دلیل نمی‌شود مغز به‌خاطر تجربه کردن احساسات ناخوشایند روانی دچار آسیب شود. این ادعا که زیاد کار کشیدن از مغز یعنی آسیب زدن به این بخش از بدن، پایه علمی ندارد و اگر هم باعث اضطراب و افسردگی شود، آثار آن روانی است و مغزی نخواهد بود؛چون بیماری‌های روانی هیچ ارتباطی با مغز ندارند.

مغز هم به استراحت نیاز دارد
البته متخصصان معتقدند که مغز انسان برای انجام وظایف پیچیده طراحی شده، اما مانند هر اندام دیگری به استراحت و مراقبت نیاز دارد و به همین دلیل، توصیه می‌کنند که با روش‌هایی مانند مدیریت استرس، مدیتیشن، تمرین‌های آرام‌سازی ذهن و استراحت‌های منظم به مغز استراحت داده شود.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    0 0
    ممنون
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    5 0
    خداوند متعال در جای جای قرآن مجید صراحتا به این مضامین می فرمایند ، چرا در شناخت حقیقت خدا پرستی و زندگی سالم و بر پا داشتن نماز و پرداخت زکات و انجام عمل صالح و امر به معروف و نهی از منکر و زندگی در شان انسان حق طلب و خدا پرست و احترام به پدر و مادر و همسر و فرزند و پیروی از پیامبران الهی و اولیاء خدا و دوری از وسوسه شیطان رجیم و دوری از گناه تعقل نمی کنید . البته آنچه معلوم است صهیونیستها و شیاطین انس و جن !!! برای کسانی که در روش زندگی و شناخت انسانیت فکر نمی کنند و از شیطان نفس اماره دنباله روی میکنند نقشه دارند !!!! البته محققان اروپائی مخصوصا هلندی نظری در مورد آزاد بودن مصرف الکل و مواد مخدر و فحشا و موسیقی ناهنجار و مضر برای گوش و مغز ندارند؟!!! آنها فقط از تفکر و فکر کردن به حقیقت ناراحت میشوند؟!!!! یعنی مواد مخدر به مغز آسیب نمیزند؟!!! پس چرا یک کلام نمی گویند به چه دلیل مصرف مواد مخدر در هلند آزاد است؟!!!! به دلیل نداشتن استرس؟!!!! خداوندا شیاطین انس و جن را نابود بفرما. آمین یا رب العالمین
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    0 0
    منبع این خبرهمشهری ذکرشده وخبرگزاری خارجی چنین خبری نداشته
  • BE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    6 0
    خخخخخخخخخخ! هلند؟ کشوری که اولین و بزرگترین تولید کننده مواد افیونی صنعتی در جهان هست؟ خخخخ! حتما به نظر متخصصین هلندی چت و اینستاگردی و فیسکور بازی برای مغز مفیده؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس