پزشکیان به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیر حذفی است

نماینده موافق با برنامه‌های اعلامی دولت در مجلس گفت: پزشکیان به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیر حذفی است.

به گزارش مشرق، محمد مهدی فروردین نماینده فیروزآباد به عنوان نماینده موافق با برنامه‌های اعلامی دولت توسط مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس و در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی، اظهار کرد: خیلی خوشبختم امروز از برنامه‌های رئیس جمهوری به عنوان موافق دفاع می‌کنم که به فرمایش مقام معظم رهبری شخصیتی فاضل و مردمی جناب آقای پزشکیان است. عنصر تعاملی ما نباید حذف باشد بایستی به سوی جذب رفت.

وی افزود: با بیان اینکه جریان‌های سیاسی داخلی در ۴۰ سال گذشته نتوانستند همدیگر را از عرصه سیاست حذف کنند، گفت: هر کدام در مقاطعی قصد حذف یکدیگر را داشتند، اما پویایی جامعه ایرانی برنامه تاریخی این سرزمین اجازه برخورد حذفی را تاکنون نداده است.

نماینده فیروزآباد در مجلس همچنین بیان کرد: حذف و برخورد حذفی به نزاع سیاسی مداوم، امنیتی شدن و خشونت میز شدن زندگی سیاسی و ناکارآمدی می‌انجامد، پزشکان با شعار با هم دعوا نکنیم و در کنار هم باشیم که در واقع در عمل هم نشان داد بر صندلی ریاست جمهوری نشسته است.

فروردین افزود: می‌توان ضمن وجوه نظارتی مجلس یاری‌گر رئیس جمهور باشیم، پزشکیان رئیس جمهوری صادق، دانشمند، فرزانه و مردمی به قول رهبر انقلاب که در نحوه انتخاب کابینه خود نشان داده است به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیر حذفی است. او می‌خواهد سیاست در آغاز راهی قرار گیرد که بشود سیاست‌ورزی به مثابه کنش معطوف به خیر جمعی انجام داد.

وی که به عنوان نماینده موافق از برنامه‌های رئیس جمهور سخن می‌گفت، ادامه داد: پزشکیان سیاست را به عنوان کنشی حذفی نمی‌خواهد و وزرای پیشنهادی او هم تلفیقی از گروه‌های سیاسی و تجلی نگاه غیر حذفی و بهره‌گیری از تمامی استعدادها است.

فروردین، همچنین گفت: رهبری معظم انقلاب به صراحت فرمودند که موفقیت رئیس جمهور موفقیت ما است و مجلس با عنایت به شرایط خطیر موجود با منظور کردن مانیفست اعلامی رئیس جمهور می‌تواند، تکمیل کننده و موید راهبرد وفاقی و سیاست غیر حذفی باشد.

وی با بیان اینکه مجلس نسبت به راهبرد وفاقی مسئولیت دارد، تصریح کرد: مجلس می‌تواند چنین راهبردی را توسعه دهد و به پیروزی آن کمک کند. مجلس با رأی اعتماد مستدل خود باید بخشی از فرایند توافق‌سازی، کاهش دادن سطح منازعه سیاسی، تقویت انسجام اجتماعی و همراهی با رویکرد توافق‌ساز رئیس جمهور برای تحقق خیر جمعی برای مصالح ایرانیان باشد.

فروردین همچنین عنوان کرد: مجلس، دولت، قوه قضائیه و کل نظام سیاسی در یک کشتی نشسته‌اند، جدایی نظام از دولت توهمی بیش نیست. این کشتی باید به درد ملت ایران بخورد و بتواند بار تأمین شرایط زندگی بهتر را برای این مردم عزیز و تحت فشار اقتصادی و تحریم به دوش بکشد.

وی افزود: مردم عزیز و همکاران محترم مورد برنامه‌های فردی صحبت می‌کنیم که در طول دوران نمایندگی ۴ سال توفیق همکاری با او را داشتیم، جز صداقت چیزی از او ندیدیم. امروز زمان آن رسیده که با توجه به وعده‌هایی که رئیس جمهور داده، اعتقاد و باورهای قلبی به آمایش و توجه به محرومین و نقاط محروم که جز شعارهای رئیس جمهور و وعده‌های عملی او بود و در وجود این شخصیت نهادینه شده است عمل کنیم.

فرودین گفت: رئیس جمهور حتی انبوه انتقادها را به جان خریده و حالا مجلس در موقعیتی است که بایستی در یک تعامل سازنده و در چارچوب وظایف نظارتی خود به کابینه پیشنهادی رأی اعتماد دهد و مصالح و منافع ملی را پیگیری کند و به فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب و اسناد بالادستی نظام که سرلوحه او خواهد بود، عمل کند و مطالبات مردمی به ویژه در حوزه معیشتی و اقتصاد را تحقق ببخشد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از صحبت‌های رئیس جمهور در رابطه با حکمرانی عنوان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چیزی است که رئیس جمهور به آن پایبند و معتقد است آیا جز این است که ما از رئیس جمهور انتظار داریم که برنامه‌های مجلس را پیاده کند. برنامه‌های رئیس جمهور در زمان انتخابات و بعد از تنفیذ و تحلیف این است که به برنامه هفتم پایبند هستیم و ما باید از وجود چنین رئیس جمهوری خوشحال باشیم که به قانون مجلس و قانون اساسی برنامه هفتم توسعه پایبند و معتقد است.

فروردین که در دفاع از برنامه‌های رئیس جمهور سخن می‌گفت، افزود: پزشکیان در نوع خود باور به محرومین را با پوست و گوشت خود حس کرده و و این انتظار مردم است که مجلس با اعتماد به کابینه پیشنهادی رئیس جمهوری که به وعده خود عمل کرده و کابینه فراجناحی را که شعار آن را داده بود، رأی اعتماد دهد.

وی همچنین عنوان کرد: ان‌شاءلله امروز به وزرای پیشنهادی کابینه آقای پزشکیان رأی خواهیم داد که امید مردم چون وعده‌هایی که رئیس جمهور داده است زنده بماند. آقای رئیس جمهور! از آنجایی که خود شما شاهد هستید که در روزهای گذشته اتفاق‌های بسیار مثبتی برای ورزش کشور رخ داده است، امیدوارم آن روحیه ورزشی جناب عالی در مسند ریاست جمهوری قوت پیدا کند.

فروردین ادامه داد: مدال آوران المپیکی امروز چشم انتظار اتفاق‌ها و ترمیم زیرساخت‌های ورزشی هستند و با وجود سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه که هر سه نگاه ویژه‌ای به جوانان و ورزش دارند انتظار دارد در حوزه زیرساختی ما کشورمان را در مسیر حرکت دهیم که دیگر آرزوی سایر کشورها را در حوزه زیرساختی نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: امروز زیرساخت‌های ورزشی برازنده ورزشکاران جمهوری اسلامی نیست و برازنده جوانان نیست با آن نگاه حضرت عالی که به ورزش علاوه بر اینکه فردی علاقه‌مند ورزش هستید و خود ورزشکار هستید نگاه تحولی وزیر محترم پیشنهادی که از سابقون در ورزش هستند، انتظار جامعه ورزشی این است که رئیس جمهور در حوزه زیرساخت‌ها به نیروهای کارآمد حوزه ورزش توجه داشته باشید و تحول شگرف را ایجاد کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    موفق باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس