مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند معاف می‌شوند

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند از تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۳ می‌توانند برای معافیت سربازی از طریق دفاتر پلیس+۱۰ اقدام کنند.

به گزارش مشرق، سازمان وظیفه عمومی فراجا روز شنبه ۲۷ مرداد در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: به استناد تبصره یک بند «ط» ماده ۱۰۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، مشمولانی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در شمول این قانون قرارگرفته اند، به شرط نداشتن غیبت و رسیدن به سن ۳۵ سال تمام و دارا بودن حداقل ۲ فرزند، می‌توانند از یکم شهریور ۱۴۰۳ با به همراه داشتن مدارک لازم از قبیل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست معافیت مربوطه را ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و احراز شرایط از معافیت بهره‌مند شوند.

کارکنان وظیفه که فاقد غیبت سنواتی و حین خدمت در شمول مقررات این معافیت قرار می‌گیرند، با ارائه مدارک مورد نظر به یگان خدمتی و احراز شرایط اولیه، می‌توانند به همراه گواهی اشتغال به خدمت به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست مراجعه کنند.

برابر قانون ابلاغی، این معافیت به مشمولان غایب تعلق نمی‌گیرد و اولین شرط رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده عدم درج غیبت در سوابق مشمولان است.

در این اطلاعیه آمده است: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتاوروبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    2 1
    اف و ننگ بر شما با این رانت و ویژه خواری که راه انداختید جواب خدا متعال و شهدای ایران اسلامی را چطور خواهید داد
    • بنده خدا IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
      2 1
      بنده ۲۱ماه خدمت کردم ولی چرا چیزی که شما دوست نداری اگه انجام بشه اوس کریم رو قاطی میکنی بزرگانی چون شهدا رو میکشی وسط همین شهدا که شما میگی تا حالا دیدی کسی رو بگه منو به زور بردن جبهه این بندگان مخلص خدا به جنگ صدام جنایتکار رفتند که بدونه هیچ انسان آزاده‌ای زیر بار زور نمیره،پس لطفا خدا،شهدا،مملکت نکش وسط
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 2
    مگه میشه به سن 35 سال رسید و غیبت نداشت؟ من تا دکتری خوندم 33 سالگی تموم شد دیگه درسی نبود که بخونم ادامه بدم مجبوری رفتم سربازی...
    • DE ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
      1 0
      خب شرط غیبت نداشتن نباشه، عملاً هر کسی میتونه معاف بشه...طرف میره دنبال کار و زندگیش، حالا تا 40 سالگی صاحب دو تا فرزند هم میشه و معاف میشه، دیگه کسی سربازی نمیره
  • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 2
    35 سال سن داشته باشی و غیر غائب باشی مگه ممکنه ؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
      1 1
      فراری ها هستند این طرح فقط برای فراری ها گذاشتند
  • بهمن US ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 2
    سلام من تا حالا چند سال میشه خلاصه اصلا بعد ۱۸سالگی اصلا هیچ اقدامی نکردن آیا منم مشمول غایب حساب میشم
  • نوبخت IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 1
    ۳۸ سالمه و دو فرزند دارم ن اینکه از سربازی معافم بلکه از دنیا معافم
  • امید IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 5
    عدالت باید از مسولین یاد بگیرین شهروند درجه یک ودو سالها راه انداختن وبخاطر همین قانون که چندین سال مجلس تصویب کرده بود که همه مسولان بالای سی پنج سال با دوفرزند در اخبار در بوق کرنا زدن وسالها این خانوادها خوشحال با یک قانون تبعیضی آمیز که شاید سالها زمان برده که غیر غایب رسیدن .الان یک فرد چهل هفت ساله با دوفرزند معاف نکردن که سالها در محرومیت شدید هستند همسر وفرزندان این افراد بیشترین آسیب در طول محرومیت دادین وبا این معافیت زخمی که این خانوادها داشتن با این قانون بی عدالتی زخمی دیگر وبزرگتر کردین بی عدالتی بیشتر ناراحتی ملت از این است که فقط در قانون اسلام هستین واز عدالت علی گفتید ولی چون عمل نمی کنید دردبیشتر می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس