صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه  ۸۸ بود

عضو کمیسیون  امنیت ملی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فتنه سال ۸۸ جزو عناصر فعال بود.

به گزارش مشرق، علی خضریان در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: صالحی امیری از نظر تخصص حتی یک ساعت هم در این وزارتخانه سابقه کار ندارد و زمانی که به کمیسیون‌های مجلس آمد و از وی سوال شد، پاسخ سوالات را به معاونان فعلی این وزارتخانه ارجاع داد که به این معناست که برنامه تحولی ندارد و می‌خواهد وضع موجود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: سوال بنده آن است که آیا در میان همفکران دولت و بدنه این وزارتخانه یک نفر هم نبود که برای تصدی این وزارتخانه معرفی شود؟ جالب است که صالحی امیری برای چند وزارتخانه نفر اول در نظر گرفته شده بود و الحمدالله وی در همه حوزه‌ها صاحب نظر است!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای پزشکیان! فارغ از هر نوع نگاه سیاسی می‌خواهیم دولت کارآمد و ضد فساد باشد اما این موضوع مستلزم آن است که وزرای دولت هم چنین ویژگی داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یکی از سوابق صالحی امیری در اداره کل اطلاعات استان خوزستان است که در زمان مدیریت وی اتفاق ناگواری رخ داد و لوله گازی منفجر شد. افرادی بازداشت شدند و اتفاقاتی در مجموعه وزارت اطلاعات خوزستان رخ داد که در اینجا نمی‌توانم بگویم که کار به بازرسی دفتر مقام معظم رهبری رسید و حکم توبیخ مدیرکل اداره اطلاعات استان خوزستان صادر شد. همچنین دستور اعاده حیثیت از آن بازداشت شدگان داده شد و حتی یکی از افراد بازداشت شده، خودکشی کرد.

خضریان متذکر شد: علاوه بر این، صالحی امیری در فتنه سال ۸۸ سابقه دارد و جزو افرادی است که نامه‌ای را به وزیر اطلاعات وقت نوشتند تا شرایط کشور را نزد رهبری بد جلوه دهند و در آن نامه گفته بودند اگر بنا بود از روز اول یک نفر از صندوق بیرون بیاید، پس چرا مردم پای صندوق‌های رأی آمدند؟

وی ادامه داد: صالحی امیری جزو کسانی است که به سران فتنه مشاوره می‌داد و اقدام علیه امنیت ملی کرده است. همچنین بر اساس گزارش‌های رسمی حکم جلب در آن مقطع برای صالحی امیری صادر شده بود اما اجرا نشد و دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند چرا آن حکم اجرا نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه ۸۸ بوده و در آن مقطع می‌گفتند از وی در برنامه‌های تلویزیونی دعوت به عمل نیاید و ما الان می‌خواهیم او را وزیری کنیم که صبح تا شب به تلویزیون بیاید؟ وی سوابق مالی خوبی هم ندارد و زمانی که در کمیته ملی المپیک بود، ریخت و پاش زیادی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مواظب باشیم IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    نمایندگان دل سوز مواظب باشند بررسی کاندیداهای وزارتی پر حاشیه، سبب غفلت از به چالش کشاندن کاندیداهای وزارتی ضعیف و فاقد صلاحیت تیم اقتصادی نشود. از کاندیداهای وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت کار و وزارت جهاد کشاورزی غفلت نشود. مشخصا دو کاندید وزارت خانه های نفت و کار بهتر از صالحی امیری نسیتند! که از انها غفلت شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس