کد خبر 1638657
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا نوشت:

کشیشان آمریکایی در آستانه اخراج: چالش جدید مهاجرتی

پنج تن از کشیشانِ منطقه اسقف‌نشینِ کاتولیک، در حوالی شهر پترسون در ایالت نیوجرسی آمریکا دست به اقدامی بی‌سابقه زده‌اند. آنها علیه سازمان‌های مهاجرتی آمریکا شکایت کرده‌اند. دلیل این شکایت، تغییری است که می‌تواند هزاران روحانی خارجی را مجبور به ترک آمریکا کند.

ماجرا از این قرار است که تغییری در روند صدور گرین کارت، باعث شده پرونده‌های زیادی روی هم انباشته شود. این یعنی کشیشانی که ویزایشان رو به پایان است، ممکن است مجبور شوند آمریکا را ترک کنند. منطقه اسقف‌نشین پترسون می‌گوید این مشکل، حق آزادی مذهبیِ صدها هزار کاتولیک را نقض می‌کند.

این مشکل از سال ۲۰۲۳ شروع شد. در آن زمان، دولت تصمیم گرفت درخواست گرین کارت کودکان آمریکای مرکزی را هم در همان صفی قرار دهد که درخواست کارگران مذهبی رسیدگی می‌شود. حالا رسیدگی به این درخواست‌ها بیش از سه سال و نیم طول می‌کشد و ممکن است حتی به ۱۵ سال هم برسد.

کلیساها به شدت به این کشیشان خارجی وابسته هستند و در تلاشند تا راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. اسقف مارک سایتز از شهر ال پاسو هشدار می‌دهد که اگر این روحانیون مجبور به ترک آمریکا شوند، بسیاری از خدمات مهم مثل آموزش و بهداشت آسیب جدی خواهند دید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
    0 0
    بیان ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس