به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال فضای مجازی در تلگرام منتشر کرد:

‏از هشتم اکتبر، درست یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی حزب الله وارد نبرد با اسرائیل شد و تا این لحظه که این مطلب را مینویسم باعث آواره شدن هزاران صهیونیست و تخلیه ده ها شهر و شهرک در شمال فلسطین اشغالی شده است. از روزی که حزب الله به هواداری از مردم مظلوم غزه حملاتش به اسرائیل را آغاز کرد، جنوب لبنان هم زیر ضربات صهیونیست ها رفت، اما لبنانی ها بر خلاف صهاینه شهر و دیار خود را ترک نکرده و زندگی همچنان در همه مناطق جنوب جریان دارد.

بحث آوارگی صهیونیست ها و تخلیه شمال فلسطین اشغالی، که تعطیلی کشاورزی، صنعت، توریسم و تبعاتی چون بیکاری، آوارگی، افسردگی، بلاتکلیفی و عصبانیت از دولت نتانیاهو را در پی داشته و هر روز نیز شهرهای جدیدی به این لیست اضافه میشوند، هزینه های سرسام آوری را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

وزیر دارایی اسرائیل بعنوان یکی از تندرو ترین وزرای کابینه نتانیاهو، به واسطه مسئولیتش و آماری که از صدمات و خسارات ناشی از درگیری با حزب الله در دست دارد، حالا استراتژی "اصلا هم درد نداشت" را کنار گذاشته و سخن از حمله زمینی به لبنان، به منظور بازگرداندن جریان زندگی در شمال فلسطین اشغالی به میان آورده است.

حمله زمینی به لبنان احمقانه ترین کاری است که صهاینه ممکن است انجام بدهند، زیرا خود آنها هم میدانند حزب الله روی زمین بسیار متخصص و کارکشته است و چنین حماقتی حتی میتواند به تغییر مرزها و آزادسازی بخش بیشتری از سرزمین های اشغالی منجر شود.

از طرفی اما، راه دیگری برای اسرائیل باقی نمانده و هر روز نیز، حملات حزب الله عمق و گستره بیشتری پیدا میکند؛ در روزهای اخیر هرچه اسرائیل بر دامنه حملات خود افزوده، حزب الله نیز شهر ها، مناطق و مراکز جدیدتری را به بانک اهداف خود افزوده است.

برخی صاحبنظران جدای از آماری که برای آوارگان داخلی ذکر میکنند، معتقدند از جمعیت حدود ۶ میلیون نفری اسرائیل بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر به کشور های غربی فرار کرده اند. حمله زمینی اما می تواند شرایط را به یک جهنم واقعی برای صهیونیست ها تبدیل کند، زیرا حزب الله ظرفیتی چندین برابر مقاومت فلسطین دارد و خود قدرتی موشکی با توانمندی های رزمی بسیار بالا در منطقه به حساب می آید که به تنهایی از ارتش های بسیاری از کشورهای منطقه و جهان بزرگتر است.

باید منتظر ماند و دید آیا اسرائیل در همین وضعیت باقی میماند و همچنان تن به کتک های مقاومت و نیز تضعیف تدریجی خواهد داد، یا دل به دریا زده و جبهه ای زمینی را در شمال باز خواهد کرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • من IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    7 1
    جرئت داره مگه؟
  • DE ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    احیاناً شما همون هایی نبودید که میگفتید آیا اسرائیل زمینی به غزه حمله می کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس