آیزنکوت خواستار استعفای رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل شد

گادی آیزنکوت، رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل با حمله‌ به هرتسی هالوی، فرمانده کل حال حاضر ارتش رژیم صهیونیستی خواستار کناره گیری او از این سمت و روند عزل و انتصابات در ارتش اسرائیل شد.

به گزارش مشرق، گادی آیزنکوت که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ عهده دار فرماندهی کل ارتش رژیم صهیونیستی بود با انتقاد از هرتسی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل خواستار بازگشت نتانیاهو به خانه شد.

فرمانده کل ارتش اسرائیل اظهار داشت: هالوی باید به خانه برود، نه آنکه افسران جدید را منصوب کند. در نهایت، او یکی از سه چهره اصلی مسئول بزرگترین فاجعه و شکست است، بنابراین باید دوره خود را به پایان برساند.»

آیزنکوت که نماینده فعلی مجلس (از حزب اتحاد ملی) در کنست رژیم صهیوینستی است از هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل خواسته است که در آینده نزدیک از سمت خود استعفا دهد و مسئولیت شکست‌هایی که منجر به جنگ شد را بپذیرد.

وی در مصاحبه‌ای پادکستی افزود: «هرتسی هالوی چند پست تحت فرماندهی من داشت. به عنوان رئیس اداره اطلاعات کارش خوب بود و سپس من او را به عنوان فرمانده واحد جنوبی ارتش انتخاب کردم. در آن پست هم عملکرد خوبی داشت، اما قضاوت درباره نتایج ریاست وی بر ستاد مشترک ارتش پیچیده تر است. او یکی از سه نفری است که مسئولیت اصلی بزرگترین فاجعه معاصر را بر عهده دارند و باید استعفا دهد.»

آیزنکوت از سال ۲۰۲۲ به عنوان نماینده پارلمان و عضو ائتلاف بلوک دولت به رهبری بنی گانتس است. در ادامه این مصاحبه وقتی از او پرسیده شد که هالوی چه زمانی باید کناره گیری کند، پاسخ داد: «در اولین وقفه در جنگ، او باید این کار را انجام دهد، و نباید از بالا و پایین تحت فشار قرار گیرد، زیرا سطح سیاسی اعتماد خود را به او از دست می‌دهد. باید گفت که هالوی فردی بسیار باثبات، منطقی و حرفه‌ای است، اما تحت فشار شدیدی قرار دارد که عملکرد را برای او بسیار دشوار می‌کند. در هر حال رئیس ستاد کل ارتش باید مسئولیت اتفاقی که در دوره فرماندهی‌اش افتاد را بپذیرد.»

آیزنکوت درباره انتصابات جدیدی که هالوی علی‌رغم نقش خود در شکست ۷ اکتبر انجام داده نیز گفت، هالوی نباید کسی را منصوب کند، زیرا در چنین شرایطی منصوبان هالوی نیز از مشروعیت کافی برخوردار نیستند.

اظهارات آیزنکوت علیه رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در شرایطی است که هرتسی هالوی در همان ماه نخست جنگ طوفان الاقصی مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت و اعلام کرد پس از اتمام جنگ از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس