کد خبر 1653360
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰

امروزه افراد زیادی ریزش مو را تجربه می‌کنند. مو یکی از ارکان اصلی در زیبایی است؛ بنابراین طبیعی است که به دنبال رشد مجدد موهای ازدست رفته و تقویت موهای نازک شده خود باشید. انواع محصولات دارویی ماینوکسیدیل، می‌توانند گزینه مناسبی برای درمان ریزش مو باشند. ماینوکسیدیل یا روگین را می‌توان به عنوان یک از بهترین درمان‌های ریزش مو سر معرفی کرد. روش کار ماینوکسیدیل چیست؟ این دارو با انبساط رگ‌های خونی، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را در دسترس فولیکول مو قرار داده و مو را مدت زمان طولانی‌تری در مرحله فعال یا آنافاز نگه می‌دارد. ماینوکسیدیل موضعی ازجمله داروهایی است که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده و در اشکال مختلفی همچون محلول و فوم و همچنین محصولاتی مانند شامپو، تونیک و لوسیون‌ها استفاده می‌شود. با مصرف ماینوکسیدیل موضعی، ضخامت مو افزایش یافته و سرعت ریزش موها کاهش می‌یابد و همچنین فولیکول مو وادار به رشد مجدد می‌شود. در ادامه با طریقه مصرف، قیمت و عوارض ماینوکسیدیل آشنا می‌شوید.

ماینوکسیدیل چیست

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

روش استفاده از ماینوکسیدیل برای مو به صورت موضعی است؛ یعنی باید آن‌ را صرفا روی پوست کف سر خود (نه موها) بزنید. دقت داشته باشید که دارو را باید روی پوست تمیز و خشک بمالید و تا 4 ساعت قبل و بعد از مصرف دارو از شستن و سشوار کشیدن سر خود خودداری کنید. اشکال مختلف داروی ریزش مو ماینوکسیدیل چیست؟ این دارو در دو شکل فوم (2 و 5 درصد) و محلول (2، 3 و 5 درصد) در داروخانه‌ها موجود است. یکی از گزینه‌های مناسب برای موهای نازک و ضعیف لوسیون موضعی Minoxidil OH 5% است. میزان استفاده از دارو باتوجه به غلظت و شکل دارو متفاوت است؛ بنابراین حتما بروشور روی محصول را بخوانید. ابتدا میزان توصیه شده را جدا کرده و به کمک انگشتان خود از مرکز ناحیه مدنظر به سمت بیرون به آرامی ماساژ دهید. فراموش نکنید که پس از مصرف‌، حتما دستان خود را بشویید. چالش اصلی در مصرف ماینوکسیدیل چیست؟ قطع دوره درمان و عدم نظم در مصرف ماینوکسیدیل از چالش‌های مصرف این نوع از داروی ریزش مو است. دقت داشته باشید که ماینوکسیدیل موضعی باید به صورت روزانه و منظم مصرف شود؛ زیرا حداکثر تا 3 ماه پس از قطع مصرف دارو نیز ریزش مو خواهید داشت.

  • لوسیون موضعی 5٪ ماینوکسیدیلalee

طریقه مصرف لوسیون ماینوکسیدیل چیست؟ لوسیون ماینوکسیدیل دکتر الی ، غلظتی معادل 5 درصد دارد که توصیه می‌شود دو بار در روز و در هر بار استفاده به اندازه 1 میلی‌لیتر از آن مصرف کنید. با استفاده از اپلیکاتور یا قطره‌ چکان 1 میلی‌لیتر (معادل 20 قطره) از محلول را جدا کنید و روی ناحیه مدنظر بمالید.

عوارض ماینوکسیدیل

استفاده از ماینوکسیدیل راه‌حل مناسبی جهت جلوگیری از ریزش مو است؛ اما عوارض ماینوکسیدیل چیست؟ قبل از همه باید توجه داشته باشبد که اگر پزشک دارویی را برای شما تجویز کرده است؛ قطعا مزایای مصرف آن از عوارض جانبی احتمالی بالاتر است. در رابطه با داروی ماینوکسیدیل موضعی به ندرت پیش می‌آید فردی دچار عوارض جانبی شود؛ زیرا اصولا این دارو از طریق پوست جذب نمی‌شود. دقت داشته باشید که بانوان باردار، افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال و همچنین افرادی که به بیماری‌های پوستی در ناحیه مورد نظر مبتلا هستند، نباید از ماینوکسیدیل استفاده کنند.

1- ایجاد قرمزی و همچنین احساس خارش و سوزش در ناحیه تحت درمان کاملا طبیعی است؛ اما در صورتی که این موارد باقی ماند یا بدتر شد پزشک یا داروساز خود را مطلع کنید.

ماینوکسیدیل چیست

2- عوارض جدی ماینوکسیدیل چیست؟

به ندرت فردی ممکن است در اثر استفاده از ماینوکسیدیل موضعی دچار عوارض جدی شود؛ با این حال در صورت مواجهه با عوارضی مانند خستگی، سرگیجه، رویش موهای ناخواسته در صورت یا بدن، افزایش وزن غیر عادی، غش، تورم دست و پاها، درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم یا سریع و مشکل در تنفس به ویژه هنگام دراز کشیدن، مصرف ماینوکسیدیل را فورا قطع و حتما به پزشک مراجعه کنید.

3- ایجاد واکنش آلرژیک به دنبال مصرف ماینوکسیدیل موضعی به ندرت می‌تواند رخ دهد. این واکنش‌ها شامل مواردی مانند بثورات پوستی، خارش و تورم مخصوصا در ناحیه گلو، زبان و صورت، مشکلات تنفسی و سرگیجه شدید می‌شود. در صورت مواجهه با واکنش آلرژیک شدید ماینوکسیدیل، فورا به پزشک مراجعه کنید.

ماینوکسیدیل برای خانمها

افزایش سن و زنتیک دو عامل مهم و غیر قابل کنترل در ریزش مو و طاسی در خانم‌ها و آقایان است. ریزش مو در بانوان می‌تواند از 20 سالگی آغاز شود و حتی 30 درصد از بانوان بالای 30 سال را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر ژن و افزایش سن، عواملی همچون تغذیه و کمبود آهن و روی و همچنین تغییرات هورمونی به دنبال ایجاد بارداری و یائسگی از عوامل تعیین‌کننده ریزش مو در بانوان هستند. الگوی ریزش مو و طاسی در خانم‌ها و آقایان یکسان نیست. خوشبختانه معمولا خانم‌ها برخلاف آقایان در اثر ریزش مو طاس نمی‌شوند. در آقایان معمولا خط ریش مو از جلوی سر آغاز شده و به تدریج حرف M شکل می‌گیرد و در نهایت طاسی جزئی یا کلی شکل می‌گیرد. در خانم‌ها برخلاف آقایان ریزش مو از شقیقه‌ها آغاز نمی‌شود؛ بلکه ضخامت کل موهای سر به تدریج نازک و نازک‌تر می‌شود. وجود عواملی مانند دم اسبی نازک و فرق سر پهن شده از نشانه‌های ریزش مو خانم‌ها است. حال سوال اینجا است در بانوان کاربرد ماینوکسیدیل چیست؟ محلول ضد ریزش مو ماینوکسیدیل، یکی از انواع داروهای ریزش مو است که برای افرادی با الگوی ریزش مو مردانه و زنانه و همچنین ریزش مو ارثی یا آلوپسی آندروژنی کاربرد دارد. این داروی موضعی برای رفع نازکی و کم پشتی موهای سر بانوان می‌تواند موثر باشد.

ماینوکسیدیل چیست

قیمت ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل موضعی در اشکال مختلف دارویی مانند محلول، فوم و شامپو ضد ریزش مو تولید می‌شود. در قیمت تمام شده یک محصول عوامل متعددی نقش دارند؛ اما فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت ماینوکسیدیل چیست؟ برند و شرکت‌ سازنده، غلطت دارویی و حجم محصول ازجمله مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت ماینوکسیدیل هستند. شرکت‌ و برندهای مختلفی در حوزه تولید دارو، تونیک و لوسیون‌ها فعالیت می‌کنند که هر یک بر اساس استانداردها، حجم و دوز متفاوتی از محصول را ارائه می‌کنند. رایج‌ترین غلظت این دارو ریزش مو، 2 و 5 درصد است. ماینوکسیدیل دکتر الی به عنوان یک لوسیون موضعی جهت تقویت و رشد مجدد موها گزینه‌ای مناسب جهت خریداری است. این محصول علاوه‌بر تناسب کیفیت و قیمت، می‌تواند نتیجه‌ای اثربخش را برای شما داشته باشد. لوسیون مو دکتر آلی مدل Minoxidil OH ساخت کشور ایتالیا بوده و در حجم 60 میلی لیتر و غلظتی 5 درصدی در بازار عرضه شده است. باتوجه به نوسانات قیمت نمی‌توان قیمت مشخصی از محصول را ارائه کرد؛ با این حال باتوجه به کیفیت، حجم و نتیجه‌های حاصل شده، گزینه مناسبی جهت خرید ماینوکسیدیل محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

برای درمان ریزش مو و طاسی، ماینوکسیدیل ازجمله گزینه‌های مناسب درمانی است. این دارو در اشکال مختلفی همچون محلول و فوم و در محصولاتی مانند شامپوها بکار گرفته می‌شود. لوسیون موضعی 5٪ ماینوکسیدیل Dr.alee ازجمله محصولات کارامد موضعی برای درمان ریزش مو است.

جهت خرید ماینوکسیدیل و محصولات مراقبتی مو و پوست می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نشاط نو به آدرس neshateno.com و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان نشاط نو ، محصولات مورد نظر خود را تهیه نمایید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس