به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا منتشر کرد:

رهبران نظامی پیشین که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خدمت کرده‌اند، نسبت به خطرات احتمالی بازگشت او به عنوان فرمانده کل قوا هشدار می‌دهند. این نگرانی‌ها پس از اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر استفاده احتمالی از ارتش آمریکا برای مقابله با "دشمن داخلی" در روز انتخابات، شدت گرفته است.

یکی از روسای پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا، ترامپ را "خطرناک‌ترین فرد برای این کشور" و "یک فاشیست تمام عیار" توصیف کرده است. سایر افسران عالی‌رتبه، از جمله وزرای دفاع و مشاوران نظامی سابق نیز هشدارهای مشابهی درباره بی‌اعتنایی ترامپ به نهادهای دموکراتیک و قانون اساسی داده‌اند.

اگرچه ترامپ در دوره اول ریاست جمهوری خود با انتصاب ژنرال‌ها در مناصب دولتی، علاقه خود به نیروهای نظامی را نشان داد، اما بسیاری از این رهبران اکنون از عملکرد او انتقاد می‌کنند. چندین تن از آنها درباره چگونگی تضعیف وحدت و ارزش‌های دموکراتیک توسط رهبری ترامپ سخن گفته‌اند.

برخی از فرماندهان ارشد، مانند ژنرال استنلی مک‌کریستال و دریاسالار بیل مک‌ریون، علناً نگرانی‌های خود را درباره رفتار ترامپ ابراز کرده و آن را خطری برای امنیت ملی دانسته‌اند. با این حال، ترامپ هنوز هم طرفداران وفاداری در میان نظامیان دارد، اگرچه تعداد آنها در مقایسه با مخالفانش بسیار کمتر است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس