وقتی پشتوانه مردمی حزب‌الله اسرائیل را به جنون می‌کشد

رژیم صهیونیستی که این روزها از ورود مقاومت لبنان به معادله «حیفا در برابر ضاحیه» عاصی و از شکست‌دادن حزب‌الله در میدان جنگ ناامید شده، برای ضربه‌زدن به پشتوانه مردمی حزب‌الله تقلا می‌کند.

به گزارش مشرق، «مؤسسه القرض الحسن با ۳۱ شعبه در سراسر لبنان، از جمله ۱۴ شعبه در بیروت، از جمله اهداف خواهد بود». این را سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره حملات جنون‌آمیز شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت و به‌آتش‌کشیدن بسیاری از مناطق مسکونی در بیروت بر زبان آورد.

سخنگوی ارتش اشغالگر سپس ادعا کرد که «صدها شعبه القرض الحسن در سراسر لبنان وجود دارد که بسیاری از آنها در داخل ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مسکونی هستند».

پس از حملات خشونت‌بار شب گذشته به مناطق مختلف لبنان به‌ویژه ضاحیه جنوبی بیروت، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتز صبح امروز با انتشار تصویری از ضاحیه جنوبی و تأکید بر ادامه حملات علیه «گروه نیابتی ایران در لبنان» نوشت: «بیروت در شعله‌های آتش. در حمله گسترده شب گذشته اسرائیل، زیرساخت‌های مالی حزب‌الله در بیروت و سراسر لبنان هدف قرار گرفت».

وقتی پشتوانه مردمی حزب‌الله اسرائیل را به جنون می‌کشد

اما بر خلاف این رجزخوانی‌ مقامات اسرائیلی، کارشناسان اقتصادی می‌گویند که این نهاد مالی بیشتر از این‌که حامی مالی حزب‌الله باشد و زیرساخت آن محسوب شود، حامی مردم لبنان به‌ویژه جامعه شیعیان در این کشور است و حزب‌الله لبنان از آن حمایت می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز امروز به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که هدف اصلی اسرائیل از حمله به تأسیسات مالی لبنان، کاهش اعتماد بین مردم و حزب‌الله لبنان است.

به اعلام منابع لبنانی، مؤسسه مالی و اعتباری قرض الحسن در حوزه بانکداری اسلامی، اعطای وام‌های حمایتی و قرض‌الحسنه به اقشار ضعیف طبق مجوز رسمی وزارت کشور لبنان فعالیت دارد. در این میان اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به خانواده‌های لبنانی آسیب‌دیده از بحران برق از مهم‌ترین خدمات این مؤسسه مالی بوده است.

این نهاد مالی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که منابع مالی آن از حساب‌های مشارکت خیرین و کمک‌های مالی و سپرده‌گذاری وجوه تأمین می‌شود و به همه لبنانی‌ها و بدون تبعیض بر اساس مذهب، فرقه یا وابستگی سیاسی وام می‌دهد.

مؤسسه قرض الحسن از دهه ۱۹۸۰ تحت تحریم آمریکاست و در سال ۲۰۲۰ و در اوج بحران اقتصادی در لبنان، توسط ارتش اسرائیل هک شد.

پس از حمله جنون‌آمیز شب گذشته رژیم صهیونی به شعب مختلف این مؤسسه مالی در بیروت، بعلبک، رایاک، صور، شهابیه، هرمل و ...، این مؤسسه خطاب به مردم لبنان تأکید کرد که از همان آغاز جنگ تدابیری را برای حفاظت از سپرده‌های لبنانی‌ها انجام داده است و حمله شب گذشته اسرائیل، نشان‌دهنده ورشکستگی این رژیم اشغالگر در برابر توانایی‌های رزمی حزب‌الله است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس