کد خبر 1655301
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
پیشتازی دوباره نامزد دموکرات در سطح ملی

هریس دموکرات برای بار دوم در روزهای اخیر در نظرسنجی‌های ملی آن هم در فاصله دو هفته مانده تا انتخابات از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفت.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی‌های ملی شبکه «ای بی سی نیوز» و «رویترز - ایپسوس» از برتری کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده حکایت دارد.

نامزد دموکرات در نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس با ۴۶ درصد از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان با ۴۳ درصد، برتری یافته است.

پیش‌ازاین معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی انجام شده توسط «ای بی سی نیوز» هم با ۴۸.۲ درصد آرا بر رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده با ۴۶.۴ با حدود دو درصد اختلاف از رقیبش جلو افتاده بود.

هریس نه‌تنها در سطح ملی بلکه در نظرسنجی‌های ایالت‌های کلیدی هم در وضعیت بهتری نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود قرار دارد. این ایالت‌های چرخشی هستند که می‌توانند نتیجه انتخابات آمریکا را تعیین کنند.

طبق نظرسنجی‌های اخیر انجام شده توسط واشنگتن‌پست در ایالت‌های چرخشی، هریس در ۴ ایالت از مجموع ۷ ایالت کلیدی از رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش افتاده است .

به اذعان نظرسنجی واشنگتن‌پست، هریس در جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین از دونالد ترامپ جلو افتاده است. دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوادا، دوشادوش هم با ۴۸% در حرکت بوده‌اند. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در کارولینای شمالی و آریزونا به ترتیب با ۵۰ و ۴۹ درصد و با اختلاف سه‌درصدی از معاون رئیس‌جمهور پیش افتاده است.

در نظرسنجی انجام شده توسط رویترز - ایپسوس، شرکت‌کنندگان مشکلات اقتصادی، سیاست‌های مهاجرتی به همراه تهدید دموکراسی را مهم‌ترین مشکلات ایالات متحده برشمرده‌اند. ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان اذعان کرده‌اند که وضعیت اقتصادی آمریکا مسیر اشتباهی را می‌پیماید. ۶۵ درصد هم همین نظر را درباره سیاست‌های مهاجرتی داشته‌اند.

به اذعان نظرسنجی رویترز - ایپسوس، مردم آمریکا معتقد بوده‌اند که اصلی‌ترین مشکلی که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باید روی آن تمرکز کند؛ مسئله سیاست‌های مهاجرتی است. تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سیاست‌های ترامپ در اقتصاد و مهاجرت را بهتر از هریس ارزیابی کرده‌اند.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در حدود دو هفته آینده در ۵ نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خوبه یا بده ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس