به گزارش مشرق ،نظامالدین برزگری در گفتوگو با فارس در نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی مطبوعات و خبرگزاریها اظهار داشت: خودروهایی که به مردم عرضه میشوند، حتماً باید دارای ایربگ(کیسه هوایی) و ترمز ضد قفل باشند و از مردم میخواهیم که خودروی فاقد این امکانات را خریداری نکنند.
وی تصریح کرد: در مورد پراید به مشکلاتی در زمینه تأمین کیسه هوا برخوردیم که مسئولان سایپا به ما اعلام کردند از ابتدای مهرماه، 20 درصد تولیدات این محصول با ایربگ انجام میشود که ما این وعده را پایش میکنیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: به سایپا اعلام کردهایم که خودروهای بدون ایربگ را در پارکینگ نگهداری کنند، تا زمانی که ایربگ بر روی آنها نصب و به بازار عرضه شوند.
برزگری در مورد سطح کیفی خودروهای تولید داخل نیز گفت: کاهش کیفیت را در مورد تمام خودروها نمیپذیرم، اما در مورد خودروهای پر تیراژ مانند پراید برخی مشکلات به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: امسال از نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروهای داخلی بازدید شد و مجدداً نیز بازدیدهایی را خواهیم داشت تا مانع از استفاده از قطعات بیکیفیت در شبکه خدمات پس از فروش و همچنین خط تولید خودروها شویم.
وی با بیان اینکه تا اردیبهشت امسال تمام قطعات وارداتی خودرو تحت پوشش استاندارد اجباری نبودند، افزود: تا آن زمان، قطعاتی که از نظر ایمنی سرنشینان خودرو اهمیت داشت، مورد نظارت سازمان استاندارد بود، ولی از اردیبهشت به بعد تمام قطعات وارداتی تحت پوشش قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: نمرات منفی کیفیت قطعات خودرو بیشتر به قبل از اردیبهشت مربوط میشود و در حال حاضر با دو روش، قطعات وارداتی تحت نظارت است که یکی از این روشها مربوط به قطعاتی است که از کشورهای آسیای شرقی و اروپای شرقی به ایران وارد میشوند و دیگری مربوط به قطعاتی است که از سایر کشورها وارد میشوند و بدون نظارت و بازرسی، هیچ خودروسازی اجازه واردات قطعات را ندارد.
برزگری ادامه داد: دلیل واردات برخی قطعات وارداتی بیکیفیت در گذشته این بود که همه قطعات تحت پوشش استاندارد اجباری نبودند، اما در حال حاضر همه قطعات مورد بازرسی و نظارت قرار میگیرند.
وی از جمعآوری قطعات وارداتی بیکیفیت از اکثر مراکز خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: این قطعات از کشورهای مختلف مانند چین و هندوستان به کشور وارد شده بود.
وی تصریح کرد: در مورد پراید به مشکلاتی در زمینه تأمین کیسه هوا برخوردیم که مسئولان سایپا به ما اعلام کردند از ابتدای مهرماه، 20 درصد تولیدات این محصول با ایربگ انجام میشود که ما این وعده را پایش میکنیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: به سایپا اعلام کردهایم که خودروهای بدون ایربگ را در پارکینگ نگهداری کنند، تا زمانی که ایربگ بر روی آنها نصب و به بازار عرضه شوند.
برزگری در مورد سطح کیفی خودروهای تولید داخل نیز گفت: کاهش کیفیت را در مورد تمام خودروها نمیپذیرم، اما در مورد خودروهای پر تیراژ مانند پراید برخی مشکلات به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: امسال از نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروهای داخلی بازدید شد و مجدداً نیز بازدیدهایی را خواهیم داشت تا مانع از استفاده از قطعات بیکیفیت در شبکه خدمات پس از فروش و همچنین خط تولید خودروها شویم.
وی با بیان اینکه تا اردیبهشت امسال تمام قطعات وارداتی خودرو تحت پوشش استاندارد اجباری نبودند، افزود: تا آن زمان، قطعاتی که از نظر ایمنی سرنشینان خودرو اهمیت داشت، مورد نظارت سازمان استاندارد بود، ولی از اردیبهشت به بعد تمام قطعات وارداتی تحت پوشش قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: نمرات منفی کیفیت قطعات خودرو بیشتر به قبل از اردیبهشت مربوط میشود و در حال حاضر با دو روش، قطعات وارداتی تحت نظارت است که یکی از این روشها مربوط به قطعاتی است که از کشورهای آسیای شرقی و اروپای شرقی به ایران وارد میشوند و دیگری مربوط به قطعاتی است که از سایر کشورها وارد میشوند و بدون نظارت و بازرسی، هیچ خودروسازی اجازه واردات قطعات را ندارد.
برزگری ادامه داد: دلیل واردات برخی قطعات وارداتی بیکیفیت در گذشته این بود که همه قطعات تحت پوشش استاندارد اجباری نبودند، اما در حال حاضر همه قطعات مورد بازرسی و نظارت قرار میگیرند.
وی از جمعآوری قطعات وارداتی بیکیفیت از اکثر مراکز خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: این قطعات از کشورهای مختلف مانند چین و هندوستان به کشور وارد شده بود.