به گزارش مشرق، مهمترین عناوین بین الملل سه شنبه 26 شهریور به شرح زیر است:

 تلاش انگلیس برای لغو یکی از تحریم‌های ایران
دولت انگلیس به دلیل مشکل کمبود گاز در این کشور مذاکراتی را با آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز کرده تا یک میدان گازی مشترک با ایران در دریای شمال را از شمول تحریم ها معاف و پس از وقفه ۳ ساله تولید گاز در این میدان را از سر بگیرد.

 
ظریف: امشب عازم نیویورک می‌شوم
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: در حاشیه مجمع عمومی با برخی وزرای خارجه، خانم اشتون و احتمالا با ۱+۵ ملاقات خواهم داشت.


 اظهارات تند السیسی علیه آل سعود
وزیر دفاع مصر نظام آل سعود را نظامی دانست که در منطقه خاورمیانه فاقد احترام و جایگاه است.

 
انهدام بازار اسلحه تروریست‌های سوری
یگان‌هایی از ارتش سوریه بازار تروریست‌ها برای فروش سلاح در شهر «البوکمال» در استان دیرالزور را مورد هدف قرار داده و به طور کامل منهدم کردند.

 
واکنش آمریکا به گزارش سازمان ملل
به دنبال ارائه گزارش کارشناسان سازمان ملل در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، مقامات آمریکا، انگلیس و فرانسه مدعی شدند که این گزارش نشان می‌دهد بدون شک دولت سوریه مسئول حملات شیمیایی 21 اوت به دمشق است.

 
توضیح افخم درباره نامه اوباما به روحانی
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تائید رد و بدل شدن نامه بین اوباما و روحانی گفت که این نامه درباره تبریک انتخاب آقای روحانی به سمت ریاست جمهوری بوده است.

 
متن گزارش سازمان ملل درباره سوریه
کمیته تحقیقات سازمان ملل روز دوشنبه با ارائه گزارش خود درخصوص سوریه ضمن تاکید بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اعلام کرد، اسناد و مدارک مشخصی وجود دارد که نشان می‌دهد در حملات 21 اوت به دمشق از موشک‌های زمین به زمین حامل گاز اعصاب استفاده شده است.

 
فیلم/شاخ گذاشتن روی سر نخست وزیر
یکی از بازیکنان تیم راگبی در جریان گرفتن عکس یادگاری با دیوید کامرون، برای نخست وزیر انگلیس شاخ گذاشت!


 
محتوای نامه اوباما به روحانی فاش شد
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تائید رد و بدل شدن نامه بین اوباما و روحانی گفت که این نامه درباره تبریک انتخاب آقای روحانی به سمت ریاست جمهوری بوده است.
 

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در ادلب
صدای انفجار مهیبی صبح امروز سه شنبه در ادلب شنیده شد.

 
طرح اسرائیل برای تقسیم‌مسجد‌الاقصی
یهودیان تندرو در نشست کنست اسرائیل خواستار تقسیم مسجد الاقصی شدند که این طرح با مخالفت شدید نمایندگان عرب مواجه شد.

 
ناوهای آمریکایی در حال عقب‌نشینی
یک روزنامه لبنانی نوشت که احتمال حمله آمریکا به سوریه کاملا منتفی شده و ناوهای آمریکا در حال دور شدن از سواحل سوریه هستند.


واکنش اشتون به گزارش سازمان ملل
مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از گزارش ناظران سازمان ملل درباره استفاده از تسلیحات شیمایی در سوریه گفت که این گزارش به شناسایی عوامل حمله اخیر کمک می‌کند.


برنامه‌های رئیس جمهور در نیویورک
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأیید نامه‌ای که بین اوباما و روحانی رد و بدل شد اعلام کرد که این نامه تبریک به رئیس جمهور ایران بوده و به موضوع سوریه ارتباطی نداشته است.


عکس/شوخی مرکل با پوتین
تصویری که با عنوان شوخی مرکل با پوتین در رسانه‌های خارجی منتشر شده است و ظاهراً تصویر دوم، تصویری ساختگی از عکس اول است.


حضور نیروهای اسرائیل در مسجدالقصی
صبح امروز سه‌شنبه نیروهای ویژه پلیس رژیم صهیونیستی در راستای تصمیم کمیته داخلی کنست در خصوص آزادی یهودیان برای ورود به مسجدالاقصی، در صحن‌های این مسجد مستقر شدند.


همراهان روحانی در سفر به نیویورک
در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز سفر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به نیویورک باقیمانده است، جزئیات و ترکیب هیات ایرانی در این سفر بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس