قایقرانی ایران در سال 92 با حاشیه‌های زیادی همراه بود که می‌توان از جمله آن به استعفای دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی اشاره کرد.

به گزارش مشرق، قایقرانی ایران در سال 92 سالی پر فراز و نشیب داشت و به جرأت می‌توان گفت یکی از پرحاشیه‌ترین فدراسیون‌های ایران بود. از قهر و آشتی بازیکنان و ترک اردو توسط ملی‌پوشان گرفته تا برگشتن و دوباره رفتن رئیس سابق. از استعفای دنیامالی از شورای شهر گرفته تا پشیمانی وی از این تصمیم، ار رد صلاحیت دنیامالی گرفته تا تایید صلاحیت دوباره!

سال 91 که احمد دنیامالی توسط وزیر وقت از سمت خود برکنار شد، آغاز حاشیه‌های قایقرانی بود.

* خوشحالی‌هایی که دوام زیادی پیدا نکرد

تعلیق فدراسیون قایقرانی و عدم حضور ورزشکاران در بسیاری از میادین باعث شد تا این بار فدراسیون به طور جدی به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل باشد. با نامه‌نگاری‌های متعدد خسرو ابراهیمی، سرپرست وقت فدراسیون در یک نشست خبری از رفع تعلیق فدراسیون خبر داد، اگرچه بعدها شنیده می‌شد دنیامالی هم در این رفع تعلیق نقش داشته است. بعد از این رفع تعلیق‌ها بود که ورزشکاران اجازه حضور در میادین را پیدا کردند و در نتیجه هم ورزشکاران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در روئینگ و آبهای آرام نتایج درخشانی را گرفتند، اما این خوشحالی دوام زیادی نداشت.

* برآورده نشدن انتظارات و ترک اردو توسط ورزشکاران

اما خبرهای این فدراسیون همیشه خبرهای خوشی نبود! بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا هنگامی که ورزشکاران بهترین نتایج را کسب کرده بودند، انتظار پاداش از سوی فدراسیون داشتند، اما فدراسیون قایقرانی که در آن روزها در شرایط سخت و بحران مالی به سر می‌برد نتوانست خواسته‌های آنها را برآورده کرده و حتی دستمزد بازیکنان چند ماهی به تعویق افتاده بود همین امر باعث شد تا ورزشکاران آبهای آرام و برخی از روئینگی‌ها تصمیم به ترک اردو بگیرند. در همین اوضاع و احوال بود که مدت سرپرستی ابراهیمی به پایان رسید و وزارت ورزش احمد گواری را به عنوان سرپرست تا زمان برگزاری انتخابات معرفی کرد. بعد از روی کار آمدن گواری بخشی از دستمزدهای بازیکنان پرداخت شد و آنها به اردو بازگشتند.

* دنیامالی تایید صلاحیت نشد، دنیامالی تایید صلاحیت شد!

هنگامی که زمان برگزاری انتخابات فدراسیون قایقرانی مشخص شد رسانه‌ها خبر از عدم تایید صلاحیت دنیامالی دادند. بعد از آن هم خسرو ابراهیمی به دلایلی که رسانه‌ای نشد تایید صلاحیت نگرفت تا همه چیز به روز انتخابات موکول شود.

زمان نزدیک به انتخابات بود که نصرالله سجادی در جمع خبرنگاران از تایید صلاحیت دنیامالی خبر داد، اما هنوز یک مشکل برای رئیس بزرگ باقی مانده بود؛ «عضویت در شورای شهر، بزرگترین مانع برای دنیامالی».

البته سجادی حضور دنیامالی در انتخابات را منوط به شرایط وی در شورای شهر دانسته بود. دنیامالی هم اعلام کرد از حضور در شورای شهر استعفا کرده است.

* روز موعود فرا رسید، قرار گرفتن در دو راهی انتخاب

بالاخره روز 23 بهمن فرا رسید و دنیامالی برای 4 سال دیگر رئیس فدراسیون قایقرانی شد، اما ریاست او دوام زیادی نداشت. چرا که با توجه به استعفای وی از شورای شهر این استعفا پذیرفته نشد. وزارت ورزش هم شرط خاصی را برای دنیامالی قرار داد و گفت وی تا یک هفته مهلت دارد تصمیمش را بگیرد، در این صورت وزارت تصمیم خواهد گرفت که دنیامالی هم بین صندلی ریاست فدراسیون قایقرانی و عضویت در شورای شهر، قایقرانی را رها کرد تا دوباره این فدراسیون بدون رئیس باقی بماند.

* پایان سال و ...

حدود 3 هفته تا پایان سال باقی مانده و سال 93 سال مهمی برای ورزش کشور محسوب می‌شود. ورزشکاران ایران باید خود را برای رقابت مهمی چون بازی‌های آسیایی اینچئون آماده کنند، اما مشخص نیست با این شرایط اقتصادی و بحرانی که قایقرانی پشت سر گذاشته چه نتیجه‌ای در این رقابت‌ها کسب خواهد کرد. در حال حاضر هم این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و هنوز زمان ثبت‌نام مجدد و برگزاری انتخابات اعلام نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • sana ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    0 0
    دقیقا همین بلا رو میخوان سر فدراسیون تیراندازی بیارن...چه زمانی؟؟چند ماه مونده به مسابقات کره..متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس