کد خبر 32488
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳

پذيرش رشته‌هاي تخصصي حوزه‌هاي علميه در سال تحصيلي 90 ـ 91 براي نخستين به صورت متمرکز و از طريق سايت معاونت آموزش حوزه آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از رسا،‌ براي نخستين بار پذيرش مراکز تخصصي به صورت متمرکز در سال تحصيلي 90 ـ 91 از امروز آغاز شد و حدود دو ماه نام نويسي رشته‌هاي تخصصي تا 31 فروردين 90 انجام مي‌گيرد.

براساس اين گزارش، مي‌توانند پذيرش در رشته‌هاي تخصصي در سطح2 و سطح3 صورت مي‌گيرد و طلاب مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي معاونت آموزش حوزه به نشاني http://www.howzeh-qom.com نسبت به ثبت نام در اين مراکز اقدام کنند.

در حال حاضر 20 مرکز تخصصي در حوزه‌هاي علميه فعال است که 15 مرکز آن در قم و ساير مراکز تخصصي در تهران، آمل، شيراز و اصفهان فعاليت مي‌کنند.

افرادي مي‌توانند متقاضي تحصيل در رشته‌هاي تخصصي باشند که داراي شرايط عمومي و اختصاصي اعلام شده اين مراکز باشند.

داشتن حداکثر سن 30 سال براي سطح 2 و 34 سال براي مقطع سطح 3، شرکت در آزمون ورودي و مصاحبه علمي و کسب امتياز لازم، داتن گواهي علمي سطح يک براي شرکت در مقطع سطح 2 و گواهي علمي سطح دو براي شرکت در مقطع سطح 3، تعهد به رعايت تمام مقرارات آموزشي، پژوهشي و انضباطي و نداشتن منع قانوني از تحصيل و احراز صلاحيت اخلاقي از جمله شرايط عمومي در مراکز تخصصي به شمار مي‌آيد.

شرايط اختصاصي در هر رشته از سوي مراکز مربوط در دفترچه راهنما به صورت تفصيلي اعلام شده که طلاب مي‌توانند با تهيه اين دفترچه از اين شرايط اطلاع يابند.

دوره‌هاي تخصصي، دوره اي آموزشي و پژوهشي، در يکي از رشته هاي مصوب علوم اسلامي است که طلبه پس از گذراندن مقطع سطح 2 و3جهت تقويت پايه علمي و تخصصي خود وارد اين دوره‌ها مي شود.

تمامي پذيرفته شدگان نهايي مراکز تخصصي موظفند در زمان اعلام شده از سوي مرکز مربوط جهت ثبت نام و انتخاب واحد به آموزش مرکز مراجعه کنند.

همه دانش پژوهان موظفند در هر نيمسال، در مدت زماني که توسط آموزش اعلام مي شود جهت ثبت نام و انتخاب واحد و ادامه تحصيل به مراکز تخصصي مربوطه مراجعه کنند و عدم مراجعه بدون عذر موجه موجب محروميت از همان ترم مي‌شود و عدم مراجعه در دو نيمسال موجب محروميت از تحصيل خواهد شد.

آموزش در دوره تخصصي، مبتني بر نظام واحدي است و ارزش هر درس با تعداد واحدهاي آن درس سنجيده مي شود و قبولي يا عدم قبولي دانش پژوه در يک درس به همان درس محدود است و هر واحد درسي، مقدار يا ميزان درسي است که مفاد و محتواي آن بصورت نظري 16 ساعت و بصورت عملي يا مطالعاتي 32 ساعت در طول يک نيمسال تحصيلي محاسبه مي شود.

هر سال تحصيلي مرکب از دو نيمسال تحصيلي است و هر نيمسال تحصيلي شامل 16 هفته آموزشي و دو هفته براي امتحانات است.

مراکز تخصصي مي توانند در هر سال تحصيلي يک دوره تابستاني برگزار کنند که مدت آن 6 هفته آموزشي و تعداد واحد هاي ارائه شده حداکثر 7 واحد درسي خواهد بود.

طلابي که در رشته‌هاي تخصصي تحصيل مي‌کنند، موظفند دروس فقه و اصول خود را نيز فرابگيرند؛ ولي از فراگيري دروس جنبي معاف هستند.

هزينه ثبت نام، سه هزار تومان است که طلاب مي‌توانند از طريق همان سايت معاونت آموزش به صورت الکترونيکي اين مبلغ را بپردازند و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نتايج آزمون مراکز تخصصي از سوي معاونت آموزش حوزه به صورت اينترنتي به نشاني http://www.howzeh-qom.com بعد از دو هفته پس از برگزاري آزمون اعلام خواهد شد.

آزمون پذيرش تحصيلي 90 ـ 91 تمامي رشته‌هاي تخصصي در قم و شهرستان‌ها( به استثنا رشته تبليغ) به صورت متمرکز و در سراسر کشور، روز جمعه 30 ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود.

آزمون در دو فرصت زماني مختص به سؤالات عمومي و اختصاصي برگزار مي‌شود. هر دواطلب تنها مجاز به شرکت در يک سطح آموزشي(سطح2و3) است و هر دواطلب حق انتخاب حداکثر دو رسته با تعيين اولويت اول و دوم را خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس