کد خبر 325647
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

تیم ملی فوتبال آلمان با ارائه نمایشی تحسین برانگیز برابر برزیل میزبان به برتری قاطع 7 بر 1 دست یافت و برای هشتمین بار راهی دیدار نهایی جام جهانی شد.

ویژه نامه جام‌جهانی مشرق - تیم ملی فوتبال آلمان با ارائه نمایشی تحسین برانگیز برابر برزیل میزبان به برتری قاطع 7 بر 1 دست یافت و برای هشتمین بار راهی دیدار نهایی جام جهانی شد. برخی از بازیکنان و ستاره های سابق آلمان به این بازی واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید:


باستین شواین‌اشتایگر
پس از در هم کوبیدن برزیل در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌جهانی 2014 از مردم کشور میزبان عذرخواهی کرد.

یاران شواین‌اشتایگر با نتیجه هفت بر یک شاگردان لوئیز فلیپه اسکولاری را در بلوهوریزنته شکست دادند. بازیکن بایرن‌مونیخ در حالی که بسیاری از بازیکنان برزیل پس از ناکامی در رسیدن به فینال گریه می‌کردند از هواداران میزبان عذرخواهی کرد.

شواین اشتایگر اظهار داشت: می‌خواهم از برزیلی‌ها عذرخواهی کنم. انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتم. تلاش می‌کنیم با احترام بازی کنیم و گل بزنیم. این جام‌جهانی برای ما یک رویا است.

وی ادامه داد: واقعا از حضور در میان مردم برزیل لذت بردیم. تیم ملی فوتبال برزیل نقش بزرگی در این مسابقات ایفا کرد.


میروسلاو کلوزه
مهاجم 36 ساله آلمان‌ها بعد از برد 7 بر یک مقابل برزیل اظهار داشت: اینکه ما امروز چنین هماهنگ و درخشان بودیم علتش را باید در تمرینات‌مان دید. یعنی تیمی متحد هستیم و در زمین هم یکپارچگی خود را حفظ می‌کنیم.

وی که در این برد شانزدهمین گل خود را در چهار دوره حضور در جام‌های جهانی به ثمر رساند ،صاحب رکورد بهترین گلزن تمام ادوار جام جهانی شد.

کلوزه ادامه داد:  خیلی مهم است که تیمی مثل برزیل مقابل ما به زحمت افتاد و ما امروز توانستیم از استانداردهای بازی‌مان نهایت ثمره را بگیریم.

وی در مورد گلی که به ثمر رساند نیز اظهار داشت: موقعی که گل می‌زدم ضربه‌ای به پایم از طرف بازیکن برزیل خورد که به خاطر آن با پای دردناک به توپ ضربه زدم و بعد از گل برخلاف تمام گل‌های قبلی‌ام دیگر نتوانستم پشتک وارو بزنم. اینجا عنوان می‌کنم از این بابت بسیار خوشحالم و همراه با کسب برد احساس رضایت و خوشی دارم.

توماس مولر بعد از برد 7 بر یک مقابل برزیل گفت: کسب این برد به هیچ‌وجه قابل انتظار نبود. ما وقتی دیدیم فضاها در دفاع حریف بزر‌گ‌تر شد مصمم‌تر حمله کردیم و از این ضعف نهایت استفاده را بردیم.

وی افزود: در کنار همه تلاشی که انجام دادیم آنچه می‌توانیم باید دست‌مان را به سوی آسمان بلند کرده و از خداوند متشکر باشیم. آنقدر خوب بودیم که در آسمان نیز ما را مورد تمجید و تعریف قرار دادند.

مسابقات جام جهانی 2014 برزیل از تاریخ 23 خرداد آغاز شد و تا تاریخ 22 تیرماه ادامه خواهد یافت.

بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان گفت: برد ۷ بر یک مقابل برزیل نتیجه آنالیز دقیق حریف و آماده‌سازی خوب ما است.

اولیور بیرهوف بعد از برد 7 بر یک مقابل برزیل اظهار داشت: تصور می‌کنم این برد ،نتیجه آماده‌سازی بسیار خوب ما و آنالیز کردن کامل برزیلی‌ها بود. ما روی کسب یک برد حساب می‌کردیم .اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد در خانه برزیل به چنین تعداد گلی برسیم. فکر می‌کنم امروز نتیجه‌ای نامتعارف در معادلات فوتبال دنیا ثبت شد.

جونینیو پائولیستا، هافبک پیشین برزیل: ترمیم روحیه این تیم دشوار خواهد بود. فکر نمی‌کنم برخی بازیکنان این تیم شانس مجدد پوشیدن پیراهن این تیم را داشته باشند. حالا دیگر انتقاد از بازیکنان کار اشتباهی است. آلمان در زمین به ما نشان داد که باید چگونه فوتبال بازی کرد. باید از این شکست درس بگیریم.

فرانتس بکن‌باوئر، کاپیتان و مربی پیشین آلمان: این دیگر چه نتیجه‌ای بود؟ باورنکردنی بود.

گری لینه‌کر، مهاجم پیشین انگلیس: در حدود نیم‌قرنی که فوتبال تماشا می‌کنم این عجیب‌ترین، غیرعادی‌ترین و سردرگم‌ترین بازی بود که تاکنون دیده بودم.

آلخاندرو سابیا، سرمربی آرژانتین: نتیجه 7 بر یک نتیجه عادی بین دو قدرت فوتبال جهان نیست ولی فوتبال همین است و گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که اصلاً انتظارش را ندارید. همین چیزهاست که فوتبال را جذاب می‌کند.

بیسنته لیزارارو، مدافع پیشین فرانسه: شکست وحشتناک و تحقیرآمیزی بود. این شکست ما را تحت‌تأثیر قرار داد و ما هم ناراحت شدیم. جام جهانی برزیلی‌ها خراب شد.

دیتمار هامان، هافبک پیشین آلمان: کلاس آموزشی از آلمان. باید به این تیم سازمان‌یافته، سختکوش، متواضع و فروتن خیلی افتخار کرد. حالا یک قدم دیگر تا قهرمانی باقی مانده است.

ریو فردیناند، مدافع پیشین انگلیس: واقعاً نگران بازیکنان برزیل هستم چون ممکن است هرگز نتوانند این شکست را فراموش کنند.

رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیا: این نتیجه همه ما را شگفت‌زده کرد. لحظه دشواری برای بازیکنان و مردم برزیل است. حالا مهمترین چیز این است که صلح و آرامش در این کشور حاکم باشد.

برد فریدل، دروازه‌بان پیشین آمریکا: می‌دانم خیلی از مردم آلمان انتظار برد تیم‌شان را داشتند اما آیا کسی فکرش را می‌کرد که چنین نتیجه‌ای رقم بخورد؟ این هم دلیلی دیگر بود تا مشخص شود که این بهترین جام جهانی در تاریخ این رقابت‌ها بود.

سپ بلاتر، رئیس فیفا: به احترام میروسلاو کلوزه که با زدن 16 گل به عنوان بهترین گلزن تمامی ادوار تاریخ رقابت‌های جام جهانی رسید، باید کلاه از سر برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرحسین ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    بی انصافا شما هم کوتاه می امدید دیگه تو کشورشون تحقیرشون کردید
  • کهکشانی ها ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    خداییش آلمان به نظرم تازه می خواست رحم کنه اول نیمه دوم کشید عقب ولی دید این برزیل اصلا تا جام جهانی بعدی هم بهش وقت بدی هیچ کاری نمی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس