کد خبر 335619
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی و رضا یاسینی صبح امروز دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش مشرق، عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی و رضا یاسینی صبح امروز در سن 83 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم یاسینی از چندی پیش بدلیل بیماری آلزایمر و عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود و صبح امروز در بیمارستان الزهرا اصفهان درگذشت.

خلبان علیرضا یاسینی رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده نهاجا بود که همراه سرتیپ منصور ستاری فرمانده وقت نیروی هوایی، سرتیپ خلبان مصطفی اردستانی معاون عملیات در تاریخ 15 دی ماه سال 1373 با سقوط هواپیمایشان یکی از تلخ ترین روزها را برای نیروی هوایی ارتش رقم زدند.

این هواپیما که حامل جمعی از فرماندهان این نیرو بود برای بازدید به پایگاه اصفهان رفته و در هنگام بازگشت و در دقایق ابتدایی پرواز، دچار سانحه شده و پس از برخورد با زمین آتش می گیرد که به موجب آن، نیروی هوایی جمعی از بهترین فرماندهان خود را از دست داد.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم این شهید بزرگوار (یاسینی) در وصف او فرمودند: «فقدان بزرگی بود؛ نه فقط برای شما برای من هم این طور بود. ولی خب چاره ای نیست باید تحمل کرد. شهید یاسینی مردی مومن بود، پرتلاش بود، صادق بود، صمیمی بود و خود همین ها موجب شده بود که به ایشان امیدوار باشم. در این حوادث سخت است که جوهر ما آشکار می شود و نیروها و توانایی های درونی ما آشکار می شود...»

«من به شهید یاسینی خیلی امیدوار بودم. همین حالا به ایشان (سرتیپ بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش) می گفتم خیلی به این جوان امید داشتم برای آینده، ولی حالا خداوند متعال این جوری مقدر کرده بود، چاره ای نیست باید تحمل کرد و این تقدیرات الهی است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس