کد خبر 354997
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

کاراته‌کا تیم ملی گفت: با من کاری کردند تا دیگر نفرات یاد بگیرند در مقابل حق‌خوری‌ها اعتراضی نکنند، آمادگی ملاک نبود بلکه باید پدرم رئیس فدراسیون باشد تا همه جلویم زانو بزنند.

به گزارش مشرق، پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون فدراسیون کاراته در یک حرکت بسیار خوب رسما اعلام کرد برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان در آلمان تمام مدعیان باید در مسابقه انتخابی شرکت کنند و فرد پیروز در رقابت‌های انتخابی جواز حضور در این مسابقات را دریافت کند. پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته کمیته فنی و کادرفنی وقت تیم ملی کاراته با توجه به حضور چهار وزن در بازی‌های آسیایی اینچئون تصمیم به کنار گذاشتن وزن منفی 84 کیلوگرم از حضور در اینچئون گرفت و با این شرایط علی فداکار کاراته‌کا منتخب این وزن در رقابتهای انتخابی فرصت حضور در المپیک آسیایی را پیدا نکرد.اما پس از بازگشت تیم ملی از اینچئون و تغییر کادرفنی تیم ملی، مسئولان فدراسیون کاراته اعلام کردند نفر منتخب این وزن در مسابقات جهانی آلمان ذبیح الله پورشیب است و روی فداکار برای این وزن نظر ندارند. با توجه به این شرایط علی فداکار از مشکلات خود با سمندر رئیس فدراسیون سخن گفت که در ادامه می خوانید.

لیست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان اعلام شد و این بار نیز علی فداکار به مسابقات جهانی اعزام نخواهد شد، دلیل این موضوع چیست؟

فقط به خاطر دشمنی آقای سمندر و خصومت شخصی ایشان با من به مسابقات جهانی آلمان اعزام نخواهم شد و دلیل آن نیز اعتراض من به حذف وزنم از نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون بود و اینکه اعلام کردم باید وزن پسر ایشان از اعزام به این مسابقات حذف شود.

این ادعا را بر چه اساسی مطرح می‌کنید؟

این نظر تمام کارشناس‌های بی طرف بود که ما 8 سال است که به فینال وزن 67- کیلوگرم نرفته‌ایم ولی همیشه در وزن 84- کیلوگرم خوش رنگترین مدال‌ها را بدست آورده‌ایم. کارنامه مدالی من نیز با 2 مدال جهانی و 2 مدال آسیایی قابل قیاس با مدال آوری پسر ایشان نیست. همه می‌دانند که اگر سمندر رئیس فدراسیون نبود پسر ایشان جز 16 کاراته کار برتر کشور نیز قرار نمی‌گرفت . سند حرف من نیز باخت حسین سمندر در دور اول بازی‎های آسیایی آن هم مقابل حریفی از کشور کویت است.

با این شرایط چرا در رقابت‌های انتخابی تیمی برای حضور در مسابقات جهانی آلمان شرکت نکردید؟

مسابقات برگزار می شد که من حذف بشوم و خدارا شکر که با عزت  کنار کشیدم. من قبل از شروع اردوهای بازی‌های آسیایی اینچئون من با هماهنگی با آشوری دبیر فدراسیون 10 کیلوگرم وزن در یک ماه کم کردم اما چند روز مانده به مسابقات انتخابی از من خواسته شد تا در 84- مسابقه بدهم وقتی به این مسئله اعتراض کردم به من گفتند که در صورت حضور در 75- حتی در تیمی جهانی هم نخواهی بود.

چه دلیلی داشتند که شما در وزن 75- کیلوگرم حضور نداشته باشید و در وزن 84- کیلوگرم مسابقه دهید؟

کاملا مشخص بود و واضح به ما اعلام می‌کردند که ما برای وزن 75- کیلوگرم نفرمان انتخاب شده است و مهدی سلطانی نباید به اردو بیاید و چون کسی را نداشتند در این وزن حضور پیدا کند، بلاجبار من را به وزن بالاتر فرستادند. در رقابت‌های انتخابی دانشجویان جهان نیز من هرچی ضربه می‌زدم امتیاز نمی دادند اما باز هم با اخطار برنده شدم اما آقایان باز هم برای من انتخابی گذاشتند و بازهم من بردم ولی خیلی راحت گفتند که تو بردی اما ما صلاح دانستیم که شما در تیمی باشید و در انفرادی شرکت نکنید.

مشکل فدراسیون با مهدی سلطانی چه بود که نباید در اردو حضور می‌داشت؟

فدراسیون کلا باکسانی که حق وحقوق خودشان را بدانند و حرف زور و بی منطق آنها را قبول نکنند مشکل دارد و مهدی نیز کاپیتان با اخلاق و فنی تیم ملی ما است.

به نظرکارشناسان شما در رقابت‌های انتخابی بازی‌های آسیایی  بسیار آماده بودید و با اقتدار پیروز شدید؟

آماده بودن در رقابت‌های انتخابی فدراسیون کاراته ملاک ومهم نیست بلکه باید پدرم رئیس فدراسیون می شد تا آنوقت قهرمان جهان‌ هم جلویم زانو می‌زدند، البته این مسائل فقط در فدراسیون کاراته ایران است.

شما پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی مسابقات کاراته وان ژاپن را در پیش داشتید و می توانستید در این مسابقات مجددا خودتان را نشان بدهید؟

خودم را در کاراته وان ژاپن با کسب مقام سوم نشان دادم، ولی هر دو نماینده وزن منفی 75- کیلوگرم و نماینده اول وزن 84+ کیلوگرم شکست خوردند وحذف شدند پس چرا با این شرایط من فیکس بازی‌های آسیایی نشدم ؟ آقای هروی مربی تیم ملی نیز پس از حذف وزن من از حضور در بازی‌های آسیایی مصاحبه کردند که  انتخابی بین علی فداکار و سجاد گنج زاده برای وزن 84+ برگزار می شود و هرکسی بهتر نتیجه بگیرد فیکس بازی‌های آسیایی خواهد شد اما به سجاد گفته بودند که اگر در این مسابقه ببازد باز ما علی فداکار را اعزام نخواهیم کرد که همینطور هم شد ولی چیزی برای من عوض نشد.

اما مسابقه انتخابی که برگزار نشد؟

بعد از رقابت‌های انتخابی سمندر به دروغ گفت که ما وقت برای برگزاری مسابقه انتخابی نداریم و نمی توانیم در ژاپن نیز این کار را انجام بدهیم و باید اسامی را قبل از حضور در ژاپن به کمیته ملی المپیک اعلام کنیم اما وقتی بین تیم ملی بانوان اختلاف پیش آمد و زورشان به داد و فریادهای یکی از کاراته‌کاهای بانوان نرسید گفتند که تیم بانوان را به ژاپن اعزام می‌کنیم و هر کسی بهتر نتیجه گرفت به بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد. همه این‌ها در شرایط بود که از من می‌خواستند که با گنج زاده که 20 کیلوگرم از من سنگین‌تر است مسابقه انتخابی بزنم اما من اعلام کردم که با توجه به شرایط وزنی من بهتر است با سعید حسنی پور که 4 کیلوگرم از من سبک‌تر است مسابقه بدهم که قبول نکردند و گفتند ما صلاح را بهتر می‌دانیم. در کاراته وان ترکیه نیز متاسفانه هر 4 نماینده 84 باختند من در حالی که  4 بر صفر از کاپیتان آلمان پیش بودم اما وقتی می‌دیدم هرکاری بکنم  فیکس نمی‌شوم دیگر از لحاظ روانی نتوانستم ادامه بدهم و مسابقه را واگذار کردم.

با توجه به مسائلی که مطرح کردید دلیل این‌همه مشکل فدراسیون را با خودت چه می‌دانی؟

دلیل آن این است که من برای حسین سمندر حاشیه درست کردم تا حقم را بگیرم و رئیس فدراسیون بابت این مسئله من را  نقره داغ کرد تا تمام کاراته‌کاها یاد بگیرند تا به حق خوری‌ها اعتراض نکنند وگرنه به سرنوشت من دچار خواهند شد و فریاد‌رسی نیز نخواهند داشت. من به شما قول می‌دهم که حسین سمندر نیز که حالا برای مسابقات جهانی آلمان کنار گذاشته شده است دقایق آخر برای مسابقات تیمی فیکس خواهد شد و آنجا هم بجز مسابقه در مقابل تیم‌های درجه 4 در ترکیب تیمی فیکس قرار نخواهد گرفت. دقیقا مثل  مسابقات قهرمانی آسیا در امارات که وی را برابر حریف ازبکستان به میدان فرستادند که بعد‌ها بگویند یک نفر را برده است، اما او در مقابل تیم درجه چندم ازبکستان نیز مساوی کرد وتا آخرین دور دیگر در ترکیب تیم قرار نگرفت. از آقای سمندر و پسرایشان خواهش می‌کنم با مصاحبه‌های ساختگی ذهن عموم مردم را فریب ندهند.

چرا نخواستید مشکلات خود را با سمندر حل کنید؟

 صحبت کردم اما ایشان  به من گفت که اگه برای من قداره‌کشی کنی هم من قداره کش تر هستم. اگر به قدرت و پست باشد هم من رئیس فدراسیون هستم  وکسی نمی تواند تکانم بدهد. پس برو پیش هر کس که می خواهی فریاد بزن، کسی هم زورش به من در فدراسیون کاراته نخواهد رسید.

با توجه به اظهاراتی که مطرح می‌کنید پیش کسی نرفتید؟

 بله پیش خدا رفتم .
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس