طرح «تاریخ تمدن و فرهنگ ایران» از سوی دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری به منظور معرفی بزرگان تاریخ و فرهنگ کشور انجام می‌شود. تاکنون تعدادی از مجلدات این طرح آماده شده است که از جمله این موارد زندگی قیصر امین‌پور است.

به گزارش مشرق، دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری چندی پیش به منظور معرفی شخصیت‌های مانا و تأثیرگذار در «تاریخ تمدن و فرهنگ ایران» اقدام به تألیف مجلداتی در قالب طرحی با همین عنوان کرده است. این طرح با مشارکت تعدادی از نویسندگان مطرح در حوزه کودک و نوجوان انجام شده که بخشی از آن به معرفی شاعران انقلاب اختصاص دارد.

تاکنون تعدای از مجلدات این مجموعه آماده و به انتشارات سوره مهر سپرده شده است که از جمله این موارد می‌توان به زندگی‌نامه قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی و علی معلم اشاره کرد. در این مجلدات، زندگی‌نامه این شعرا برای گروه سنی نوجوان نوشته شده و سپس بخشی از سروده‌های این شاعران نیز ذکر شده است.

بابک نیک‌طلب، مسئول این طرح، پیش از این درباره طرح «تاریخ تمدن و فرهنگ ایران» گفته بود: این مجموعه شامل بخش‌های علمی، ادبی، هنری، شعر ، نشر و اصول کهن است که در حال حاضر با بخش شهر کار خود را آغاز کرده است. این مجموعه در نظر دارد تا یک بسته‌‌ای از زندگینامه و آثار شاعران، نویسندگان و پدید آورندگان فرهنگ تهیه‌ کند و در اختیار مخاطبان جوان خود قرار دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس