به گزارش مشرق، فرهاد پرورش با بیان اینکه میانگین سنی هواپیماهای هما مانند سایر شرکتهای هواپیمایی 21.5 سال است، اظهار کرد: جوانترین هواپیمای ناوگان هوایی کشور متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است، این هواپیما تولید سال 2004 میلادی (11 سال) بوده و هیچ شرکت داخلی هواپیمایی با این سن را در اختیار ندارد.
وی با اشاره به اینکه پروازهای ایرانایر به عراق از تهران به بغداد آغاز شد، بیان کرد: در حال حاضر از 10 ایستگاه (مراکز استانی) به سمت شهرهای مختلف عراق پرواز داریم و در مجموع از سه سال پیش تاکنون تعداد پروازهای هما به سمت عراق چهار برابر شده است.
وی همچنین در خصوص واگذاری هتل هما و مباحث مربوط به بروز تخلف در این زمینه گفت: قرارداد هتل هما بر اساس مصوبه هیات وزیران بین سازمان خصوصیسازی و سازمان تامین اجتماعی بوده و ایرانایر در ارزشگذاری، قیمتگذاری، فراخوان و نهایتا قرارداد هیچ دخالتی نداشته است.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هما یک تشکیلات دولتی بوده و تابع مقررات است، بیان کرد: «زمین هتل هما متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی بوده نه هتل هما، دفتری در کنار هتل ها داریم، این ملک متعلق به هتل هماست و بهدنبال عقد قراردادی برای اجاره این ملک هستیم. اما زمین 10 هزار متری کنار این هتل متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی است و هما اختیار داشته آنرا بفروشد. سند این زمین به نام هما بوده و کاربری آن پارکینگ است.»
پرورش با بیان اینکه در روزنامه آگهی فروش این زمین منتشر شده است، گفت: همه قوانین دولتی در این رابطه رعایت شده و هما در این زمینه هیچ تخلفی را مرتکب نشده است.
وی همچنین در خصوص واگذاری ایرانایر، افزود: «وزیر راه و شهرسازی معتقد است ایرانایر یک شرکت هواپیمایی ملی و حامل پرچم است و باید بهعنوان یک ایرلاین دولتی حفظ شود، حرف ایرانایر نیز همیشه این بوده که هما از این حالت دوگانه خارج شود، ما از سال 1386 مشمول واگذاری بودهایم، هر جا به نفع بوده گفتهاند شما شرکتی دولتی هستید و هر کجا به نفع نبوده گفتهاند شرکتی خصوصی هستید.»
وی ادامه داد: ما از هیچگونه امکانات و تسهیلات دولتی به دلیل اینکه میگفتند دولتی هستیم و از هیچگونه امکانات بخش خصوصی به دلیل اینکه میگفتند بخش دولتی هستیم، استفاده نکردهایم.
مدیرعامل هما تاکید کرد: آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد لایحهای تنظیم میکنیم تا هما بهعنوان شرکتی دولتی حفظ شود، البته دولت افزایش سرمایه بیاورد تا هما بازسازی شود تا ایرانایر اسم و اعتبار قبلی را با اصلاح ساختار احیا شود.
پرورش یادآور شد: لایحه تنظیم شده و توسط وزیر راه و شهرسازی به دولت ارسال شده و منتظریم در کمیسیون های زیربنایی دولت مورد بررسی قرار گرفته و در تصویب شود و پس از آن به مجلس برود.
وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس و دولت به عملیاتی شدن این کار کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه پروازهای ایرانایر به عراق از تهران به بغداد آغاز شد، بیان کرد: در حال حاضر از 10 ایستگاه (مراکز استانی) به سمت شهرهای مختلف عراق پرواز داریم و در مجموع از سه سال پیش تاکنون تعداد پروازهای هما به سمت عراق چهار برابر شده است.
وی همچنین در خصوص واگذاری هتل هما و مباحث مربوط به بروز تخلف در این زمینه گفت: قرارداد هتل هما بر اساس مصوبه هیات وزیران بین سازمان خصوصیسازی و سازمان تامین اجتماعی بوده و ایرانایر در ارزشگذاری، قیمتگذاری، فراخوان و نهایتا قرارداد هیچ دخالتی نداشته است.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هما یک تشکیلات دولتی بوده و تابع مقررات است، بیان کرد: «زمین هتل هما متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی بوده نه هتل هما، دفتری در کنار هتل ها داریم، این ملک متعلق به هتل هماست و بهدنبال عقد قراردادی برای اجاره این ملک هستیم. اما زمین 10 هزار متری کنار این هتل متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی است و هما اختیار داشته آنرا بفروشد. سند این زمین به نام هما بوده و کاربری آن پارکینگ است.»
پرورش با بیان اینکه در روزنامه آگهی فروش این زمین منتشر شده است، گفت: همه قوانین دولتی در این رابطه رعایت شده و هما در این زمینه هیچ تخلفی را مرتکب نشده است.
وی همچنین در خصوص واگذاری ایرانایر، افزود: «وزیر راه و شهرسازی معتقد است ایرانایر یک شرکت هواپیمایی ملی و حامل پرچم است و باید بهعنوان یک ایرلاین دولتی حفظ شود، حرف ایرانایر نیز همیشه این بوده که هما از این حالت دوگانه خارج شود، ما از سال 1386 مشمول واگذاری بودهایم، هر جا به نفع بوده گفتهاند شما شرکتی دولتی هستید و هر کجا به نفع نبوده گفتهاند شرکتی خصوصی هستید.»
وی ادامه داد: ما از هیچگونه امکانات و تسهیلات دولتی به دلیل اینکه میگفتند دولتی هستیم و از هیچگونه امکانات بخش خصوصی به دلیل اینکه میگفتند بخش دولتی هستیم، استفاده نکردهایم.
مدیرعامل هما تاکید کرد: آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد لایحهای تنظیم میکنیم تا هما بهعنوان شرکتی دولتی حفظ شود، البته دولت افزایش سرمایه بیاورد تا هما بازسازی شود تا ایرانایر اسم و اعتبار قبلی را با اصلاح ساختار احیا شود.
پرورش یادآور شد: لایحه تنظیم شده و توسط وزیر راه و شهرسازی به دولت ارسال شده و منتظریم در کمیسیون های زیربنایی دولت مورد بررسی قرار گرفته و در تصویب شود و پس از آن به مجلس برود.
وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس و دولت به عملیاتی شدن این کار کمک کنند.