گفته می‌شود آقای گل سابق فوتبال ایران از دو تیم اسپانیایی و پرتغالی پیشنهاد عقد قرارداد دارد که البته به نظر می‌رسد پیشنهاد ویتوریو ستوبال از لیگ‌برتر پرتغال جدی‌تر باشد.

آینده روشن انصاری‌فرد در ستوبالگروه ورزشی مشرق - کریم انصاری‌فرد با عنوان آقای گل لیگ سیزدهم فوتبال ایران راهی اوساسونا شد تا بلکه در لیگاآدلانته اسپانیا افتخاری جدید را برای خود رقم بزند. اما کریم که در تراکتورسازی تا هفته آخر لیگ گل زد در لیگ یک اسپانیا طی 16بازی گل نزد که نزد. البته بازی نکردن کریم باعث شد کی روش هم برای بازیهای اخیر تیم ملی وی را دعوت نکند.

مهاجم تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی برزیل فصل را با جان اوربان لهستانی آغاز کرد. در ادامه خوزه ماتئوی اسپانیایی سرمربی اوساسونا شد و در نهایت فصل با انریکه مونرئال به پایان رسید در شرایطی که هیچ‌کدام از مربیان جدید به مهاجم بلندبالای فوتبال ایران اعتماد لازم را نداشتند.

به این ترتیب با اتمام لیگاآدلانته، ظاهرا چاره‌ای بری کریم نماند جز قبول یکی از پیشنهادات جدی اروپایی.
گفته می‌شود آقای گل سابق فوتبال ایران از دو تیم اسپانیایی و پرتغالی پیشنهاد عقد قرارداد دارد که البته به نظر می‌رسد پیشنهاد ویتوریو ستوبال از لیگ‌برتر پرتغال جدی‌تر باشد.

البته بحث آمدن کریم به پرسپولیس هم مطرح شده بود که با پاسخ منفی کریم این قضیه منتفی شد.

در ادامه با عملکرد تیم آینده احتمالی وی (ویتوریا ستوبال) آشنا خواهیم شد:

فقط یک 90 دقیقه
کریم در فصل 15-2014 لیگاآدلانته‌ 16مرتبه شانس بازی پیدا کرد در حالی که فقط هشت‌ مرتبه وارد ترکیب اصلی شد.

انصاری‌فرد فقط یک‌بار طعم بازی 90دقیقه‌ای را برابر جیرونا(هفته15) چشید و در سایر ایستگاه‌های لیگ اکثرا تعویض شد تا هیچ‌گاه یک مهره ثابت در پازل تاکتیکی اوساسونا به حساب نیاید.

با تمام این اوصاف حضور انصاری‌فرد در ویتوریو ستوبال پرتغال می‌تواند یک انتخاب درست برای کریم باشد. دلیل این ادعا هم شرایط این تیم در فاز تهاجمی است که چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد.

خط حمله بی‌آتش، مقهور گلر ایرانی
به گزارش مشرق، ویتوریوستوبال در لیگ 15-2014 پرتغال با ثبت هفت پیروزی، هشت تساوی و 19شکست، 29 امتیاز گرفت و چهاردهم شد.

قابل توجه اینکه خط حمله این تیم طی 34 بازی فقط 24 گل زد و این یعنی رسیدن به گل در هر 127.5 دقیقه. جالب اینکه پنافیل تیم آخر جدول که با علیرضا حقیقی به دسته اول سقوط کرد طی همین تعداد بازی 29 گل زد تا باروت خط آتش ویتوریو از تیم سقوط‌ کرده پنافیل هم نمناک‌تر باشد.

این در شرایطی بود که حقیقی در مصاف با تیم ویتوریو یک رکورد جالب به ثبت رساند. دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی در هر دو دیدار رفت و برگشت پنافیل برابر ستوبال کلین‌شیت کرد تا تنها تیمی که مهاجمانش- در دو بازی- برابر حقیقی ناکام بوده‌اند، ستوبال باشد.

آینده روشن انصاری‌فرد در ستوبال

کریم جایگزین 4 مهاجم با 2 گل زده

ویتوریوستوبال برای رفع نقاط ضعف خود در فاز تهاجمی با نظر سرمربی تازه‌وارد خود برونو ریبریوی 39ساله درب خروجی را نشان جیووانی برزیلی، رامیلتون سانتوس از کشور کیپ‌ورد، دیگو بریتو هموطن جیووانی و اولیسس پلاسنسیا داد. این سه مهاجم در مجموع برای ویتوریا دو گل زدند آن‌هم در شرایطی که گل جیووانی 23ساله به ماریتو سه‌امتیازی بود. در واقع کریم انصاری‌فر یکی از مهاجمانی است که احتمالا برای پر کردن جای خروجی‌های کم‌اثر ستوبال راهی پرتغال خواهند شد.

بهترین گلزن ویتوریو پَر
تیمی که در طول 34 هفته لیگ‌برتر پرتغال فقط 24 گل زده، در ابتدای فصل آینده بهترین گلزنش را در اختیار نخواهد داشت. در فصل 15-2014 بهترین گلزن ویتوریو، فیلیپ اوربانو هافبک 22ساله برزیلی بود. فیلیپ در 29دیدار پیراهن ستوبال را پوشید در شرایطی که 25مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. این جوان برزیلی طی 1965دقیقه شش گل هم زد تا زهردارترین بازیکن تیمش لقب بگیرد. فیلیپ که قصد دارد فصل آینده را در تیم سائوپائولو سپری کند، در جام‌حذفی هم طی سه بازی و 214دقیقه، دو گل زد تا از این حیث بهترین باشد.
دومین گلزن برتر ستوبالی‌ها هیون جون‌سوک کره‌ای بود که مثل خوزه گابرانکو چهار گل زد. البته این دو مهاجم در ویتوریو ماندنی هستند تا رقبای احتمالی کریم در فصل آینده باشند.

6رقیب انصاری‌فرد روی هم 11گل زده‌اند
کریم انصاری‌فر اگر به ستوبال اضافه شود برای حضور در ترکیب اصلی این تیم رقبای چندان قدرتمندی ندارد. در لیست جدید ویتوریو برای فصل 16-2015 شش مهاجم  حضور دارند که در میان آنها هیون‌ جون‌سوک کره‌ای حداقل برای خود کریم آشناتر از سایرین است.

با تمام این اوصاف شش مهاجم یادشده در فصلی که گذشت روی هم 11گل به ثمر رسانده‌اند و این نشان می‌دهد انصاری‌فرد با انتخاب ستوبال می‌تواند به آینده‌ای روشن بیندیشد.

و اما بررسی عملکرد رقبای کریم در فصلی که گذشت می‌تواند نشان دهد که مهاجم ملی‌پوش ایرانی با پیوستن به ستوبال باید چه رقبایی را پشت‌سر بگذارد تا به ترکیب اصلی راه پیدا کند:

هیون جون‌سوک؛ آشنا برای کریم
مهاجم 23 ساله‌ کره‌ای یک مرتبه در سال 2010 برابر تیم‌‌ملی ایران به میدان ‌آمده است. هیون 190سانتی‌متری در دیدار دوستانه‌ای که با گل دقیقه 34 مسعود شجاعی به سود تیم افشین قطبی به پایان رسید 12 دقیقه شانس بازی پیدا کرد. اتفاقا در آن دیدار کریم انصاری‌فرد هم با مصدومیت محمد غلامی از دقیقه 36 وارد بازی شد تا در دقایق پایانی مستقیما برابر هیون قرار بگیرد. جون‌سوک فصل پیش برای ستوبال طی 17 بازی، 1321 دقیقه به میدان آمد و چهار گل به ثمر رساند.

این کره‌ای در جام‌حذفی هم یک گل به بوایستا زد و قابل تامل اینکه هیون وقتی فقط 20سال داشت با پیراهن گرونینگن به(PSV2) فاینورد، توئنته و هراسل- در لیگ‌برتر هلند- پنج گل زد.

برانکو؛ هر 605 دقیقه یک گل
دومین مهاجم چهارگله ویتوریا در فصلی که گذشت متولد شهر ستوبال است. خوزه آگاس‌برانکو 31 بازی انجام داد در حالی که 28بار شانس حضور در ترکیب اصلی را داشت؛ مهاجمی که در جام‌حذفی 219بازی کرد و گل نزد، طی 2422 دقیقه در لیگ‌برتر فقط چهار گل زد. یعنی هر 605.5 دقیقه یک گل.

تکسیرا؛ مهاجم خشن و همیشه شرمنده
میگوئل تکسیرا 31ساله است و خشن؛ مهاجمی که طی 28دیدار، 9کارت زرد گرفته و یک‌بار اخراج شده طی 1950دقیقه فقط دو گل زد. میگوئل که در جام‌حذفی سه بازی انجام داد و خاصیتی از خود بروز نداد، در فصل2014-2013 هم 24بازی انجام داد و گلی به ثمر نرساند تا مقابل تماشاگران تیم زادگاهش شرمنده شود.

خواکیم لوپتا؛ مهاجم بی‌خطر
این مهاجم پرتغالی 22 ساله است و 186 سانتی‌متر بلندی قامت دارد. خواکیم مانوئل لوپتا در جام‌حذفی 120 دقیقه بازی کرد و راه به جایی نبرد. این مهاجم در لیگ هم 12بازی انجام داد در حالی که شش مرتبه وارد ترکیب اصلی ستوبال شد. خواکیم در طول 448 دقیقه یک گل زد آن‌هم در ایستگاه ششم لیگ برابر ناسیونال.

پاردو؛ پرویی گل‌نزن
الکساندر جونیور پاردوی پرویی سن و سال چندانی ندارد و 21ساله است. جونیور 171سانتی‌متری فصل 14-2013 برای آلیانزلیمای پرو طی 550 دقیقه دو گل زد اما نیم‌فصل که پای به فوتبال پرتغال گذاشت در هفت بازی (306دقیقه) یک گل هم نزد.

ریچارد بارتو؛ نماینده بی‌تاثیر گینه بیسائو
ریچارد بارتو اهل کشور گینه‌بیسائو است و فصل قبل در لیگ یک برای اسپورتینگ‌کوویلما طی 31بازی و 2389دقیقه تلاش 11گل زد. با این حال در لیگ‌برتر هشت‌بازی و 433دقیقه پوشیدن پیراهن ویتوریو ثمری نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    اين آقا وقتي كه بايد ميرفت اروپا دلشو به ماشينهاي وعده داده شده رويانيان خوش كرد وقتي افت كرد و حتي تو تيم ملي هم بهش بازي نميرسيد رفت اروپا كه حالا تيم در حال سقوط به دسته 3 اسپانيا هم اونو نميخواد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس