به گزارش مشرق، مردم کشورمان چه آن زمان که پراید 7 میلیونی و پژو 206، 13 میلیون تومانی میخریدند، چه اکنون که مجبور به خرید پراید با قیمت 20 میلیون و 206 با قیمت 36 میلیون تومان هستند، از کیفیت محصولی که تحویل میگرفتند، رضایت نداشتند و ندارند. اما وزیر، حامیان کمپین خودرو صفر نخرید را خیانتکار و اقدام آنها را حرام اعلام میکند.(متن کامل خبر)
این اظهارات نعمت زاده موجب واکنش های زیادی در رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی شد تا جایی که پس از چند روز اقای وزیر حرف های خود را پس گرفت.
پس از این اظهارات در حالی که کمپین نخریدن خودرو صفر از خودروسازان داخلی در حال شدت گرفتن است، امروز مدیران عامل خودروسازی های بزرگ کشور اعلام کردند به زودی تغییرات بزرگی در صنعت خودروی کشور رخ خواهد داد.
در ادامه اظهار نظرات مقامات عالی دو خودروساز مطرح کشور را مشاهده خواهید کرد:
عذر خواهی مدیرعامل سایپا از مردم
مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مشتریان بابت کیفیت پایین محصولات این شرکت عذرخواهی کرد.(متن کامل خبر)
جمالی در حاشیه افتتاح مراکز خدمات پس از فروش محصولات جدید شرکت سایپا گفت: در گذشته اکثر محصولات شرکت ما با کیفیت مناسب تحویل مشتریان نشده که من به نوبه خود از مشتریان محترم این شرکت عذرخواهی می کنم.
وی با اشاره به برنامه های جامع سایپا برای ارتقا کیفیت محصولات این شرکت گفت: برنامه های ویژه ای برای ارتقا کیفیت در حوزه تولید و خدمات پس از فروش خودروهای خود داریم.
جمالی همچنین از تولید محصولات با کیفیت در گروه سایپا خبرداد و گفت: تلاش شده تا با تولید محصولات با کیفیت در رنج های مختلف قیمت، مشتریان محترم شرکت را از محصولاتمان راضی کنیم.
وی همچنین به لزوم توجه بیشتر به تولید ملی و به خصوص صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو با اشتغال فراوان، حرکت به سمت بومی سازی و افزایش صادرات صنعتی کشور نیازمند توجه بیشتر دولت و مردم است.
قول مدیرعامل ایرانخودرو به مردم
هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در گفتگو با روزنامه ایران درباره وضعیت صنعت خودرو طی ماههای آینده و اینکه خودروسازان چه اهدافی را باید دنبال کنند گفت: صنعت خودرو طی چند سال اخیر با فراز و نشیبهای متعددی روبهرو شد.
دولت گذشته تصویب کرد که دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا هر کدام هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند تا بتوانند در جهت توسعه و کیفیسازی محصولات خود برنامهریزی کنند اما متأسفانه مدیران وقت این پول را پرداخت نکردند و همین امر در کنار تحریم باعث شد میزان تولید خودرو و کیفیت کاهش پیدا کند و قیمت خودرو نیز سیر صعودی بگیرد.
وی افزود: با روی کارآمدن دولت یازدهم صنعت خودرو رونق گرفت و توانست به روزهای اوج خود نزدیک شود و حتی برای بهبود کیفیت برنامهریزی کند. طی این مدت خودروسازان بر شمارگان تولید افزودند و اجازه ندادند کاهش عرضه مانند سالهای گذشته رخ دهد که در پی آن قیمت خودرو در بازار از نرخ کارخانه فاصله بگیرد. خودروسازان برای پایان دادن به خرید و فروشهای صوری در بازار افزایش تولید را محور قرار دادند که خوشبختانه با افزایش تولید، بازار به آرامش رسید و قیمتها ثابت ماند.
یکه زارع خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی محصولات هم موضوع دیگری است که خودروسازان طی دو سال اخیر به آن پرداختند. هر چند سطح فعلی کیفیت از نظر ما راضیکننده نیست، اما خودروسازان و بخصوص ایران خودرو سعی کرد برای رهایی از این چالش برنامه بهبود کیفیت تنظیم کند.
بر این اساس به مردم قول میدهیم از اسفند ماه سالجاری هر فردی که خودرو خریداری کند تا 10 هزار کیلومتر پیمایش نیازمند مراجعه به نمایندگی نباشد و تنها برای تعویض روغن به نمایندگیها برود. (متن کامل خبر)
وی گفت: با برنامههای بهبود کیفیت، خدمات پس از فروش، تکریم ارباب رجوع و ارائه سرویس به مشتریان ارتقای چشمگیری خواهد داشت. مردم مطمئن باشند که خودروسازان داخلی برای رفاه آنها از هیچ برنامه توسعهای عقب نمیمانند. عقب ماندگیهایی که در صنعت خودرو رخ داده مربوط به دو یا سه سال اخیر نیست. این صنعت از مدتها پیش به علت تصمیمهای نادرست دچار مشکل شد.
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه فعالیت 60 صنعت دیگر با حوزه خودرو گره خورده است تصریح کرد: اگر سایپا و ایران خودرو نباشند فقط در یک مورد 70درصد فروش فولاد مبارکه کاهش پیدا میکند. در بخشهای دیگر چون پتروشیمی، شیشه، پارچه، قطعات و... هم این امر صدق میکند.
صنعت خودرو باید سرپا بماند تا مابقی صنایع هم بتوانند ادامه حیات دهند و اشتغال کشور نیز به مخاطره نیفتد. خودروسازی کشور طی 8 سال گذشته آسیبهای زیادی دید. محصولات جدید جایگزین محصولات قدیمی نشد، کیفیت خودرو کاهش پیدا کرد و شمارگان خودرو نیز افت کرد لذا مردم حق دارند که از صنعت خودرو ناراضی باشند. از اینرو ما میخواهیم تمام نقصانهای گذشته را حل کنیم و به سمت تولید کیفی، ورود محصولات جدید با برند ملی و تولید خودروهای جدید با شرکای خارجی حرکت کنیم.
وی گفت: ایران خودرو در یک برنامه 4ساله اهداف بلند مدتی دارد که میتواند باعث تحول در صنعت خودرو شود. مردم مشتریان ما هستند و خودروسازان برای رضایت آنها به امر تولید میپردازند لذا ما به خواست آنها حرکت خواهیم کرد. بر این اساس از بانکها هم میخواهیم برای اینکه بازار رونق گیرد به مصوبه بانک مرکزی در مورد افزایش وام خودرو عمل کنند تا مردم بتوانند خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
این اظهارات نعمت زاده موجب واکنش های زیادی در رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی شد تا جایی که پس از چند روز اقای وزیر حرف های خود را پس گرفت.
پس از این اظهارات در حالی که کمپین نخریدن خودرو صفر از خودروسازان داخلی در حال شدت گرفتن است، امروز مدیران عامل خودروسازی های بزرگ کشور اعلام کردند به زودی تغییرات بزرگی در صنعت خودروی کشور رخ خواهد داد.
در ادامه اظهار نظرات مقامات عالی دو خودروساز مطرح کشور را مشاهده خواهید کرد:
عذر خواهی مدیرعامل سایپا از مردم
مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مشتریان بابت کیفیت پایین محصولات این شرکت عذرخواهی کرد.(متن کامل خبر)
جمالی در حاشیه افتتاح مراکز خدمات پس از فروش محصولات جدید شرکت سایپا گفت: در گذشته اکثر محصولات شرکت ما با کیفیت مناسب تحویل مشتریان نشده که من به نوبه خود از مشتریان محترم این شرکت عذرخواهی می کنم.
وی با اشاره به برنامه های جامع سایپا برای ارتقا کیفیت محصولات این شرکت گفت: برنامه های ویژه ای برای ارتقا کیفیت در حوزه تولید و خدمات پس از فروش خودروهای خود داریم.
جمالی همچنین از تولید محصولات با کیفیت در گروه سایپا خبرداد و گفت: تلاش شده تا با تولید محصولات با کیفیت در رنج های مختلف قیمت، مشتریان محترم شرکت را از محصولاتمان راضی کنیم.
وی همچنین به لزوم توجه بیشتر به تولید ملی و به خصوص صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو با اشتغال فراوان، حرکت به سمت بومی سازی و افزایش صادرات صنعتی کشور نیازمند توجه بیشتر دولت و مردم است.
قول مدیرعامل ایرانخودرو به مردم
هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در گفتگو با روزنامه ایران درباره وضعیت صنعت خودرو طی ماههای آینده و اینکه خودروسازان چه اهدافی را باید دنبال کنند گفت: صنعت خودرو طی چند سال اخیر با فراز و نشیبهای متعددی روبهرو شد.
دولت گذشته تصویب کرد که دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا هر کدام هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند تا بتوانند در جهت توسعه و کیفیسازی محصولات خود برنامهریزی کنند اما متأسفانه مدیران وقت این پول را پرداخت نکردند و همین امر در کنار تحریم باعث شد میزان تولید خودرو و کیفیت کاهش پیدا کند و قیمت خودرو نیز سیر صعودی بگیرد.
وی افزود: با روی کارآمدن دولت یازدهم صنعت خودرو رونق گرفت و توانست به روزهای اوج خود نزدیک شود و حتی برای بهبود کیفیت برنامهریزی کند. طی این مدت خودروسازان بر شمارگان تولید افزودند و اجازه ندادند کاهش عرضه مانند سالهای گذشته رخ دهد که در پی آن قیمت خودرو در بازار از نرخ کارخانه فاصله بگیرد. خودروسازان برای پایان دادن به خرید و فروشهای صوری در بازار افزایش تولید را محور قرار دادند که خوشبختانه با افزایش تولید، بازار به آرامش رسید و قیمتها ثابت ماند.
یکه زارع خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی محصولات هم موضوع دیگری است که خودروسازان طی دو سال اخیر به آن پرداختند. هر چند سطح فعلی کیفیت از نظر ما راضیکننده نیست، اما خودروسازان و بخصوص ایران خودرو سعی کرد برای رهایی از این چالش برنامه بهبود کیفیت تنظیم کند.
بر این اساس به مردم قول میدهیم از اسفند ماه سالجاری هر فردی که خودرو خریداری کند تا 10 هزار کیلومتر پیمایش نیازمند مراجعه به نمایندگی نباشد و تنها برای تعویض روغن به نمایندگیها برود. (متن کامل خبر)
وی گفت: با برنامههای بهبود کیفیت، خدمات پس از فروش، تکریم ارباب رجوع و ارائه سرویس به مشتریان ارتقای چشمگیری خواهد داشت. مردم مطمئن باشند که خودروسازان داخلی برای رفاه آنها از هیچ برنامه توسعهای عقب نمیمانند. عقب ماندگیهایی که در صنعت خودرو رخ داده مربوط به دو یا سه سال اخیر نیست. این صنعت از مدتها پیش به علت تصمیمهای نادرست دچار مشکل شد.
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه فعالیت 60 صنعت دیگر با حوزه خودرو گره خورده است تصریح کرد: اگر سایپا و ایران خودرو نباشند فقط در یک مورد 70درصد فروش فولاد مبارکه کاهش پیدا میکند. در بخشهای دیگر چون پتروشیمی، شیشه، پارچه، قطعات و... هم این امر صدق میکند.
صنعت خودرو باید سرپا بماند تا مابقی صنایع هم بتوانند ادامه حیات دهند و اشتغال کشور نیز به مخاطره نیفتد. خودروسازی کشور طی 8 سال گذشته آسیبهای زیادی دید. محصولات جدید جایگزین محصولات قدیمی نشد، کیفیت خودرو کاهش پیدا کرد و شمارگان خودرو نیز افت کرد لذا مردم حق دارند که از صنعت خودرو ناراضی باشند. از اینرو ما میخواهیم تمام نقصانهای گذشته را حل کنیم و به سمت تولید کیفی، ورود محصولات جدید با برند ملی و تولید خودروهای جدید با شرکای خارجی حرکت کنیم.
وی گفت: ایران خودرو در یک برنامه 4ساله اهداف بلند مدتی دارد که میتواند باعث تحول در صنعت خودرو شود. مردم مشتریان ما هستند و خودروسازان برای رضایت آنها به امر تولید میپردازند لذا ما به خواست آنها حرکت خواهیم کرد. بر این اساس از بانکها هم میخواهیم برای اینکه بازار رونق گیرد به مصوبه بانک مرکزی در مورد افزایش وام خودرو عمل کنند تا مردم بتوانند خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.