وی با بیان اینکه خودش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- به موضوع آزادسازی نرخها نقد داشته و آزادسازی نرخها را قبول ندارد، تصریح کرد: ایرلاینها خودسرانه نرخها را آزاد کردهاند، سه جلسه با رئیس سازمان هواپیمایی برگزار کردهایم و پس از تعطیلات مجلس هم جلسه آخر را برای جمعبندی برگزار میشود تا مشخص شود با چه مکانیسمی آزادسازی نرخها اجرا شود.
وی تاکید کرد: این -آزادسازی نرخها- مشروط ارتقای خدمات است و با شرایط فعلی که خدمات پروازی تغییر نکند، آزادسازی قابل قبول نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا با این وضعیت احتمال بازگشت نرخ بلیت هواپیما به قبل از آزادسازی وجود دارد، بیان کرد: نمیخواهیم آزادسازی را خذف کردیم، باید زیرساختهای آنرا فراهم کنیم و مثلا فلان ایرلاین بیاید و بگوید خدمات پروازی را ارتقا دادهام شرایط بهبود یافته و میخواهم بلیت را افزایش دهم.
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:در وضعیت کنونی ایرلاینها تبانی کرده و قیمتها را افزایش میدهند.
رضایی پیشتر با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بدون فراهم کردن زیرساختهای لازم در کشور اجرا شد به تسنیم گفته بود: با آزادسازی بلیت هواپیما به جامعه شوک وارد شد.
وی با انتقاد از برنامه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، افزود: باید با افزایش قیمتها پس از آزادسازی، خدمات هم ارتقا مییافت. اینکه فقط قیمتها را افازیش دهیم بدون اینکه خدمات تغییری نکند منظور قانونگذار نبوده است.
وی با بیان اینکه ارتقای خدمات پروازی در مجموعه حملونقل هوایی نمیبینیم، تصریح کرد: همزمان با افزایش قیمت باید خدمات هم ارتقا یابد، صرفا اینکه نرخها را یکطرفه گران کنیم و خدمات تغییری نکند منظور قانونگذار نبوده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه زیرساختهای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مهیا نیست، گفت: علاوه بر این برای آزادسازی نرخها باید برنامه عملیاتی به ما بدهند، نمیشود یکباره این کار را انجام داد و باید یک سقف برای این آزادسازی تعیین شود.
رضایی ادامه داد: ایرلاینها سر خود بدون اینکه خدمات پروازی را ارتقا دهند، قیمتها را گران کردند و با افزایش 80 درصدی قیمت ها روبرو شدیم، این یک شوک را به جامعه وارد کرد. نه زمان آزادسازی بلیت هواپیما مناسب بود و نه زیرساختهای آن آماده شد.