کد خبر 521518
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

افراد مسلح پس از حملات انتحاری در منطقه شیعه‌نشین استان دیاله عراق، شش مسجد را به‌آتش کشیدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ، یک منبع محلی در استان «دیاله» واقع‌در شرق عراق اعلام کرد در پی حملات انتحاری در منطقه‌ای شیعه نشین در منطقه المقدادیه، گروههای مسلح شامگاه دوشنبه شش مسجد را در این منطقه به آتش کشیدند. «احمد العزاوی،» یکی از مسئولان قبیله «العزه» در استان دیاله، گفت افراد مسلح شب گذشته شش مسجد القادسیه، المقدادیه الکبیر، الأورفلی، العروبه، القدس و مثنی الشیبانی را منفجر کردند.

احمد العزاوی گفت : « چند گروه مسلح در خیابان های المقدادیه به منازل مسکونی حمله کردند.
گروه تروریستی داعش اواخر بعد از ظهر دوشنبه به یک مرکز تجاری در شرق بغداد حمله کردند و 12 تن را کشتند.

به گفته مسئولان وزارت کشور عراق، افراد مسلح ابتدا یک خودروی بمب گذاری شده را منفجر و پس از آن شروع به تیراندازی در خیابان کردند و وارد مرکز تجاری چهار یا پنج طبقه زهره بغداد شدند.

یکی از مهاجمان که جلیقه انتحاری پوشیده بود، خود را در داخل این مرکز تجاری در منطقه شیعه نشین بغداد منفجر کرد. گروه تروریستی داعش در بیانیه ای که در اینترنت منتشر شد، اعلام کرد در این حملات 90 تن کشته یا زخمی شده اند.

منابع امنیتی عراق همچنین اعلام کردند بعد از ظهر دیروز یک قهوه خانه پرتردد در شمال شرقی «بعقوبه،» مرکز استان دیاله، هدف قرار گرفت، 21 تن کشته و 48 تن دیگر زخمی شدند.

در این حمله که در محله شیعه نشین المقدادیه روی داد، ابتدا یک بمب در این قهوه خانه منفجر شد، سپس هنگامی که مشتری ها در محل جمع شدند، حمله ای انتحاری روی داد. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به این قهوه‌خانه را نیز بر عهده گرفته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس