کد خبر 629031
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

ارتش ترکیه برای بازکردن مسیر تروریست‌های ارتش آزاد برای حمله به شهر «حلب» شدیدا منطقه کُردنشین «عفرین» در شمال این شهر را بمباران کرد.

به گزارش مشرق، درحالی که مقامات ترکیه مدعی هستند هدف تجاوز نظامی «سپر فرات» به سوریه، نبرد با تروریست‌های داعش و پاکسازی مرزهای ترکیه-سوریه است اما منابع خبری از بمباران دوباره مناطق کُردنشین در شمال سوریه گزارش می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری کُردی «آرا» توپخانه ارتش ترکیه روز پنجشنبه شهرک کُردنشین «عفرین» در شمال شهر «حلب» را به شدت بمباران کرده که گفته می‌شود تعداد زیادی غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

منابع محلی می‌گویند در بمباران عفرین به دست نظامیان متجاوز ترک، حداقل 6 شهروند سوری کُرد کشته و 8 نفر دیگر مجروح شدند که برخی از آنها وضع وخیمی دارند.

«روژ موسی» فعال حقوق بشری در عفرین به خبرگزاری آرا گفت: «نیروهای مسلح ترکیه که داخل مرزهای سوریه مستقر شده‌اند، ده‌ها حمله موشکی و توپخانه‌ای به عفرین انجام دادند. حداقل 50 گلوله توپ به ساختمان‌های محله سورکه در جنوب عفرین اصابت کرد.»

این اقدام ترکیه که تجاوز نظامی آشکار و حتی جنایت جنگی محسوب می‌شود، در حالی انجام شد که حتی یک تروریست داعشی در شهرک عفرین نبوده و بنظر می‌رسد هدف آن تخلیه شهروندان کُرد این منطقه و هموار کردن مسیر تروریست‌های ارتش آزاد برای حمله به شهر حلب می‌باشد.

یک سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (YPG) اعلام کرد: «درحالی که نیروهای ما مشغول مبارزه با تروریست‌های افراطی در حومه عفرین و دیگر مناطق حلب هستند اما مقامات ترکیه عملیات نظامی علیه کُردها در شمال سوریه را شدت داده‌اند.»

وی تاکید کرد: «حمله (ترکیه) به عفرین تایید کرد که هدف اصلی تجاوز نظامی ترکیه به سوریه، مبارزه با کُردهاست. تمام قربانیان حمله به عفرین غیرنظامی بودند و حتی یک نفر از آنها تروریست‌هایی که ترکیه ادعایش را دارد، نبودند.»
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    13 3
    این مردم ترکیه اکثرن ریخت ترکها رو ندارن فقط ترکی حرف میزنن ترک یعنی ازبک و قرقیز و قزاز و ترکمن و ...
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 2
    يوناني هاي ترك زبان شده هستند.
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    3 0
    اتفاقاً قیافه تورک های اوغوز دقیقاً در تورک های ایران و تورکیه نمایان هست. شما ها فکری به حال قیافه هندی خودتون بکنید
  • علی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    هدف اردوغان اشغال خاک سوریه و کمک به تروریستهای در حال نابودی در حلب است . اردوغان خوب بلد است از پشت خنجر بزند .
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 3
    لعنت بر پان ترک های بی ارزش مزدور اردوغان حقیر مرگ بر ترکیه و ترکیه پرستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس