کد خبر 632728
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

ایران و جمهوری چک در زمینه تولید قطعات هواپیما برای ارائه به بازارهای بین المللی همکاری می کنند.

به گزارش مشرق، در پی سفر هیاتی متشکل از چند شرکت اعزامی از جمهوری چک به ایران در ماه جاری در نشست مشترکی که با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان برتردر خصوص حوزه های فعالیت شرکتهای هوایی ایران و چک مطالبی ارائه شد و نمایندگان شرکتهای تخصصی جمهوری چک به همراه برخی مسئولین ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی از چند شرکت هوایی بازدید کردند.
 
در روز دوم حضوراین هیات در تهران، مذاکرات خصوصی شرکت های دو طرف ادامه یافت و مرحله دوم بازدیدها نیز انجام شد.
 
در مذاکرات صورت گرفته، در زمینه فعالیت وهمکاری های مشترک بین دو کشور توافقاتی صورت گرفت که این توافقات مورد تایید طرفین شامل همکاری مشترک بین ایران و کشور چک در زمینه تولید قطعات برای ارائه به بازارهای بین المللی، طراحی مشترک موتور جدید برای استفاده در بازارهای منطقه ای، طراحی و تولید هلکوپتر تجاری، همکاری در زمینه هواپیماهای فوق سبک برای بازارهای منطقه ای، معرفی و تولید هواپیمای 19 نفره برای بازارهای داخلی و مشترک، همکاری در پروژه های توسعه ماهوارهای سنجش از راه دور در ایران است.
 
علاوه بر این، تحقیق و توسعه مشترک بر روی تکنولوژی های جدید برای تولید محصولات در آینده، تبادل محققین و دانشجویان در بخش های آکادمیک بین دو طرف، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور چک نیز از جمله زمینه های همکاری مشخص شده در تفاهم نامه های مربوطه بوده است.
 
گفتنی است؛ جمهوری چک دارای سابقه ای طولانی در حمل و نقل هوایی بوده و همواره حضورقوی در بخش هوا فضا داشته است و درطول این سال ها این کشور یک نام تاثیرگذار بر اساس کیفیت بالا، قابلیت اطمینان و نوآوری درصنعت برای خود ساخته است، از تولیدات عمومی و برنامه های مونتاژ هواپیما تا تحقیق و توسعه بنیادی، صنعت هوا فضا در این کشور به شکل قابل توجهی پیشرفت داشته است که به سادگی نمی توان آنرا نادیده گرفت.
 
امروزه بسیاری از شرکت ها و موسسات کشور چک با پیشروهای صنعت پیشرفته هوا فضا بر روی سطوح مختلف و در برنامه های مشترک چند ملیتی و یا پروژه های تحقیقاتی فعالیت می کنند، از جمله کشورهای وارد کننده محصولات این کشور، فرانسه، آلمان، انگلستان،چکسلواکی واسترالیا هستند، همچنین، این کشور تاکنون توانسته است با کشورهای صادر کننده ای نظیر آلمان، استرالیا، لهستان، روسیه، چین و هلند وارد تعاملات تجاری شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسعود ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    این هم مثل بقیه به جایی نمیرسه
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    ما منتظر ساخت هواپیماهای 150 نفره ایرانی هستیم آقای منطقی. دمت گرم
  • محمد حسین ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    خوبه چون میتونیم در تولید موتور توربوفن همکاری داشته باشیم و بعدش بریم با کوله باری از تجربه سراغ موتور توربوفن داخلی فوق سنگین.
  • ناصر ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    چرا چرت میگی؟ منطقی گفت اگر دولت 500 میلیارد تومن پول بده دولت که فعلا دنبال جور کردن پول قراردادهای ایرباس و بوئینگ هست که تا 20 سال آینده باید سالی 500 میلیارد تومن بده بهشون! اسم هم که نداری ناشناس!!
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    یکی از پایگاه های تربیت جاسوس موساد در اروپا در چک هست
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    عمرا آمریکا بذاره عمرا
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    اگه عملی بشه واقعا یه قدم مثبت خوب برداشته شده
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    آنشاء الله طراحی وساخت هواپیمای 150نفره جدی بوده باشه وباجدیت دنبال بشود چونکه ماآنراباور کردیم وبه تولیدآن امید داریم
  • آرش ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    با سلام بنظر من ما در ساخت هواپیمای کاملا فلزی مسافربری و ترابری در بخشهای بال و سازه و بدنه بیشتر مشکل داریم خصوصا در فن آوری شکل دهی پوشش بدنه و بال وسیله مکش و خلا و بعد مونتاژ آن بر روی سازه و فیوزلژ اما در بخش موتور و آویونیک ما تمرکز بیشتری داشته ایم اما بنظر میرسد ما در ساخت هواپیماهی تمام کامپوزیتی و نیمه کامپوزیتی پیشرفت بیشتری داشته ایم در هر صورت بدنه و بال را دست کم نگیریم چون حتی در هواپیمایی مانند ایران 140 ما بدنه و بال را وارد میکردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس