کد خبر 697746
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

در این تجمع بی سابقه جانبازان چند صد نفر از جانبازان قطع نخاعی، قطع عضو، شیمیایی، اعصاب و روان، بانوان جانباز، خانواده‌های جانبازان و برخی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

به گزارش مشرق، تجمع بزرگ جانبازان و خانواده شهدا صبح امروز شنبه 14 اسفندماه 95در داخل ساختمان بنیاد شهید و امورایثارگران برگزار شد. این تجمع در اعلام مظلومیت ایثارگران و دفاع از جامعه ایثارگری و مطالباتشان از ریاست بنیاد و مسئولین مربوطه و در اعتراض به مدیریت‌های ناکارآمد برخی مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.در این تجمع بی سابقه جانبازان چند صد نفر از جانبازان قطع نخاعی، قطع عضو، شیمیایی، اعصاب و روان، بانوان جانباز، خانواده‌های جانبازان و برخی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند. جانبازان از استان تهران و شهرستان‌هایی همچون اصفهان، شیراز، مشهد، کاشان، تبریز و... در تجمع مسالمت آمیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت کردند.

جانباز 70 درصد قطع نخاعی عسگری در مورد تصمیم‌گیری پیرامون انجام این تجمع گفت: «طی جلسات مختلفی که جانبازان نخاعی با مسئولین بنیاد شهید از جمله حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و تعدادی از معاونان بنیاد داشتند معضلات و مشکلات جامعه ایثارگری پیگیری شد. در ادامه پیگیری مطالبات جانبازان نخاعی در جلسات با مسئولین بنیاد جلسه‌ای نیز با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گذاشته شد و مشکلات در آنجا مطرح شد. تمامی مسئولین مورد اشاره قول مساعد برای حل معضلات جانبازان داشتند اما بعد از گذشت مدتی هیچ اقدامی از سوی مسئولین بنیاد برای یافتن راه حل انجام نشد. در نتیجه برای درخواست مطالبات جانبازان هماهنگی جهت برگزاری یک تجمع مسالمت آمیز در نظر گرفته شد.»

با تصمیم گیری جهت برگزاری چنین تجمعی حسین اسرافیلی مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی و رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان گفت: «در این تجمع ابتدا قرار بود فقط جانبازان نخاعی شرکت کنند اما با رسانه‌ای شدن خبر آن در شبکه‌های اجتماعی، قشرهای مختلف جانبازان با اعلام همبستگی، آمادگی خود را برای حضور در تجمع اسفند اعلام کردند. تصمیم برگزاری تجمع از سوی شورای عالی انجمن‌های جانبازان اتخاذ شده است. برای برگزاری این تجمع با نهادهای امنیتی، انتظامی و نظامی مکاتبات لازم به عمل آمد. موضوع اصلاح قوانین ایثارگری با محوریت قانون جامع، اصلاح رویه‌های اجرایی و خدمات رسانی به ایثارگران، اعمال اصلاحات لازم در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برخورد با فساد مالی و اختلاس‌ها در بانک دی, بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران، از مهم‌ترین خواسته‌های جانبازان در این تجمع است. ما بنیاد شهید را خانه خود می‌دانیم و می‌خواهیم مشکلات را در خانه خودمان حل کنیم چرا که همه ایثارگران متفق القول هستند که بنیاد شهید ثمره درخت طیبه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است.»

معاونت حقوقی شورای عالی انجمن‌های جانبازان که خود از جانبازان دوران دفاع مقدس و از مسئولان اسبق بنیاد شهید است مطالبات جانبازان را در قطعنامه پایانی اولین اجتماع ایثارگران قرائت کرد.
 
تجمع جانبازان در بنیاد شهید +عکس
 
تجمع جانبازان در بنیاد شهید +عکس
 
تجمع جانبازان در بنیاد شهید +عکس
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس