کد خبر 791432
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۷
فیلم/ گرانفروشی قیمت ویزا اربعین

معاون رئیس‌جمهوری از حذف ویزای ایران برای گردشگران کشورهای هدف خبر داد و گفت: برداشته شدن ویزا کمک می‌کند به سفر گردشگران، البته هم اکنون نیز برای اتباع ۱۸۰ کشور امکان ویزای فرودگاهی را ایجاد کردیم.

 به گزارش مشرق، علی اصغر مونسان اظهار داشت: «صنعت گردشگری به رتبه سوم اقتصاد جهان تبدیل شده و این موضوع نشان از اهمیت این صنعت در رشد و رونق کشورها دارد، این صنعت چند ویژگی دارد که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به دو بعد اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد، در بخش اقتصاد یک مسیر میانبر محسوب می‌شود چراکه می‌تواند در زمان کوتاه با سرمایه‌گذاری اندک به  پیشرفت رسید، در بعد اجتماعی نیز به عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت کمک می‌کند، کسب‌وکارهای کوچک را در کشور رونق می‌دهد، تمام این موارد نشان می‌دهد که این صنعت اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.»

مونسان یادآور شد: «صنعت گردشگری امروز در دنیا ۲۲۰۰ میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کرده است که این عدد سهم مستقیم گردشگری در GDP است، جمع سهم مستقیم و غیرمستقیم گردشگری در GDP  به ۷۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد، در امر ایجاد اشتغال هم صنعت گردشگری نقش و اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد به‌طوری‌که از هر ۱۱ شغل در دنیا یک شغل به حوزه گردشگری اختصاص دارد، تمام این موارد نشان‌دهنده اهمیت گردشگری است.»

معاون رئیس‌جمهوری افزود: «در کشور ما هم چند سالی است که از گردشگری صحبت می‌شود اما شاید اقدامات جدی صورت نگرفته بود، خوشبختانه در چند سال اخیر و در دولت یازدهم و دولت دوازدهم نگاه دولت به این بخش جدی شده است، قانون‌های حمایتی خوبی به تصویب مجلس رسیده است و امیدواریم روند توسعه گردشگری کشور با سند جامعی که در حال تدوین است، با سرعت بیشتری طی شود.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: «امیدواریم با این برنامه‌ریزی‌ها گردشگری نقش خود را در تولید ناخالص داخلی ایفا کند و شاهد رشد و رونق این صنعت در کشور باشیم.»

وی ادامه داد: «مهم‌ترین موضوع اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن است، به این معنی که باید به ظرفیت‌های درون کشور توجه شود، خوشبختانه با طرح خلاقانه‌ای که در کشور شکل گرفته است و در کشور اجرایی شده است میدان رقابت را در حوزه زیرساخت‌ها با کشورهای همسایه که خیلی از ما جلوتر هستند، عوض کردیم و استفاده از ظرفیت‌های کشور را در دستور کار قرار دادیم، اعتقاد داریم بناهای تاریخی ما اقامتگاه‌های خوبی هستند که می‌توانند کمبود ما را در حوزه زیرساخت جبران کنند و این اقامتگاه‌ها مورد توجه و استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند و توانسته است ما را در این میدان رقابت به جلو ببرد و امیدواریم با توسعه این اقامتگاه‌ها کمبود زیرساخت‌ها در کشور جبران شود.»

مونسان اضافه کرد: «برداشته شدن ویزا کمک می‌کند به سفر راحت‌تر گردشگران خارجی، البته در حال حاضر هم وضعیت خوب است، ما برای اتباع ۱۸۰ کشور امکان دریافت ویزای فرودگاهی را ایجاد کرده‌ایم، اقداماتی هم در مورد کشورهای هدف در حال انجام است و با وزارت امور خارجه در حال پیگیری هستیم که برای گردشگران کشورهای هدف ویزا را حذف کنیم.»

معاون رئیس‌جمهوری افزود: «آثار و بناهای تاریخی بسیار زیادی در تمام مناطق کشور ما وجود دارد، که حفظ و ثبت این آثار در دستور کار قرار دارد، اما سهمیه تمام کشورها در هر سال، ثبت یک اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی است که امیدواریم به‌زودی یکی از آثار تاریخی استان سمنان هم در فهرست میراث جهانی به‌ثبت برسد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    16 3
    به به! وزارت امور خارجه میخواد دست نیروهای امنیتی رو در بررسی درخواستی ویزا قطع کنه تا جاسوسها دیگه از این به بعد راحت بیان و برن، مجلس و مردم هم به آمد و شدهای مشکوک دیگه گیر ندن. وقتی ویزا لازم نباشه، دیگه کسی به ظریف گیر نمیده بگه چرا برای جواسیس ویزا صادر کردین.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      1 0
      این جواسیس رو از کجادرش اوردی
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      2 0
      شما نگران جواسیس ! هستی ! من نگران انواع بیماری های واگیردار و فراگیر و هدر دان پول مملک به پای گردشگران " هدف " هستم . مسلماً این طرح لغو روادید برای گردشگرنماهای کشورهای فقیر آفریقا ، پاکستان ، افغانستان ، روهینگستان !، و امثالهم در نظر گفته خواهد شد . اونها جواسیس ! ندارند !!!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    12 3
    یعنی بعد از این هر آدمی با هر وضعیت و ماهیت همینکه خارجی باشه کفایت میکنه کله شو میاندازه پایین میدوه میاد اینجا مثلا" توریست بازی . چه شود با این ذوق خارجی پرستی بنفشها
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      1 0
      عزیز اگه بلدی صادقانه نقد کن نمی دانی خموش حذف یکی از بندهای دستوپاگیر اداری به معنای بازرسیو...نیست
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      2 0
      گدایان پاکستانی ، کارگران افغانستانی و فقرای افریقایی مدنظر هستند ناراحت نباش . میان اینجا یه پولی هم جمع می کنند و می روند !
  • مهدی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    1 0
    وقتی تو بالاترین سطح دولت و حکومت جاسوس و نفوذی هست دیگه خارجی ها چه نیازی دارند جاسوس بعنوان گردشگر بفرستن؟
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    3 0
    اکثر توریستهای اروپایی که میاند ایران، سن بالای 80 سال دارند. اگر توریستها را به چند دسته تقسیم کنیم و هر مقصدی را به عنوان یک هدف درنظر بگیریم آنگاه پکن، دبی، پاریس،رم و شهرهای آمریکا در بالاترین میزان ورودی گردشگر قرار می گیرند. چرا که شهرهای ما در هیچیک از زمینه ها قادر به رقابت با آن شهرها را ندارند. حالا امنیت جسمی و روحی گردشگر که جای خود. توریست را باید به عنوان صندوق پول متحرک درنظر بگیریم و نه نارنجک دستی.
  • محمد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 1
    اتفاقا برداشتن ویزا ایران را در ردیف کشورهای مسخره قرار میدهد.وقتی کلاس کشور پایین آمد،دیگر توریستی به ایران سفر نمیکند.
  • همه چیمون به همه چیمون میخوره! AU ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 1
    پس بگو حکما میشه کاروانسرا! توی این شرایط و اینهمه تهدید اینم بشه چاشنی فتنه و تروریسم در کشور! یعنی این خبرها که از مبارزه و درگیری با گروههای تروریستی از مرزهای کشور میاد بس نیست که بفهمید؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    3 1
    در حالیکه بیش از 180 کشور دنیا از پاسپورت ایرانی درخواست ویزا، آن هم نه در فرودگاه بلکه در سفارت کشورشان در ایران با کلی تاخیر و معطلی و اذیت و آزار، می کنند آیا ما باید برای دیگران ویزا را لغو کنیم؟ به چه دلیل؟ با کدام منطق؟ انقدر در سیاست خارجی خفیف شده ایم؟
  • US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    2 1
    قراره از این به بعد متخصصین براندازی، و سناتورها و مامورها اطلاعاتی که تا دیروز میخواستن بیان ایران فلان جا و فلان جا رو بررسی کنن، با سران فتنه دیدار کنن و کمیته امنیتی مجلس ... فشار میآورد بهشون ویزا ندن، از این ببعد، بدون نیاز به ویزا و دور زدن مجاری امنیتی وارد کشور بشن! یا وزارت امور خارجه در اوج خریت بسر میبره، یا نهایت خیانت و جاسوسی!
  • ایرانی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    2 0
    یکطرفه نباشدبرای خارج رفتن ایرانیان هم به فکر برداشتن ویزاازطرف کشورهای خارجی باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس