مناظره تلویزیونی اخیر آقایان غرویان و نصیری پیرامون فلسفه و عرفان از یک سو و تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی ، موجب شده است موضوع فلسفه و عرفان و نسبت آن با معارف قران و عترت اذهان بسیاری از علاقه مندان به مباحث عقیدتی و نظری را به این موضوع جلب کند.

مشرق در این میان در لبیک به دعوت مقام معظم رهبری و در تلاش برای افزایش نشاط فکری جامعه، ستون کرسی آزاد اندیشی  خود را دایر کرده و تاکنون مطالب بسیاری را با گرایشهای گوناگون در موضوع فلسفه و عرفان منتشر کرده است و از این پس نیز منتشر خواهد کرد.
نکته قابل تامل در این ارتباط این است که برخی از خوانندگان ضمن آن که علاقه مند به دنبال کردن این مباحث هستند اما حوصله مطالعه مطالب مفصل و طولانی را در این زمینه ندارند و در صورتی که مطالبی مختصر و کوتاه در این زمینه منتشر شود، آن را مطالعه و دنبال خواهند کرد و ای بسا همین امر آنان را برای پی گیری مطالب مفصل نیز راغب خواهد نمود. از همین رو مشرق در تماس با آقای مهدی نصیری پیشنهاد ارائه مطالبی کوتاه را در این زمینه و به طور مستمر با وی مطرح نمود که این امر مورد استقبال آقای نصیری قرار گرفت و قرار بر این شد ستونی با عنوان کوتاه نگاری هایی در باره فلسفه و عرفان دایر شده و هر روز مطلبی تازه در این موضوع  که می تواند از حد اقل چند سطر و یا حد اکثر 1000 کلمه باشد از طرف وی ارائه شود.
 البته این امر اختصاص به انعکاس دیدگاههای آقای نصیری نداشته و صاحب نظران و اساتید موافق و مدافع فلسفه و عرفان هم می توانند از این ستون استفاده نموده و کوتاه نگاریهای ویژه خود را در مشرق در بخشی جداگانه داشته باشند و طبق معمول خوانندگان مشرق نیز می توانند کامنتها و یادداشت های موافق و مخالف خود را در ذیل هر مطلب ارائه دهند.
اولین مطلب کوتاه به قلم آقای مهدی نصیری  از فردا در این ستون منعکس خواهد شد و در روزهای بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    0 0
    چرا دروغ مي گوييد؟ اين پايگاه از ماهها قبل پايگاه سخن پراكني براي مطالب جناب اقاي نصيري و آقاي ميلاني بوده و بس و تنها و تنها كامنتهاي بعضا مخالف، رونقكي به كرسيهاي نيم كرسيتان داده است. آيا واقعا اين نيم خوش يمني هم بخاطر رييس فاميلتان با آقاي نصيري نيست؟ شما اگر مدعي كرسي ها هستيد جور ديگري عمل مي كرديد اين متن را درج نخواهيد كرد، چه درج بكنيد و نكنيد نمي فهميد نحوه پرداختن به اين موضوع چگونه است. الكي هم از حضرت آقا مايه نگذاريد؛ از خودتان و فقط از خودتان مايه بگذاريد
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    0 0
    این مباحث در مطالب کوتاه نمی گنجد بحث فراتر از کارهای ژورنالیستی است
  • آنتی تفکیک ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    0 0
    چرا فقط با اقای نصیری تماس گرفتید. به طرز تابلویی در این موضوع به خصوص جانبدارانه برخورد می کنید. اینکه تفکیکی هستید دلیل نمیشه یه طرفه به قاضی برید.
  • طلبه ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    خورشید شما که ظاهرا از مغرب طلوع کرده!
  • احمد ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    خدا حافظ سایت تفرقه افکن...جای طرح این مطا لب ابدا رسا نه نیست ان هم توسط ایشان
  • رجایی ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    آقا به صراحت فرمودند که کرسی های آزاداندیشی نباید رسانه ای شوند و در محدوده های علمی باید پیگیری شوند. اگر شما مایل به اقدام رسانه ای هستید: 1- نام پروژه تان را تغییر دهید و به جای کرسی آزاداندیشی عنوان دیگری انتخاب کنید تا از ذیل مخالفت مستقیم با فرمایش رهبری خارج شوید. 2- از موضع گیری سیاسی در بحث اجتناب کنید. مواضع اقای نصیری در مورد تقابل کامل مدرنیته با اسلام و وحی ، در مخالفت کامل با مواضع رهبری در این باره است؛ ولی شما بدلیل احساس ضرورت در حمایت سیاسی از ایشان ، به این جهات بارز و منفی توجه ندارید.
  • یحیی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    همین قدر هم خوبه
  • مرتضی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    چرا برخی از طرح این مباحث در رسانه ها واهمه دارند؟ چرا وفتی مباحث فلسفی و صوفیانه رسانه ها را پر می کند نباید نقد آنها در رسانه ها باشد؟ وانگهی اگر جای این مباحث در حوزه ها است چرا این کرسی ها در حوزه ها دایر نمی شود؟ مشرق نباید در درستی کارش تردید کند. این کار به نشاط فکری جامعه کمک می کند.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    به عنوان موافق آقای نصیری توصیه من این است که مشرق حتما به سراغ مدافعان فلسفه و عرفان هم برود . اگر چه شما در همین مطلب از انها دعوت کرده اید.
  • محمد ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    در پاسخ به اون دوست آنتی تفکیک مان میگویم، بارها آقای نصیری اعلام کرده اند که تفکیکی نیستند و نقد به آنها هم دارند، چرا مدام میگید که نصیری تفکیکیه؟؟؟؟ الحق و الانصاف که تفکیکیها عقل کنار گذاشتن، گرچه بعید میدونم این دوستمون اون قدر محلی از اعراب داشته باشه که بشه روش عنوان تفکیکی رو گذاشت مشرق ممنون
  • تیزبین ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    قبلا عرض شد که آقای نصیری نه تنها صلاحیت علمی برای ورود به بحث فلسفه را ندارند بلکه از روایات هم نمی توانند درست استفاده کنند نمونه اش کتاب جایگاه زن ایشان که به خاطر ایرادات جدی از بازار جمع شد و کتاب اسلام و تجدد ایشان که علی رغم مباحث خوب استنادات روایی ضعیفی دارد کار شما مشرق عزیز جانب دارانه است و به تعبیر اقای غرویان خطرناک والسلام
  • رضا ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    دوست عزیز این جور حرف زدن خوبیت ندارد. کی کتاب ایشان را از بازار جمع کرد؟ می توانید آن را از اینترنت دانلود (جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام) کنید و یا از انتشارات کتاب صبح تهیه کنید.
  • سراج الدین ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    مشکل اقای نصیری این است که مبانی اسلام ناب را مطرح کرده است و اهل بدعت و هوا را کوبیده است و سخنش را آیات قرانیه و احادیث نبویه قرار داده است. و از کسی نترسیده است و حرفی که ثقلین میزنند، زده است. ما هم به او این بشارت را می دهیم که از غربت خودت نترس که رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود: بدا الاسلام غریبا و سیکون غریبا فطوبی للغرباء
  • ya hoesein ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    salam be nazaram tarhe in ghabil mabahes mokhtase fazaye elmi keshvar hast na dar tv jaye an bod va na dar site khobe shoma in mabahes besyar elmi va khatarnak ast bande talabe hastam asatid ma pas az chand sal ejaze falsafe khandan dadan va ta ma yek dor aghaed shie ra nakhande bodim ejaze vorod be falsafe ra nadadand taze ba tamam in sohbatha shoma bayad nazarat emam khamenei ra monakes konid (rojo shavad be didar hazrate agha ba hozavian dar qom ,sale gozashte)va lotf konid sabeghe khobe saytetan ra ba yek tarafe be ghazi raftan kharab nakonid man nemidanam shoma chejor ashgh aghaye nasiri shodid ke harche ishan migoyad monakes mikonid va tosiye man be shoma in ast az darje in mabahes khoddari konid.agar khastid bande javabgo va amadeh pasokhgoei dar morede nazaratam hastam ,09123679943
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    به جای کامنت لطفا سواد مطلب نوشتن داشته باش مقاله ای در نقد بنویس بعد اینطور ادعات شود!
  • تیزبو ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    کی از بازار جمع شد که ما خبر نداریم!
  • رحمان ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    در یک کامنت دیدم که آدرس سایتی آمده . اگر ما آدرس سایت بگذاریم عمراً اگر منتشر کنید اما چون کسی در تایید شما لینک داده منتشر کردید. واقعاً اگر کسی تقوا نداشته باشد همین می شود . با چند سال درس خواندن سراغ نقد مبانی بزرگانی مثل علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و علامه حسن زاده آملی می رود ...
  • رحیم ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    من دخل فى هذا الدين بالرجال اخرجه منه الرجال كما ادخلوه فيه و من دخل فيه بالكتاب و السنة زالت الجبال قبل ان يزول. بحار / 2 / 105 هرکس این دین را بواسطه اشخاص بپذیرد بواسطه اشخاص از دین خارج می شود و هرکس دین را بواسطه کتاب و سنت بپذیرد کوه ها از بین می رود ولی اعتقاد این شخص پابرجاست!!!
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    اعرفوا الرجال بالحق و لا تعرفوا الحق بالرجال
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    اون خورشید نیست فلسفه یونانی است که از غرب طلوع کرده
  • مجتبی ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    رسول‌ گرامي‌ خداوند صلي الله عليه و آله به‌ دستور الهي‌، امر هدايت‌ پس‌ از خويش‌ را در حديثي‌ كه‌ شيعه‌ و سني‌ آن‌ را روايت‌ كرده‌اند، چنين‌ بيان‌ فرمودند: اني‌ تارك‌ فيكم‌ الثقلين‌ ما ان‌ تمسكتم‌ بهما لن‌ تضلوا كتاب‌ الله‌ و عترتي‌ اهل‌ بيتي‌ فانهما لن‌ تفترقا حتي‌ يردا علي‌ّ الحوض ـ من‌ دو گوهر گرانسنگ‌ در ميان‌ شما به‌ امانت‌ مي‌گذارم‌ و تا آن‌گاه‌ كه‌ به‌ اين‌ دو چنگ‌ زنيد و از آن‌ها اطاعت‌ كنيد، از گمراهي‌ در امان‌ هستيد: قرآن‌ و عترتم‌ ـ اهل‌بيت عليهيم السلام ـ؛ اين‌ دو از هم‌ جدا نخواهند شد تا آن‌كه‌ در قيامت‌ در كنار حوض‌ كوثر بر من‌ وارد شوند. براساس‌ روايت‌ فوق‌، همه مسلمين‌ موظف‌ به‌ تمسك‌ به‌ قرآن‌ و عترت‌ در امر معرفت‌ و هدايت‌ فردي‌ و اجتماعي‌شان‌ هستند و هرگز نمي‌توانند هدايت‌ را خارج‌ از اين‌ دو بجويند. همه حركت‌ها و سكون‌ها، مخالفت‌ها و موافقت‌ها، تولاها و تبراها، بايدها و نبايدها و... بايد با استناد به‌ اين‌ دو منبع‌ صورت‌ پذيرد و مؤمن‌ بايد از منظر اين‌ دو به‌ عالم‌ بنگرد و موضع‌ و موقف‌ خود را در برابر رويدادها تعيين‌ نمايد. اگر قرار بر اين‌ است‌ كه‌ درباره فلسفه‌ سخن‌ بگوييم‌ و موافقت‌ و يا مخالفت‌ كنيم‌، جز با استناد به‌ هدايت‌هاي‌ اين‌ دو ثقل‌، منبع‌ و مأخذ ديگري‌ نداريم‌.
  • مهدی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    متاسفانه درک درست از فلسفه در خیلی از نقادان صورت نگرفته این افراد فقط نقل قول می کنند و خودشون فلسفه را فرا نگرفتند شما در هیچ مسئله فلسفی تضادی با دین نمی بینید بلکه مطابقت کامل می بینید. مگر در توحید مفضل حضرت، ارسطو را تائید می کنند اصلا علم توحید بدون فلسفه محاله ان شاء الله با ظهور امام زمان فلسفه ناب را از ایشان فرا خواهیم گرفت
  • رضا ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    این چه علم خطرناکی است که اساتیدتان به حق اجازه نمی دادند تا قبل از آشنایی با عقیده شیعه سراغ فلسفه بروید؟ الحق و الانصاف اساتید فهمیده و هوشمندی داشتید.
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    فلسفه ناب از امام زمان!!!!!!!!!1 جل الخالق!
  • وحيد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    با چند سال درس خواندن سراغ نقد مبانی بزرگانی مثل علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و علامه حسن زاده آملی می رود ... چرا پشت اين حديث قايم ميشيد؟ شما كي هستيد؟ شما حق رو از كدام آبشخور فراگرفتيد؟ حق چيه؟ كجاست؟ چرا مي ترسيد صريحا در مقابل اين بزرگان بايستيد؟ ترس هم داره، چون چيزي براي ارايه كردن در مقابل آثار گرانسنگ اين بزرگان نداريد، فقط داريد نفي و انكار ميكنيد، باشه قبول، علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و علامه حسن زاده آملی و...خيلي از بزرگان ديگه باطل، شما بگو حق چيه؟ تا حالا بهش فكر كردي؟انكار كردن راحته، رد كردن زحمات و رنج هاي چند ساله كسي مثل علامه طباطبايي راحته، ولي در عين حال بي شرمانه است، من موندم وقتي به فرض محال شما ثابت كرديد اين مكتب (كه اين همه بزرگ مرد رو تربيت كرده) باطله، به كجا ميرسيد، آيا اونوقت شما حرفي براي گفتن داريد؟ آيا شما حق رو ميتونيد به ما نشان بديد؟ آيا شما كتابي داريد؟ آيا راهي براي هدايت بشر داريد؟ حتما مي خوايي بگيد قرآن و اهل بيت، درسته، اما با چه وسيله اي؟ با چه بياني؟ با چه منطقي مي خواييد قرآن و عترت رو براي بشر سرگردان امروز تبيين كنيد؟اصلا شما چرا به جاي صرف اين همه انرژي براي رد آرا مخلفين خود، نميريد تبليغ مكتب خودتون رو بكنيد؟( البته اگه حرفي براي گفتن داري) مثلا چرا نميريد بشينيد قرآن رو با روش خودتون تفسير كنيد؟ اين جوري ما گمراهان رو از الميزان بي نياز ميكنيد و ديگه نگراني هم از بابت كج رروي ما نخواهيد داشت
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    مزخرف ترین حرف اینه که بگیم چون فلسفه از یونان اومده باطله....!!! اولا اکثر اساتید فلسفه یونان موحد بودند ثانیا اونایی که خیلی می خوان بگن ما تو مکتب اهل بیتیم باید جواب این حدیثم بدن که خذ الحکه و لو من اهل النفاق.
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    موافقم.... یه طوری مطالب رو روی سایت منعکس می کنید که انگار هیچکس جواب نصیری رو نداده یا بلد نیست جواب بده. الان تو اینترنت پره از نقد حرف های نصیری. من خودم چند روز پیش یکیشو تو سایت جهان خوندم
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    0 0
    جناب ناشناسيكه گفتيد من اگر فلانم فلان كنم: 1ـ آدم مي شود اشتباهي را بيان كند ولي خودش هم متخصص آخر آن كار نباشد. بدي، بدي است و ذكر آن نياز به اطاله كلام ندارد. 2ـ در اينجا مقال و ادعاي مشرق چيزي بوده است كه صرفا آن مورد نقد قرار گرفته. نه بحثي علمي مطرح شده و موضوعي خاص مورد كنكاش قرار گرفته. تنها نحوه ورود مشرق به موضوع مورد نقد قرار گرفته. 3ـ شما مثل اينكه اصلا اصل بحث را نفهميديد. بي زحمت دوباره مطلب منرا بخوانيد 4ـ ادعاهاي من در متن فوق: 1. مشرق خيلي وقت است كه به هر دليلي به صورت يكطرفه وارد بحث نقد فلسفه و عرفان شده 2.مشرق مدعي آزاد انديشي شده ولي در واقع از يك سوي ماجرا حمايت كرده است. بنابراين دروغ گفته است 3.مشرق به طريق ژورناليستي از عبارت كرسي ازادانديشي استفاده كرده و آنرا به ولايت مداري چسبانده كه نبايد اينطوركند 5.مشرق در كار خود خوش يمني و موفقيت هم به همراه داشته است. (بازهم مشرق در درج و عدم درج مختار است. ضمن اينكه از درج مطلب قبلي متشكرم)
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    0 0
    به اون ناشناس پايين محترم: برادر يا خواهر گرامي!!! انتقاد و روحيه انتقادي بحث مفصل و جدايي از ارائه راهكار و راهبرد است. درست است كه منتقد خيلي خوب است كه خودش هم بتواند بنويسد و راه حل ارائه دهد، ولي بدانيد باب مهمي در دنياي امروز را براي تنها و تنها منتقدين گذاشته اند و افراد متخصص و راه بلد ديگري برنامه ريزي راهبردي و استرات‍يك مي كنند بر مبناي انتقادات. مثلا آقاي رحيم پور پسر! ببينيد چقدر حرف حساب مي زند و انتقاد به جا مي كند. اما در مقابل چقدر راهبرد عملياتي ارائه مي دهد؟ مسلما تعداد آنها قابل قياس با انتقاداتش نيست و اين از نظر بعضي خيلي بد است؛ در حاليكه اصلا بد نيست و واقعا لازم و ضروري است. اين اشاره در اين مطلب هم انتقادي است از نحوه ورود مشرق به موضوع.
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    0 0
    راستي مشرق خان! خيلي زرنگيد! وقتي من اين نظر را گذاشتم چند نظر بالا درج شده بود. حالا چطور نظر من آخري شده است شيطوووون! اينرا هم اگر مردي درج كن!
  • ابومهدی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    0 0
    این که کرسی آزاد اندیشی نیست این اصول دین ماست این توحید ماست اولین اصول دین ما توحید است که برهر مسلمانی که به تکلیف می رسد بایدتحقیق کن کل مردم ایران این را باید بدانند نه اینکه آنها سرگرم قیمت سکه وطلا و.... شوند اول این مهمه
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    0 0
    محمدجان حواست كجاست؟ نصيري نيوتفكيكي است و به روز شده آنها !
  • یک توبه کار از فلسفه و عرفان ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    0 0
    امام خمینی فرمود : در کتب ارسطو بویی از آنچه در قرآن آمده نیست !! آقای جوادی املی : افلاطون و ارسطو شاگرد مکتب حضرت ابراهیم بودند!!!!! از اقای جوادی این حرف بعید و دور از انتظار بود.
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    مشرق! تو يك آكادمي نيستي! يك بستر براي ژورناليسم انقلابي و اسلامي هستي. بحثهاي آكادميك را بگذار در دانشگاه و حوزه! آخه الاغ نميفهمي همه، ظرفيت فهم هندسه كلام ديني رو ندارن؟ اون وقت هم كامنتهاي مزخرف را و هم مطالب علمي محض را رسانه اي مي كني! خاك بر سرت! جوادي آملي سرمايه ماست هستي فرهنگ ماست. ان وقت تو مي آيي كامنت مسخره اي را مي گذاري كه نويسنده اش با بدترين انتخاب و بسته ترين نگاه، استنادي بي وجه و غير منتظم درباره آن كرده؟ اگر نويسنده آن احمق است كه مي خواهد جريان امام و آقاي جوادي را در مقابل هم قرار دهد، شماي نفهم چرا آنرا درج مي كنيد؟؟؟ مسئولين مشرق حتما مي دانيد و اگر نمي دانيد بدانيد كه بسياري از حوزه هاي فقهي ما بر مبناي شكيات طراحي وتدريس شده و مي شود. يعني كل روايات ما تنها چندتاش يقيني است و اساسا فقه ما در بخشهاي مهمي بر مبناي يقين و بديهيات نيست؛ آخر الاق مي آيند اين بحث طلبگي را رسانه اي مي كنند؟ به گمانم شماها صدتاي خاتمي چي ها داريد دريدگي مي كنيد، ولي بي خيال همه چيز شده ايد چشمتان به چند تا استاد هم افتاده فكر كرديد خبريه روي اين موضوع بايد بيشتر از اين حرفها فكر مي كرديد. خام شديد حضرات. يك وقت بازكننده راه بهاييها و امثال جريانهاي معارض نباشيد! شور رسانه ايتان را بگذاريد در جاي ديگر خرج كنيد بازهم مي گويم روشتان در كرسي پردازي غلط است. عليكم بالتأمل! (حق درج و عدم درج همچنان محفوظ است)
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    هرچی فکر می کنم و خودم را جای مدیر این سایت می گذارم، به سختی می تونم خودمرا توجیه کنم و این نظری را که اتفاقا خودم نوشته ام را درج کنم. من یه چیزی نوشتم که خودتان بخونید. لطفا برش دارید چون اشاره فقهی من برای تمثیل مسأله نزد شمایان بوده نه برای مخاطبان سایت
  • گمنام.. ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام.... بحث هایی نظیر بحث این دو بزرگوار بحثی کاملا علمی است و نباید رسانه ای شود. کسی که از اینها چیزی نمیفهمد با جدل این دو عزیز میگوید این هم دین شد که خودشان هنوز با هم مشکل دارند؟؟ دوما عزیزانی که فلسفه را رد میکنند باید کسانی چون علامه حسن زاده ی آملی و علامه طباطبایی حضرت امام خمینی و شهید مطهری را رد کنند.آیا توانایی چنین کاری را دارند؟؟ دوستی فرمود اعرفوا الرجال بالحق. دوست عزیز شما نا حقی از علامه حسن زاده دیدی؟؟ اگر دیدی بفرمایید ما به گوشیم...
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
    0 0
    یعنی حق را با اقایان بسنجیم دیگه!
  • مسعود ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام این بحث ها کاملا فنی سلیقه ای است. و اصلا آقای نصیری و تفکرش در حد نقد نیست....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس