02.jpg

دامنه شکست ائتلاف و نیروهای وابسته در این محور به حدی بوده که مقامات نظامی بلند پایه عربستان در حال بازجویی از فرماندهان میدانی حاضر در منطقه هستند تا دلایل شکست های سنگین مشخص شود.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آنان دو هفته قبل عملیاتی را برای نفوذ به پایتخت یمن انجام دادند که با واکنش قاطع نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله ناکام ماندند و ضربات سنگینی را در شمال شرق استان صنعاء متحمل شدند.

نیروهای یمنی علاوه بر این که از اشغال منطقه راهبردی و مهم « نهم» جلوگیری کردند، در عملیات منحصر به فرد خود توانستند تمامی مناطقی که در اواخر سال 2017 سقوط کرده بودند را باز پس بگیرند.

در این عملیات غافلگیرانه، نیروهای یمنی با رساندن خود به اتاق های عملیات توانستند چند تن از فرماندهان میدانی را هم دستگیر کنند؛ در این عملیات حداقل 140 تن از نیروهای شورشی و نظامیان سعودی به هلاکت رسیدند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق، عملیات نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله را در شمال شرق پایتخت کم سابقه دانست و گفت:

دامنه شکست ائتلاف و نیروهای وابسته در این محور به حدی بوده که مقامات نظامی بلند پایه عربستان در حال بازجویی از فرماندهان میدانی حاضر در منطقه هستند تا دلایل شکست های سنگین مشخص شود.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات نیروهای یمنی برای بازپس گیری مناطق اشغالی با مشارکت نیروهای ویژه از 3 محور انجام شد، افزود: در محور نخست، عملیات گسترده ای علیه مواضع نیروهای شورشی و ائتلاف سعودی در جبهه «الجرشب» صورت گرفت.

وی به جزئیات عملیات در جبهه « الجرشب» اشاره کرد و گفت: در محور فرعی نخست در حد فاصل شمال شرق منطقه « الانصاب» تا ارتفاع « ریاعین»، مناطق اشغالی از محور « غول ساحب» تا ارتفاع « ریاعین» پاکسازی شد.

این منبع میدانی از قطع ارتباط نیروهای شورشی و ائتلاف سعودی از ارتفاع « حلبان ودوه» تا ارتفاع « ریاعین» خبر داد و گفت: عملیاتی از محور « طحنون» به سمت مناطق « عدن، التباب محیطه و ارتفاع الادمغ» علیه نیروهای اشغالگر انجام  شد و تمامی مناطق اشغالی بازپس گرفته شد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در محور دوم فرعی جبهه « الجرشب» هم عملیاتی را از منطقه « یام» علیه نیروهای اشغالگر سعودی و شورسی انجام دادند و توانستند مناطق « السوداء، البزی و ارتفاع « حصین» را بازپس بگیرند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

نیروهای یمنی در محور دوم، عملیات علیه نیروهای ائتلاف سعودی و شورسی را در رشته کوه های « البیاض» انجام دادند و موفق شدند منطقه « عیاش» را به طور کامل به کنترل خود درآورند.

در محور سوم  هم عملیات غافلگیرانه ای در رشته کوه های « عیده شرقیه، عیده غربیه و المنصاع» انجام شد و تمامی مناطق تحت اشغال نیروهای ائتلاف سعودی و شورسی در این محور باز پس گرفته شد.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته در روزهای گذشته ضد حملات سنگینی را برای اشغال دوباره مناطق در محورهای سه گانه انجام دادند که باز هم با مقاومت نیروهای یمنی ناکام ماندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • اصلاح طلب IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    گول نخورید مشرق داره دروغ میگه یمن بخصوص صعنا در آستانه سقوطه و سلمان به زودی به عراق میره برای اشغال عراق ایران هم موشکهاش به رو به زودی تسلیم اسراییل عربستان و امریکا می کنه و بعدش کار حکومت تمامه
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      77 4
      مطمئن باش گول تو رو نمی خوریم گنده تر از تو هم نتونستند گولمون بزنند
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      49 1
      بزدلی چه بر سر بعضیها در میاره
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      45 1
      یه سر به یه روانپزشک بزن به اصطلاح "اصلاح طلب"! حالت خیلی بده!
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      20 4
      آب را بر یز آنجا که سوزش دارد از کلمات قصار احمد ...
    • بیچا IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      44 1
      اره؟ از کجا فهمیدی خنگ .. نکنه چرت و پرتی از ری استار شنیدی.. مزدور کثافت داعشی پرست
    • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      29 1
      خاك كاهو بر سر هرچه دروغ گو ! با نام مستعار :اصلاح طلب وبراي تخريب اصلاح طلبان وايجاد اختلاف بين امت اسلامي اين مزخرفات ضد ونقيض رو به دستور اربابان امريكائيت سر هم كردي كه چي ؟ ال سعود تو باتلاق يمن گير كرده وتو اين ارجيف سر هم كردي !!!!
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      8 2
      تو عصاره واقعی اصلاح طلبانی
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      10 0
      شتر در خاب بیند پنبه دانه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    27 23
    به نظر می رسه یمن داره تضعیف می شه و شکست می خوره. باید به یمن کمک های غیر مستقیم بیشتری کرد تا عربستان نتونه شکستش بده.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    24 3
    النصر للاسلام
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    13 3
    نشکر الله
  • GB ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    8 56
    واااای عجب دروغ بزرگی !!!! مشرق جان حتی حوثیها هم که این خبر شما رو بخونن تعجب میکنن ومیگن : واقعا ما اینهمه پیروزی بدست آوردیم ونمیدونستیم ؟؟
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      11 1
      یه آبی به صورتت می زدی بعد ...
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    11 2
    سغوتی حتی به عقل نداشته اش هم نمیرسید که اینگونه شکست بخورد. انصار الله روز به روز قدرتمند ترمیشود
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      6 0
      إن شاء الله
  • معین IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    14 1
    انصارالله و این بزرگمردان جنگجوی یمنی با دست خالی واقعأ عربستان و ملک سلمان متوحّش رو به ستوه آوردند؛ و عربستان سعودی را که با تمام قوا و تجهیزات سنگین و پیشرفته و همچنین خرج ده ها میلیارد دلاری أش بواسطه چهارسال آتش أفروزی در یمن را واقعأ درمانده کردند و در معادله جنگی عربستان به جز خسارت و کشته های فراوانش هیچ دستاورد مهمی نداشته؛ و خود شاهزاده کم عقل سعودی هم بخوبی میداند که هرچه نظامیان و مزدوران خارجی أش جنگجو نیستند و فقط به لطف پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف گاهی جرأت عرض اندام دارند وگرنه در جنگ تن به تن فرار را به قرار ترجیح داده و أدوات سنگین و سنگرها را گذاشته و جان را برداشته و میگریزند!! و بر همگان روشن است که این مناطق اشغال شده روی نقشه هم هدیه ای از طرف عناصر و مزدوران رئیس جمهور مستعفی یمن به تروریست ها و إئتلاف سعودی بوده و به هیچ عنوان نشان از دستاوردهای پیشروی ائتلاف سعودی نیست!! و درواقع عملیاتی که چهارسال پیش با عنوان طوفان قاطعیت از سوی عربستان سعودی آغاز شد؛ جز لکه ننگ تاریخی بر پیشانی سران سعودی و جنایات جنگی متعدد چیزی نبوده و در مقابل هم فقط بیش از پیش الباقی مردم یمن را با أنصارالله همراه و متحد کرده؛ که در حال حاضر هم سعودی ها که قافیه بازی را باخته أند برای إعاده حیثیت با جمع کردن تکه آهن پاره ها کنفرانس میگذارند و در بوق و کرنا میکنند که ایران حامی ارتش یمن است و موشک به یمن میدهد!! آخرش هم چاره ای جز مذاکره با سران أنصارالله نخواهند داشت...
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    9 7
    آقا از دلار 5100 تومانی چه خبر؟؟؟؟خخخخخخخخ
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      4 0
      تا زمانی که مردم ایران یاد نگیرند که باید روزانه با فروش کالا و خدمات دلار از خارج وارد کنن دلار به 10 هزار تومن هم می رسه
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      11 0
      آقا از برجام چه خبر .... خخخخخخخخخ
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      2 4
      با روحانی تا 1400
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    0 10
    یمن از سه محور به نیروهای عربستانی حمله کرده ،حالا اگه یه محوذ میگفتید یه چیزی آخه سه محور آدم میمونه
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      5 0
      نقشه رو نگاه کنی متوجه میشی
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    5 0
    برجام برجام این بود!!؟؟ دلار شده 5200

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس