به گزارش مشرق، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از روابط عمومی کل سپاه، در جمع مدیران این مجموعه با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه، نقش و ماموریت روابط عمومی سپاه در خنثی سازی جنگ رسانهای و عملیات روانی همه جانبه امپراطوری رسانهای سلطه علیه ملت ایران به ویژه نهاد مردمی و انقلابی سپاه ،گفت: آرایش رسانهای پیچیده، متنوع، متکثر، کارآمد، فنی و پیشرفته دشمن ضد ملت ایران تمرکز ویژهای را معطوف به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکردهای اقتدار آفرین و امنیت ساز آن برای کشور ساخته است که نیازمند شناخت عمیق، دقیق و واقعی است.
بیشتر بخوانید:
سردار فدوی: سپاه از هر زمان دیگر مقتدرتر است
وی افزود: موضوع کلیدی امروز ما تحول قدرت دفاعی و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت محور و استکبار ستیز آن است که ایران اسلامی را از مرحله بازدارندگی عبور داده و دشمن را منفعلانه به تلاش جدی و در عین حال هراسناک برای ایجاد بازدارندگی برابر این اقتدار واداشته است.
سردار فدوی جنگ نرم رسانهای را مکمل پازل جنگ اقتصادی امروز دشمن توصیف و مقطع کنونی را، شرایط جنگ هوشمند قلمداد و تصریح کرد: در این کارزار بزرگ و سرنوشتساز، رسانههای متعهد و رسالت آشنا بایستی هوشمندانه و هم افزا عمل کرده و با انعکاس واقعیتها و ظرفیتهای بالنده و غنی درونی ، علاوه بر مأیوس ساختن دشمن، روح امید، نشاط، تلاش و مجاهدت برای پیشرفت و بالندگی کشور در جامعه را ارتقا بخشند.
دریادار فدوی رسالت و ماموریت روابط عمومی سپاه را در شرایط خطیر امروز به مراتب سنگین، حساس و سختتر از گذشته ارزیابی و خاطرنشان کرد: روابط عمومی سپاه امروز تابلوی نمایش اقتدار، صلابت، قابلیتها، شایستگیها و مجاهدتهای این نهاد انقلابی و مردمی در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و صیانت از امنیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی و هویت و حقانیت کشور در جهان مملو از پلیدی و پلشتی است.
وی در ادامه تاکید کرد: مرجعیت و مقبولیت روابط عمومی سپاه به عنوان کانال اصلی اعلام مواضع و انتشار اخبار و تولیدات رسانهای مربوط به کارکردها، دستاوردها و توانمندیهای این نهاد، کمک شایانی در عرصه هدایت و مراجعه افکار عمومی به دریافت اخبار درست، دقیق و به موقع سپاه و بسیج از سایت سپاه نیوز کرده است.
دریادار فدوی توجه به امر آموزش، توجیه و تربیت متخصصان رسانهای مورد نیاز ماموریت سپاه در صحنه هم آوردی با رسانههای دشمن را امری مهم و اولویت دار برای روابط عمومی سپاه معرفی کرد و افزود: جوانگرایی و اهتمام به ارتقای سواد رسانهای در سازمان برای آگاهی بهتر کارکنان و مدیران و نیز تولیدات رسانهای متنوع در حوزههای نوشتاری، شنیداری، دیداری و مجازی و به کارگیری روشهای جدید در کارآمد ساختن ارتباطات و تعاملات با اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی و ظرفیت سازیهای نوین رسانهای و در خور برای ارائه تصویر دقیق، درست و جامع از رویکردها و کارکردهای سپاه و پایگاه مردمی آن در داخل و خارج از کشور بایستی بیش از گذشته مورد همت قرار گیرد.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به سابقهای از رویارویی نیروی دریایی سپاه با آمریکاییها در خلیج فارس و استیصال و درماندگی آنها طی چهل سال گذشته برابر ملت ایران ، تصریح کرد: خدای بزرگ را شاکریم که امریکاییها در صحنههای رویارویی با فرزندان مومن، انقلابی، جهادی، غیور و ولایتمدار ملت ایران در نیروی دریایی سپاه ،مغلوب محض و بازنده تمام عیار بوده اند که به ویژه میتوان رخدادهای 25 فروردین ماه سال 67 و 22 دیماه سال 94 و همچنین انهدام پهپاد متجاوز آنان در ماه گذشته را به آنها یادآوری کرد.