واعظی: بودجه تبدیل به ابزاری برای حمله به دولت شده است

واعظی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد بودجه گفت: متاسفانه امسال شاهد آن هستیم که بیشتر به جای نگاه حرفه‌ای به بودجه، بودجه تبدیل به ابزاری برای حمله به دولت و زدن دولت شده است. 

بیشتر بخوانید:

وقتی واعظی اشتباه روحانی را «تکرار» کرد

وی افزود: حدود ۴۰ سال است دولت های مختلف به مجالس مختلف بودجه می دهند. این اولین سالی است که بعد از انقلاب شاهد این هستیم که از روزی که بودجه را فرستادیم نمایندگان همینطور دارند مصاحبه و تبلیغ می‌کنند. 

واعظی افزود: همه وزرا که در کمیسیون‌های تلفیق شرکت می‌کنند و رئیس مجلس با رئیس جمهور مطالب را بیان کردند و در جلسه با سران سه قوه نظرات خود را گفتند. 

وی تصریح کرد: از مجلس و کمیسیون‌های مجلس می‌خواهیم که در بورس دخالت نکنند؛ خودتان شاهد بودید که می‌آیند یک جلسه می‌گذارند مصاحبه می‌کنند به محض اینکه بورس مثبت می شود می گویند ما مشکل بورس را حل کردیم و دولت نتوانست آن را برطرف کند هنگامی هم که بورس منفی می‌شود می‌گویند ما از اول تذکر داده بودیم.

ببینید:

فیلم/ واعظی: به آینده بورس خوشبینیم!

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: مجلس ماموریتش قانونگذاری ، پرسیدن سوال و استیضاح است اینکه به مسائل ریز اجرایی بپردازند و دخالت کنند سفر استانی بروند و به جای دولت و وزرا تصمیم بگیرند درست نیست اگر  در داخل مجلس هم کسانی می‌خواهند کار اجرایی کنند این کار اشتباه است باید می‌آمدند از اول کار اجرایی می‌کردند.

رییس دفتر رئیس‌جهور تصریح کرد: توصیه ما این است که با بودجه همانطور که مجالس و دولت‌های گذشته تعامل خوبی داشتند که کار انجام شود، الان هم باید همانطور باشد. پس اینکه ما می‌بینیم این مسئله یک ابزار تبلیغاتی و سیاسی شده و بخشی از کارهای انتخاباتی ۱۴۰۰ شده است، نه به صلاح مجلس، نه به صلاح دولت و نه به صلاح مردم است که باید بیشترین منفعت را از آن ببرند.

واعظی در پاسخ به این پرسش آیا نوسانات اخیر بازار بورس به دلیل اختلاف نظر وزرای اقتصادی دولت است،  گفت: در همه جای دنیا بورس یک روند ثابت صعودی یا نزولی ندارد. بورس در یک مقطع به دلایل اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی که روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد، روند کاهشی یا افزایشی دارد. البته همیشه هم مسئولان بورس دنبال بهانه‌ای هستند که بگویند به این دلیل نوسانات رخ داده است و عیبی هم ندارد.

وی تأکید کرد: معلوم است که وزیر صمت ما براساس ماموریت خود یک هدف دارد و وزیر اقتصاد ما هم ماموریت دیگری. ستاد اقتصادی و جلسه هیئت دولت برای همین درست شده است که وقتی اختلاف سلیقه‌هایی است بیایند و حلش کنند. بنابراین هیچ موضوع نگران‌کننده‌ای وجود ندارد و اعتقاد ما به عنوان دولت این است که دخالت‌ها در این بازار کم شود و مسئولیت را به خود بورس و مسئولان آن بسپاریم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: از مجلس و کمیسیون‌هایش می‌خواهیم که آنقدر دخالت در بودجه نکنند، می‌آیند یک جلسه درباره بورس می‌گذارند و یک مصاحبه می‌کنند و به محض اینکه بورس مثبت می‌شود می‌گویند دولت نتوانست و ما آمدیم مشکل بورس را حل کردیم. اما بورس که منفی می‌شود، می‌گویند ما از اول تذکر داده بودیم.

واعظی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید! مجلس ماموریت خود را دارد و کارش قانونگذاری و نظارت است، اگر بخواهد در مسائل ریز اجرایی وارد شود یا سفر استانی بروند و به جای دولت تصمیم بگیرند و در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند به دنبال مسائل اجرایی بروند، پس اشتباه کردند که در مجلس رفته‌اند باید وارد کار اجرایی می‌شدند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌پسندیم مجلس در کارهای اجرایی و تصمیم‌گیری‌های دولت دخالت کند، گفت: اگر الان هم کمتر صحبت می‌کنیم به خاطر این است که نمی‌خواهیم اختلافی پیش آید وگرنه همان ادبیات سخیفی که برخی از نمایندگان علیه دولت و وزرا به کار می‌برند را طرف‌های مقابلشان هم می‌توانند به کار برند اما ما این را به مصلحت کشور نمی‌دانیم پس در مصاحبه‌ها و توییت‌زدن‌ها اخلاق را رعایت کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که دولت چه حمایتی از بازار بورس می‌کند، گفت: متاسفانه پالایش و دارا در همین شرایطی که در دو ماه گذشته پیش آمده ضررده شده و ما دیروز در ستاد اقتصادی دولت صحبت کردیم ؛ مردمی که براساس نظر وزیر اقتصاد اعتماد کردند و آمدند وظیفه داریم که نگذاریم آنان ضرر کنند و رییس‌ جمهوری هم تاکید کردند که طرحی برای این موضوع ارائه شود.

واعظی یادآور شد: اما این را هم در نظر داشته باشیم که به بورس مثل تمام دنیا نگاه کنیم بورس یک بازار زودبازده نیست کسانی که می‌خواهند زود به سود برسند، باید پول‌هایشان را در بورس بخوابانند؛ کسانی که دنبال مقداری سود بیشتر هستند، البته خطر هم دارد اما باید صبر کنند و نگاه ما هم به آینده مثبت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • محسن IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    8 0
    خب یکی نیست به آقای واعظی بگه شما که کاری نمی کنید یا که بلد نیستین کار کنین یا که نمی خواین کار کنین . برای همین مجلس داره دخالت می کنه تا اوضاع بورس خوب بشه.
    • آرش IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      2 1
      یک سوال چرا بورس وسیله ی بازی و درآمد زایی دولت شده؟؟ چرا مجلس نباید جلوی دخالت های دولت رو بگیره... خدایا بااین همه گرونی با این همه اختلاس و حقوق نجومی..با این همه بدبختی توی بورس و رشد اقتصادی و رشد فرهنگی...چقدر نفرین کنیم و تو مستجاب نمیکنی...خدایا تنها پناهگاه مظلومین تویی..ما به اینها رای ندادیم خودت میدونی
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    5 0
    متاسفانه واعظی فکر میکنه دولت داره کار میکنه.مرد حسابی دولت کار میکرد که وضع این نبود.حالا چندتا ادم عاقل اومدن جلو گندکاریه دولت رو بگیرن میگه دخالت نکنید تا کارخرابیمون تکمیل بشه.بزرگوار دولت شما یه تپه رو هم تو مملکت جا ننداخته
  • علی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    7 0
    اقای واعظی..چهارنمادپالایشی..که صندوق پالایش یکم ازانها تشکیل شده..حدود هفتاددرصد درضرر هستند..پس هیچکس خصوصا نمایندگان مردم..نباید دخالت بکنند تا ضرر..نردم بینوا د تنگدست..به صددرصد..یعنی صفربشود..مملکت..را نابود کرده اید. .....تاکی بایدمردم منتظربقول..برنامه های..مسخره وزیراقتصاد باشند..ایاشش ماه کافی نیست؟..لطفاسانسورنکنید..نشربدهید..بینهایت ممنون
  • عباس IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    7 0
    قابل توجه نمایندگان محترم مجلس در کار دولت دخالت نکنید جیزه..اقای ریس جمهور مکدر میشه!!!!!!وظیفه شما نظارت نیست..
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    7 0
    واعظی خطاب به مجلس گفته در بورس دخالت نکنید تا ۳۰درصد دیگر از سرمایه ای که برای سرمایه گذاران بورس مانده دولت بالا بکشد مرد حسابی ما را بدبخت کردین دنبال حیاط خلوت میگردی
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    8 0
    بابا بیت کورن
    • وطن پرست DE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      7 0
      ایشون درزمانی که وزیر فناوری اطلاعات بودن از هرتز بعنوان واحد تبادل اطلاعات در شبکه اینترنت استفاده کردند. کلا مرزهای علم رو در یک مصاحبه جابجا کردند.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    8 0
    مجلس دخالت نکنه شما جیب مردم رو خالی میکنید، اصلا تو حق نداری به مجلس امر و نهی کنی
  • مجتبی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    5 0
    هیچ اشکال شرعی نداره.هر چیزی بار اولی داره.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    3 0
    یعنی ایشان انتظار دارند، همه بنشینند و تماشاگر اتفاقی باشند که مسببین با ضعف مدیریت خود بحرانی را رقم بزنند. باریکلا، طرف افتاده بود ته چاه، کمک نیاز داشت؛ ولی غرورش اجازه ی بیان و فریاد موضوع رو نمیداد؛ بیچاره چند عائله داشت! بعد از چند وقت بوی تعفن همه رو متوجه کرد... آخر داستان اینه، بچه هاش بزرگ شدن ولی همه ازش خاطره ی بدی دارن هرکی یه چیز بدی بهش میگه!
  • بیت کورن IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    6 0
    شما کار خودتو بکن با این وضع اقتصادی ای که درست کردید وظایف و اختیارات مجلس به خودش مربوطه
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    6 0
    شما دولتیا دارید دخالت میکنید دست از سر بورس بردارید از مجلس میخواهیم اینها رو خلع ید کنه
  • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    5 0
    مرد در سایه بلدی نطقم کنی
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    ناخوش.۱سال پولم خوابیده هنوز به اصل پولم نرسیدم.اینم بلند مدت
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 1
    راست ميگه خو !
  • سلام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    مگه هنوز بارتون و نبستین که میخواین مجلس دخالت نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس