کد خبر 1173660
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم  بخشی از گفت و گوی سال ۹۳ با سرتیپ دوم پاسدار مجتبی عسکری، جانشین واحد بهداری لشکر ۲۷ در سال ۱۳۶۲ به نقل از کتاب کوهستان آتش را منتشر کرد.

آمدم در شاگرد را برای حاجی باز کنم که آن را بست و دستم را گرفت و دنبال خودش کشید. در عقب را باز کرد و با هم سوار شدیم. از دروازه دژبانی پادگان که بیرون می‌زدیم به راننده گفت برو سمت پلدختر. بعد هم همانطور که شانه به شانه هم دیگر نشسته بودیم سرش را به صورتم نزدیک کرد و با صدای زیرتر از حد معمول و لحنی خودمانی گفت: خب برادر مجتبی اوصاف تو را از حاج احمد و چراغی و ممقانی زیاد شنیده بودم. با آن که میدانستی ما در بهداری لشکر چقدر به کادرهای قبلی و باسابقه احتیاج داریم باز برای آمدن از مریوان به لشکر یکسال دست به دست کردید؟

 گفتم: نه به خدا. وقتی قرار شد بچه‌ها برای تشکیل تیپ از مریوان به جنوب بروند این حاج احمد بود که ممقانی را انتخاب کرد و به من هم تکلیف شرعی کرد بالای سر تشکیلات بهداری در مریوان بمانم. نمی‌توانستم خلاف امرش رفتار کنم.

حاجی با شنیدن اسم حاج احمد آه سردی کشید و گفت هنوز هم معتقدم اگر بعد از گرفتاری حاج احمد اجازه یک عملیات محدود در لبنان را به ما می‌دادند می‌توانستیم او و همراهانش را از چنگ فالانژیستها آزاد کنیم. اما چه کنیم که نگذاشتند.

 چند دقیقه ای ساکت بود و از شیشه پنجره با آن چشمهای درشتش در سکوت به بیابان زل زده بود. استیشن حسابی روی دور افتاده بود و راننده داشت با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر می گازید. ناگهان حاجی به او تشر زد.

 مگه داری سر میبَری؟ وسیله بیت المال است نه مال من و پدرت. یواشتر!

آه سرد شهید همت


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Mjp IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    27 0
    روح بزرگ مردان اسطوره ای شاد.. ای کاش امنیتی ک برای ما بقیمت جانشون افریدندقدربدونیم.. ایناجنگیدن ک مباداپای کفار بازبشه توکشور. امامتاسفانه ذلت پذیران به بهانه مذاکره ونجات اقتصادمیخوان ایران رادودستی تقدیم خبیثان کنند.. ازاین شهدای بزرگ خجالت بکشید.. منافقانه اسم شهیدبرزبان نیاورید ای غرب لیسان ونفاقگر
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    17 0
    نثار روح این شهید بزرگوار و همرزمان شهیدشون و سلامتی خانواده های محترمشون صلوات
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 11
    فکر نمی کردن بعد چهل سال به نفت وابسته باشیم پراید تولید کنیم
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      8 1
      چه ربطی داره آدم ....
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      13 1
      فکر نمیکردند مردم به این راحتی 35 سال از 42 سال انقلاب را بسپارند به تکرار نااهلان و نامحرمان و غربگرا ها و تکنوکراتهای لبخند انکار زن
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 0
      تو کشورای همسایه پر از ماشین خارجیه..خیلی ناراحتی دست زن و بچه رو بگیر برو اونجا حداقل از پراید بهتر گیرت میاد..حالا یک داعشی هم آمد سر وقت تو و ... که مهم نیست یا هست؟؟؟؟بعضی از ما ملت فقط نشستیم تا دیگران بیان آبادانی کنن..خب شماها که مدام دارید نق می زنید آستین بزنید بالا خودتون آباد کنید.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام بر شهید عزیزحاج محمد ابراهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس