کد خبر 1201394
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
تهران از خط «قرمز» کرونا عبور کرد/ پایتخت باید تعطیل شود

شرایط کلانشهر تهران به لحاظ افزایش آمار کرونا، به گونه‌ای است که باید پایتخت قفل شود تا شاید بتوان دوباره به روزهای قبل از سال نو بازگشت.

به گزارش مشرق، بحرانی شدن کرونا در سراسر کشور و افزایش آمار موارد ابتلاء و مرگ و میرها، دست به دست هم داده تا اوضاع به شدت نگران کننده شود. به طوری که فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، هفته آینده را هفته‌ای سخت و دلهره‌آور برای پایتخت توصیف کرده است.

در چنین شرایطی، رئیس جمهور اعلام کرده است از روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، در شهرهای قرمز اعمال محدودیت‌ها شدیدتر خواهد شد.

این در حالی است که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، هفته آینده را هفته‌ای سخت برای تهران پیش بینی کرده و اصرار بر تعطیلی کامل شهر دارد.

آن طور که مدیران نظام سلامت در کلانشهر تهران عنوان داشته‌اند، هر روز بر تعداد بیماران کرونایی افزوده می‌شود و شرایط به گونه‌ای شده است که بیمارستان‌های درگیر بیماران کرونایی، تخت خالی ندارند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اصرار دارد که برای کنترل بیماری در تهران راهکار دیگری به غیر از «تعطیلی» شهر وجود ندارد.

زالی تاکید کرد: البته همزمان با تعطیلی شهر، باید به فکر واکسیناسیون بود و هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان و گروه‌های آسیب پذیر، اقدام کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه نیمی از مراجعان علامت دار به بخش‌های درمانی و بهداشتی تهران دارای تست PCR مثبت هستند، گفت: این امر نشان دهنده فعالیت و چرخش شدید ویروس در تهران است. تقریباً همه مناطق ۲۲ گانه تهران آلوده هستند و از نظر جغرافیایی به یک آلودگی همگن در تهران رسیدیم که جای نگرانی دارد.

در همین حال، گزارش‌های هر سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، نشان می‌دهد که با افزایش مراجعات بیماران کرونایی مواجه هستیم و هر روز بر تعداد بیماران بستری به ویژه در بخش‌های ICU افزوده می‌شود. به طوری که در دو روز گذشته بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در اورژانس بیمارستان‌ها منتظر تخت ICU بوده‌اند.

محمدرضا صالحی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در روزهای گذشته تعداد تست مثبت، بستری و فوتی افزایش پیدا کرده است که این شرایط به قدرت بالای چسبندگی ویروس جهش یافته به سلول‌های انسان بستگی دارد.

وی درباره علائم جدید بیماران کرونایی، اظهار داشت: تاکنون تفاوت عمده‌ای از جهت نشانه‌های بالینی مشاهده نشده است و همچنان تب، سرفه، سردرد و بی حالی است ولی تفاوتی که اکنون شاهد هستیم با توجه به بالا رفتن حجم ابتلاء، افزایش تعداد بیماران بدحال است.

به نظر می‌رسد در چنین شرایطی که وضعیت کرونایی تهران خطرناک‌تر شده است، باید شهر قفل شود تا بتوان تا حدودی اوضاع بحرانی را کنترل کرد تا واکسن برسد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    16 2
    فدای سر آزاد اعلام کردن سفرهای نوروزی برای سود هتلدارها و آژانس های مسافرتی و مثلا رونق گردشگری توسط تدبیر و بنفش و کلید
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      10 3
      سود هتلدار کدومه برای انتخابات و تعطیلی جلسات ماه رمضان و تبلیغات اصلاحاتیها در فضای مجازی که دست خودشونه، مردم رو به کشتن دادن، اینها برای پیروزی در انتخابات به این قتل عام دست زدن
    • نادری IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      5 1
      به نظر شما به انتخابات ریاست جمهوری ربط نداره؟؟ چون خود اصلاحات نماینده ی ندارن؟
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      15 1
      مثل اول مهر بدون تدبیر مدارس باز شد درصورتی که باید از اول تابستان به اولیا میگفتن بفکر گوشی و تبلت باشن
    • متین IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      وقتی فریاد میزنن اماکن زیارتی ماسک نمیخواد بهتر از این نمیشه
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 1
      خوشم مياد تو همه چي استفاده سياسي رو ميكني مثلا مث واردات واكسن امكان دخالت وجود نداشت كه واكسن انگليسي ممنوع شد راستي اونا كه ميگفتن انگليس كه واكسن زده چرا وضعش اينه الان كجان صداشون در نمياد چرا نميگن امار مرگو مير تو انگليس صفر شد با واكسن
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    3 3
    نقشه جدید دولت ناکارآمد وخائن در راه است . با توجه به قرمز کردن شهرهای بزرگ ایران به احتمال زیاد نقشه های جدیدی برای عملی کردن در ماههای پایانی وطن فروشان در ذهن دارند. که قرار است توی همین سیاه نمایی کرونا عملی کنند. علی برکت اله. زنده باد بی غیرتی دینداران بی دین که سکوت بزدلانه شان موجب ثروت وقدرت حرام است ومرگ بر عدالت وخدمت وشرافت وانسانیت که ملت ایران با انقلاب هشت سال دفاع مقدس ومرگ هزاران هزار شهید آن را طلب کردند.وبه آنچه باید نرسیدند.!!!
  • IE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    8 2
    خون تمام کسانی که از کرونا می میرند و حق الناس تمام کسانی که از کرونا رنج می براند گردن کسی هست که نگذاشت واکسن های درست و حسابی کرونا وارد شود و واکسیناسیون انجام شود . از وقتی که واکسن کرونا ساخته شده قضیه فرق کرده و کسی حق ندارد به مردم بگوید خانه بمانید ، کسی حق ندارد کسب و کارتان را تعطیل کنید . گاوهایی که کشور را مدیریت میکنند و تمام منابع مملکت را می بلعند باید در کمترین زمان ممکن بهترین نوع واکسن را وارد میکردند و ملت را واکسینه میکردند .
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 5
    خداوند نسل این نفوذی هایی که حتی حاضرند مردم را به کشتن بدهند تا انتخابات را ببرند، از ایران ریشه کن کند و به سرزمین پدری شان انگلیس برگرداند.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 1
    تهرانی ها اینقد مسافرت نرن والا همش در حال گردش و تفریحن چیه خونشون رنگین تره...ما یکی از دوستامون ۱۵ روزه که مسافر از تهران داره تو این شرایط کرونایی
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 2
    اینها همه سیاسیه اینهمه بگیر وببند فقط در ایرانه مردم روسیه نه ماسک میزنن نه واکسن زدن عراق هم همینطور خدا عاقبت ما را بااین همه دروغ و نیرنگ مسئولین به خیر کنه
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      4 0
      هنوزدرگیر نشدی تا بفهمی
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      1 0
      صبا . ر مبتلا شد الان مثل گاو پشیمون شده چرا بی توجه بوده
    • بابک IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      4 0
      مرگ و میرها را اگر نمیبینی یا کوری یا خودتو به کوری زدی.
  • حمید IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    8 0
    دولت تو بورس هم ملت و بیچاره کرد هم تو مدیریت کرونا هم مسکن هم سکه هم طلا افتضاح مدیریتی
    • GB ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      آری آری همه را ضربه فنی نمود ، از دم
  • حمید IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    8 0
    اگر سرازیر کردن میلیونها نفر برای مسافرت با اجازه ستاد کرونا جنایت نیست پس چیست.اگر اعتراف حریر چی و وزیر که ما خواستیم ولی نشد حکایت از عملی کردن یک قتل عام عمدی نیست پس چیست.و تاخیر و سستی در واکسیناسون عمومی اگر ستم و ظلم به ایران و ایرانی نیست پس چیست.و حالا هی بگویید امریکا فلان است اروپا بهمان همه فاسدند و ما منجی عالم بشریت...و حالا اعمال سخت گیری ...نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب امدی سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا؟حالا که ما افتاده ایم از پا چرا؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 0
    یک مامور شما دیدید که به مردم تذکر جدی بدهد؟ همسایه های ما هم پارسال هم امسال با بحرانی شدن وضع کرونا فعالیت های بیرون رفتن دقیقه به دقیقه شان را بیشتر کرده اند. وقتی قیمت خوراک و برق و .... را رسما بالا می برند همه مجبور به ادامه کار و شغل و به جان خریدن بیمار شدن می شوند و اهمیتی هم به اینکه باعث انتشار بیشتر ویروس می شوند نمی دهند. وقتی مصوبات ستاد کرونا را خود اعضای آن جدی نگیرند نقض کنند و مخالف تصویب محدودیت های جدی باشند و نهایتا در حد توصیه و خواهش باشد مردم زرنگ و فهیم هم جدی نمی گیرند.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    12 0
    شما که می گفتین مهار کرونا را دنیا باید از ما یاد بگیرد چی شد که طوفان کرونا شد تو مملکت ؟
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    5 0
    باید رئیس ستاد کرونا با این بی تدبیری محاکمه شود مردم را بدبخت کردن
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    جالبه هیچکدام از خوانندگان شما تقاضای واکسن ندارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا مردم ایران نباید واکسن بزنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر زدن واکسن حرام است ؟؟؟
  • US ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    پلیس خوب و بد خخخخخ
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    این مملکت هرچی می کشه ازدست تهران وتهرانیه
  • ناشناس IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    4 0
    پس چرا ادارات دولتی تعطیل نمی شوند ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس