کد خبر 1219007
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
اجبار محکومین آمریکایی به انتخاب صندلی برقی یا شلیک مستقیم اسلحه برای اعدام!

استاندار یکی از ایالت‌های آمریکا لایحه‌ای جدید را امضا کرده است که محکومین به اعدام را مجبور به انتخاب صندلی برقی یا تیم شلیک مستقیم به جای تزریق مواد کشنده می‌کند!

به گزارش مشرق، "هنری مک مستر"، استاندار "کارولینای جنوبی" قانونی را امضا کرده است که زندانیان محکوم به اعدام را مجبور می‌کند تا از بین صندلی برقی یا تیم شلیک تازه تاسیس، یکی را انتخاب کنند؛ او امیدوار است که دولت بتواند اعدامها را بعد از یک توقف ۱۰ ساله غیرارادی آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

اعدام افراد بیمار و در حال مرگ در ایالت‌های آمریکا

پایگاه خبری "NBC" در این باره نوشت کارولینای جنوبی یکی از ایالت‌های آمریکا است که بیشترین اعدام‌ها در زندان‌های این ایالت انجام شده است اما چند سالی است که کمبود داروهای تزریقی کشنده، اعدام‌ها را متوقف کرده است.

طبق وب سایت قانونگذار ایالتی، "مک مستر" این لایحه را روز جمعه بدون هیچ مراسم و هیاهویی امضا کرد.

هفته گذشته قانونگذاران ایالتی، آخرین نظرات خود درباره این لایحه اعلام کردند که داروی تزریق کشنده به عنوان روش اصلی اعدام حفظ می‌شود اما در صورت عدم استفاده از آن، مسئولان زندان از صندلی برقی یا شلیک با گلوله مستقیم استفاده می‌کنند!

دادستان‌ها گفتند که سه زندانی تمام فرجام‌خواهی‌های عادی خود را به پایان رسانده‌اند، اما قابل کشتن نیستند؛ زیرا طبق قانون قبلی، زندانیانی که صندلی برقی ۱۰۹ ساله ایالت را انتخاب نمی‌کنند، قرار است با تزریق کشنده اعدام شوند؛ همه آنها روشی را انتخاب کرده که امکان انجام آن وجود ندارد.

وکلای محکومانی که موعد احتمالی مرگ آنها قریب‌الوقوع است در حال بررسی شکایت درباره قانون جدید هستند و می‌گویند این ایالت عقب مانده است.

طبق گفته مرکز دادگستری آمریکا از زمان برقراری مجدد مجازات اعدام توسط ایالات متحده در سال ۱۹۷۷، سه زندانی در "یوتا" توسط تیم شلیک کشته شده‌اند همچنین ۱۹ زندانی در این قرن از طریق صندلی برقی جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین اعدام کارولینای جنوبی در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد و داروهای تزریق کشنده آن در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسید.

طرفداران این لایحه گفتند مجازات اعدام در کارولینای جنوبی همچنان قانونی است و این ایالت به خانواده قربانیان مدیون است که راهی برای اجرای مجازات پیدا کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس