تاجزاده

"مصطفی تاجزاده" که در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی ابراز گرسنگی می‌کرد؛ پس از ۸ سال سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و تقلا برای ناامیدسازی مردم به تازگی مدعی شد که "حسین صفارهرندی" به دنبال ناامیدسازی مردم است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام!

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! / "کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام

محسن بیات‌زنجانی، از فعالان اصلاح‌طلب که در فضای مجازی تبلیغ کار خیر می‌کند، به تازگی در یک توییت نوشته است:

"پدر محترمی که در جریان زلزله‌ی سرپل‌ذهاب‌ وسیله‌ی امرار معاشش را از داده، جهت راه‌اندازی یک مغازه‌ی کوچک‌ خیاطی تقاضای کمک کرده که با حدود ۲۰ تومن یحتمل می‌شود مشکل را حل کرد. پیش از اجرای طرح صیانت باید بتوانیم مشکل این هم‌میهن‌ گرامی را نیز حل کنیم. بسم‌ا..."!

*ترویج کار خیر و کمک به نیازمندان، امری پسندیده است و هرگز شامل قیاسات سیاسی نیست.

اما همین امر پسندیده هنگامی که به ابزاری برای ترویج بهانه‌جویی علیه نظام اسلامی مبدل شود؛ به مصداق "کلمة حق یراد بها باطل" تبدیل به یک مستمسک سوء می‌گردد.

بعید است آقای بیات زنجانی واقعا در این تصور باشند که قرار است با طرح صیانت از فضای مجازی؛ اینترنت ایران و شبکه‌های اجتماعی قطع شود و دیگر کسی نتواند کار خیر کند!

اینکه چرا جامعه ایرانی به جایی رسیده است که برخی خواص و تریبون‌داران آن در لوای سیاست و کار خیر و دلسوزی برای مردم اما غیر عقلانی‌ترین حرف‌های ممکن را بیان می‌دارند، تندترین هجمه‌ها را علیه نظام اسلامی روا می‌دارند و به مصداق "یکی بر سر شاخه بنشسته بُن می‌بُرید! " از عاقبت این کار برای خود و مردم که بارزترین وجه آن "ناامنی" است نمی‌هراسند؛ سؤالات و تأملات زیادی را به ذهن متبادر می‌کند.

***

تقاضای تاجزاده برای تغییر نقش از جلاد به شهید

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! / "کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام

مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از حامیان تحریم انتخابات به تازگی در یک توییت با اشاره به صحبت‌های حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر بلوغ فکری کسانی که رأی نداده‌اند، نوشت:

"نخستین بار است که سخنگویان حزب پادگانی به‌جای هتاکی به شهروندانی که در انتخابات شرکت نکردند، آنها را می‌ستایند و رای‌ندادنشان را نشانه بلوغ ایشان می‌خوانند. گویا تحقق اهداف گام دوم انقلاب را در گرو ناامید کردن اکثریت مردم می‌دانند. "

تاجزاده در این توییت از هشتگ "کودتا علیه جمهوریت" نیز استفاده کرده است.

*منظور تاجزاده اینست که جناح اصولگرا از شرکت نکردن مردم در انتخابات استقبال می‌کند و قصد دارد اکثریت را ناامید کند!

در این باره اولا بایستی یادآوری کرد که تحلیل عقلانی شرکت‌کنندگان در انتخابات، ‌ افزایش ۷ درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به انتخابات مجلس یازدهم و شرایط بیماری کرونا اثبات می‌کند که اکثریت مردم اتفاقا در انتخابات شرکت کرده و خواهند کرد.

ثانیا هر کس در این کشور حق دارد از ناامیدی حرف بزند الّا آقای تاجزاده و دوستان ایشان که طی ۸ سال گذشته تا رمق داشتند بر "آتش سیاه‌نمایی و ناامیدسازی" دمیدند.

این تاجزاده بود که در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی ابراز گرسنگی می‌کرد! این او بود که به جامعه ایرانی صفت "لجن" داده بود. [۱]

مگر تاجزاده نبود که گفته بود انقلابیون از مردم فاصله گرفته‌اند!

و مگر هم‌او نبود که اظهار کرد اغتشاشات آبان با خشونتی بیشتر تکرار می‌شود!؟ [۲]

از "تحریم انتخابات" توسط تاجزاده و یاران گرمابه و گلستان او نیز بگذریم که در تمام ادبیات‌های سیاسی جهان، یک رفتار مساوی با خیانت و در راستای نومیدسازی مردم به شمار می‌رود.

اکنون مردم باید قضاوت کنند که چه کسی به دنبال ناامیدسازی آنان بوده است!؟

و آیا صفارهرندی و امثال او نبودند که بارها و بارها مردم را به حضور در انتخابات تشویق کردند و از این گفتند که راه حل کشور از مسیر صندوق‌های رأی می‌گذرد؟

پس جای شهید و جلّاد نباید عوض شود و آقای تاجزاده اگر هم دسیسه‌ای برای نظام و انقلاب دارد اما خوبست که این شهامت را داشته باشد که به مردم بگوید عاملان ناامیدسازی و سیاه‌نمایی در ذهن مردم ایران چه کسانی بوده‌اند!؟

گفتنیست، حسین صفارهرندی، قبل از انتخابات، طی سخنانی در اشاره به داوطلبی تاجزاده برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری (که البته بعدها به تحریم انتخابات منجر شد!) گفته بود: کجای دنیا به کسی که با اصل نظام درگیر است اجازه می‌دهند بیاید و مدیریت کشور را به عهده بگیرد؟

***

آخرین تقلا در روزهای پایانی دولت روحانی

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم!

چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! / "کار خیر" برای تبلیغ علیه نظام

محمد درویش، از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان که در بحث محیط زیست فعال است، به تازگی در مصاحبه با شفقنا پیرامون بحث آب در ایران گفته است:

بارندگی در ایران به طور متوسط یک سوم میانگین جهانی است و تبخیر آن دو تا سه برابر بیشتر از میانگین جهانی است. ما در عرض ۲۵ تا ۴۰ درجه نیمکره شمالی قرار گرفته ایم و این عرض کمربند خشک جهان است، بنابراین باید نوعی از سیاست توسعه را اعلام می کردیم که کمترین وابستگی به آب وجود داشت و اقتصاد کشور به آب وابسته نبود؛ مثل کاری که امارات انجام داد. در این کشور چه بارندگی باشد و چه نباشد تغییری در اقتصاد این کشور بوجود نمی آید چون روی بارندگی حسابی باز نکرده اند و خردمندی این بود که با توجه به آگاهی از واقعیت به این سمت می‌رفتیم و اجازه نمی‌دادیم کار به اینجا بکشد. اما ما به بهانه افزایش صادرات غیرنفتی به سمت وابستگی به آب و خاک رفتیم. اراضی کشاورزی را افزایش دادیم و این نه تنها به معنی تامین مایحتاج کشور بود بلکه ادعای صادرات آب مجازی کردیم. محصولات کشاورزی چون پسته و سیب و… صادر شد این یک خطای راهبردی بود که مرتبا مرتکب شدیم.

او می‌افزاید:

"اشتباه دیگر احداث صنایع آب بر بود؛ یعنی صنعت سیمان و پتروشیمی و فولاد و اتم. صنعت فولاد هفت برابر سایر صنایع آب می برد. اتم هفت برابر فولاد آب می برد و ما به سراغ صنایعی رفتیم که با واقعیت های اقلیمی کشور ما در تضاد بود. خطای دیگر این بود که چنین صنایعی را به جای احداث در حاشیه دریا در قلب کشور و در مناطق کویری مستقر کردیم. حتی نیروگاه نطنز و فوردو به جای احداث در صنایع جنوبی به جایی رفت که فکر می کردیم امنیت دارد. در حالیکه در دنیای امروز هر نقطه ای را می توانند بزنند. در طول ۱۴ سال گذشته تنها ۷۴ میلیارد متر مکعب یعنی به اندازه سه دریاچه ارومیه بیش از آنچه آب ورودی داشته باشیم از سفره های زیرزمینی آب برداشت کرده ایم و این سبب شده ایران رکورد فرو نشست زمین را از آن خود کند و بالاترین نرخ فرسایش خاک را داشته باشیم. امروز ایران یکی از ۵ کشور اول دنیا در شتاب بیابان‌زایی است."[۳]

*ما قضاوت درباره صحبت‌های درویش مبنی بر اینکه چون دچار کم‌آبی هستیم پس نباید صنعت هسته‌ای و ایضا فولاد و پتروشیمی و سیمان داشته باشیم! را به قضاوت مردم واگذار می‌کنیم.

درویش که از حامیان خانم معصومه ابتکار است؛ سوابقی در اظهارات سیاه‌نمایانه نیز دارد. [۴]

***

۱_ mshrgh.ir/۱۱۳۰۵۶۹

۲_ mshrgh.ir/۱۰۱۸۱۱۴

۳_ https://fa.shafaqna.com/news/۱۱۹۵۱۴۴/

۴_ http://zistboom.ir/fa/news/۲۹۰۷۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    21 5
    اتم آب شور میتونه استفاده کنه تا زمانی که کنار ساحل باشه نیازی به استفاده از منابع آب شیرین نخواهد بود. اتفاقا اگر ۴۰ تا نیروگاه هسته ای در نوار ساحلی جنوبی بسازیم و با برق آن آب شیرین کنیم مشکل آب کل نیمه جنوبی حل میشود
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      14 1
      امانوئل مکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      7 8
      بعدم حاکم جزیره امارات با 4 تا خمپاره بزنه تاسیاست اتمی ما رو بیاره پایین. نظرت چیه؟
    • US ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      6 1
      البته این طرح خوبی است اما علاج قطعی کم آبی ایران ، اجرای طرح ایرانرود است
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 6
      چرا ایران رود ....هزینه اش خیلی بالاست ....ایران تونل بهتره .....از زیر زمین مویرگی مملکت را سیراب میکنه ......باید همسطح دریا هم بزنیمش .....از سواحل مکران تا کویر مرکزی ایران ......بسیار هم بزرگ باشه (تامین آب مشهد)....فازبندی باشه که افتتاح فازها بتدریج وارد اقتصاد و زندگی مردم بشه (یعنی سواحل شروع بشه)و مردم نتیجه اش را ببینن(جذب سرمایه بخش خصوصی)
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      6 1
      دوست نادان 11:50. کسی که در خانه شیشه ای زندگی می کند به اطراف سنگ نمی پراند. خوب به فرض محال که این کار رو بکنه. مگه خودش نیروگاه هسته ای نداره؟ خوب ما هم می زنیم. از طرف دیگه ماندگاری مواد رادیواکتیو در سواحل جنوبی خلیج فارس به دلیل سرعت و عمق کمتر آب بسیار بیشتره. یعنی عملا حتی با هدف قرار دادن نیروگاه ما خودشون به فنا میرن نیروگاه خودشون که بمونه. شما که از پشت گیم پا میشی میای نظر میدی، قبلش کمی مطالعه کنی این طور ضایع نمیش.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    22 3
    سخنان بی‌بی‌سی وانترنشنال از زبان آقای درويش
    • حسین IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 4
      ایشون گفته مابایستی صنایعی که داریم براساس اقلیممون باشه...واگرهم می خواهیم هسته ای وسیمان و... ایناکناررودباشه...
  • سید IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    14 2
    عجب تمثیلی که گفت تاجزاده ملانصرالدین روزگار ما است!
  • سعید IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    13 4
    یکی نیست به این ... بگوید که اول برو مطالعه کن که چند درصد بهره برداری از منابع آب در بخش کشاورزی، مصرف و سلامت انسانی، صنعت استفاده می شود،! بعد بیا نظر بده که صنعت اتم، و صنایع سنگین چه سهمی از مصرف آب را دارند. در ثانی چند تا صنایع اتم و سنگین بخش فولاد در کشور داریم؟؟؟ جهت استحضار شما خواننده پیام ترتیب استحصال از منابع آب کشور به صورت زیر است: پ کشاورزی 90% مصرف سلامت جمعیت 8% صنعت و اتم درویش 2%
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      1 5
      این بنده خدا هم در مورد کشاورزی صحبت کرده که درسته. البته اگر مسایل امنیتی که کشور ما دچار آنست را نیز لحاظ کنیم حتما طور دیگری بر خلاف صحبتهای وی می شود.
  • شهین عالی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    16 2
    با وجود این افراد دیگر نیازی به دشمن خارجی نداریم و پادوهای داخلی هستند.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    10 16
    باید صنعت هسته ای داشته باشیم اما منطقی. شما ببینید هزینه مستقیم و غیر مستقیمی که راکتور اتمی روی دست ما گذاشته چقدر است. باور کنید با این هزینه می توان انرژی های پاک و تجدید پذیر استفاده کرد که برق کل ایران را تامین می کند.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      13 4
      این طوری که تو نوشته ای معنی اش این است که نداشته باشیم! معنی منطق را هم فهمیدیم!!!!!
    • وطنم IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      7 2
      ما نه تنها باید برق خودمون رو خودمون تولید کنیم بلکه باید برق هم صادر کنیم. درضمن صنعت هسته ای به عنوان آب شیرین کن هم استفاده میشه. به عنوان تولید داروهای سرطانی هم استفاده میشه. در بهبود بذر کشاورزی هم کاربرد خیلی موثری داره که محصول را چند درصد افزایش میده. اینها گوشه ای از کاربرد صنعت هسته ای هستش. کلا هر جا انرژی باشه، نباید ازش گذشت.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      5 4
      امارات که خودش بزرگترین نیروگاه خورشیدی دنیا را ایجاد کرد بعدش رفت یک نیروگاه بزرگ هسته ای ایجاد کرد. چون بازدهی نیروگاه خورشیدی بسیار پایین و مساحت مورد نیاز آن و هزینه سلولها و هزینه گرد و غبار زدایی از آنها و هزینه تامین امنیت آن محوطه بسیار بزرگ و.... آن را فاقد صرفه کرده است.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      6 5
      حداقل ده فایده انرژی هسته ای رو میخواستم برات بگم ولی وقتی بیسوادیتو دیدم نگفتم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 14
    حرفاش علمی و منطقی هست.
  • یکی بود یکی نبود IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 3
    یکی از اقدمات ایشان ایجاد مدارس طبعت در راستای اجرایی کردن چراغ خاموش سند 2030 بود ایشان در بخش سمنهای محیط زیست خیانت کرد بارعلمی دارد ولی غیر قابل استفاده ...............................
  • یک دانشجو IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 14
    سلام جناب محمد درویش. حرف هاتون منطقی است.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      7 2
      کجایش منطقی است؟ یارو فرق مجتمع غنی سازی و رآکتور را نمی داند و فکر می کند نظنز و فردو نیروگاه دارند!! فکر می کند انرژی هسته ای آب شیرین باید مصرف کند حال آنکه آب شور مصرف می کند و آب شیرین تولید می کند.
  • وحيد JP ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    9 2
    اگر منطق در اين سالها حاكم بود كه اوضاع اينگونه نميشد.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 1
    افسادطلبها به خوبی روی جهل و بیسوادی مردم از تحصیلکرده تا بیسوادش حساب کرده اند و اتفاقا جواب هم گرفته اند.در همین متنی که خواندیم ایا این نمیداند چه کسی پسته را به یکی از اقلام صادراتی مهم تبدیل کرد؟
  • DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 1
    مجلس محترم لطفا برای فتنه افروزانی مثل تاجزاده خائن که علیه نظام و منافع ایران به نفع دشمنان ایران خشاب خالی میکنه و به روح و روان و امنیت مردم اسیب می رسانند ، قانونی تصویب بفرمایند تا امثال تاجزاده خائن سرمایه اسرائیل ساکت شوند.اقای تاجزاده حق نداره با امنیت مردم بازی کنه.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 1
    اصلا یارو نمی داند آب شیرین محصول جانبی نیروگاه اتمی است که به رایگان تولید می کند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 2
    واقعا کشوری که این همه کویر داره، چرا سمت تولید برق با نیروگاه های خورشیدی نرفتیم؟
    • DE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 0
      معاون وزیر نیرو ( اقای ساتکین )گفت: گرما منجر به کاهش بازدهی چشمگیر صفحه‌های خورشیدی است، از طرفی مناطق کویری، بدون زیرساخت و شبکه هستند، بنابراین ساخت نیروگاه خورشیدی در کویر از ریشه غلط است ------------------------------------------------------------------ حسین افراخته عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، دکترای مهندسی برق و مشاور و پژوهشگر انرژی های تجدیدپذیر وی افزود: اگر ما در مساحتی حدود یک درصد از این نواحی، تولید انرژی‌های خورشیدی را اجرایی کنیم، چیزی در حدود ۵ برابر نیاز برق ایران را می توانیم تأمین کنیم و یا اگر ۵ درصد از مساحت کویر لوت را برای تولید انرژی خورشیدی استفاده کنیم، می توانیم کل برق ایران و بخشی از برق مورد نیاز منطقه خاورمیانه را هم تأمین کنیم. پتانسیل انرژی بادی کشور چیزی در حدود ۶۵۰۰ مگاوات است؛ یعنی حدود ۱۰ درصد برق مصرفی کشور را می تواند تأمین کند و اگر توسعه فاز صفر اطلس بادی کشور تکمیل شود این عدد برابر با ۴۰ هزار مگاوات، یعنی ۶۲ درصد از کل نیاز برقی کشور (در زمان پیک) است. -------------------------------------------------------------------------------- وزارت نیرو باید اراده نشون بده و این طرح ملی عملی کنه. با کشیدن یک خط آبی از دریای عمان به کویر مشکل اب رو میتونه برای ساخت نیروگاههای افتابی برای همیشه مرتفع کنه. نه تنها برق فراوان جایگزین برای همه استانها در سالهای خشکسالی تولید بشه. میشه بخش مازاد به کشورهای همسایه صادر و درامدش صرف توسعه صنعت اب از دریای عمان برای تولید اب شیرین شرب وکشاورزی بشه.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 1
    چقدر نفهم مگر نطنز و فردو نیروگاه هستند. البته مکان یابی صنایع فولاد و کاشی در مرکز ایران یک اشتباه فاحش بود.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      4 0
      برای اینکه پول مسی که برای سیم کشی چنین نیروگاهای پراکنده ای مصرف میشه بیشتر از چندبرابر کل صنعت برق مملکت است .....اگه میگن انرژی تجدیدپذیر منظورشون برای خانوارهای ایرانی است که خطوط انتقالش مهیا است و طرف با نصب سلول خورشیدی در پشت بام و وصل کردنش به شبکه برق هم درآمد داره هم به وزارت نیرو کمک میکنه ......
  • محمدایوب IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 1
    به درویش حق بدین وقتی آب نباشه موهاشو بشوره. چه کنه. البته سقف رو شیروونی کرده آفتاب میخوره داغ می‌کنه دست خودش نیست
  • SE ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 1
    کسی سواد و عقل درست داشته باشد که اصلاحطلب نمیشه
  • DE ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 2
    چون آب کم است نباید صنعت اتمی داشته باشیم! چون ممکنه نیروگاه تشنه اش بشه آب گیرش نیاد عصبانی بشه قاطی کنه....چون ما کلا آب کم داریم باید سد بزنیم در مسیر رودخانه ها و از بادی که پشت سد جمع میشه برق بگیریم.میدونید مشکل ما در ایران چیه ؟؟ نخبگان فیزیک ما شبانه روز بکار علمی و ساخت و ساز مشغولند و یک مشت علاف نوکر غرب بیسواد لاکچری در تمام موارد علمی نظر میدهند. ای خاک عالم بر سر شما دیوانه های زنجیری بیسواد . مگه انرژی اتمی هم مطلب سیاسیست که در موردش نطر میدهید نابخردان نادان.از یه جایی یه چیزی شنیده میاد با چارتا بیسواد تر از خودش مصاحبه میکنه جنجال راه می اندازند.
  • میثم IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 2
    این کارشناس به اصطلاح محیط زیست دقیقاٌ بگوید با کدام اندیشکده غربی قرار داد امضا کرده تا جلوی صنعتی شدن کشور را به هر بهانه ای بگیرند. آخر آدم نفهم اگر این صنایع را نداشتیم الان می بایست کاسه گدایی را بر می داشتم و برای یک لقمه نان از همه چیزمان می گذشتیم.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 1
    بر ...منافقان مزدور غرب لعنت
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 1
    بابا این محمد درویش فارغ التحصیل رشته آبخیزداری، کارشناسیت که بیشتر حرف می زند تا عملگرا باشد، این تیپ آدمها ممکن است راجع به محیط زیست و برخی مسایلی که به تخصصش ربط ندارد زیاد حرف بزنند ولی کلا اهل ایرادگرفتن است تا مشکلی پیش می آید قیافه حق بجانب می گیرند، خطای این آدم، وسعت کم میدان دید و درواقع عدم جامع نگری اوست. به عنوان مثال همینکه ایران را با امارات مقایسه میکند نشان می دهد که درک مناسبی از تحولات سیاسی و امنیتی و شاخص های مربوطه ندارد. شاید هم خواسته از لیست ابتکار خط نخورد.
  • FR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 1
    اصلا مقایسه کشور ایران با تجارتخانه جهانی امارات مهم‌ترین حماقت این شخص است !
  • FR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 1
    کشور بزرگ و تاریخی ایران که سیستم مهندسی قنات هایش نبوغ امیز بوده با امارات که یک مرکز تجاری دست ساخته سرمایه گزاران است و اصلا کشور نیست احمقانه است ! خب این جماعت دلشان میخواست همه چیز در کشور تعطیل شده بود که بقول ظریف امریکا با یک بمب تمام توان بازدارندگی مان را نابود می‌کرد ... حالا میبینند که این ایران است که با یک موشک تمام سرمایه گزاران غربی در امارات را می‌تواند فراری دهد
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 1
    لقبها و صفتهایی که لایق تاجزاده باشه رو نمیشه نوشت ولی این شخص از ایران متنفره و مواضعش همون مواضع فرقه رجوی ست فقط اینجور افراد زرنگی میکنند و میگن که اصلاح طلب هستند .
  • صنعت هسته ای IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    طرح اصلی نیروگاه اتمی با هدف برطرف کردن مشکل کم آبی کشور بوده متاسفانه بخاطر تحریم ها و کنار کشیدن آلمان از اجرای پروژه، طرح اصلی توسط شرکت روسی تغییر یافت و صرفا به تولید برق محدود شد و طرح اب شیرین کن اصلی حذف شد که هر دو واحد اولیه نیروگاه میتونست در ابتدا اب شیرین کل استان بوشهر رو تامین کنه و سایر واحدها آب سایر استان های دیگه. متاسفانه این موضوع جایی مطرح نمیشه البته بخاطر کم اطلاعی خیلی از عزیزان رسانه هست وگرنه این موضوع موضوع مهمی بوده.
  • DE ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    اقای محمد درویش اینهمه اب دریای عمان که به اقیانوس وصله اب داریم. عمو دراین سه دهه ریش و قیچی دست شما اصلاحاتچی ها بود. این انتقادها به خود شما و سیاست های غلط تون مربوط میشه که چرا در مورد صنایع اب بخطا رفتید؟ دقیقا با صنایع هسته ای میشه اب تمام نشدنی دریای عمان رو به اب شیرین تبدیل و به مصرف بخش صنعت ، کشاورزی و شرب رسوند. اتفاقا قفل مشکل اب با شاه کلید صنایع هسته ای باز میشه.
  • DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    من مخالف سد زدن جلوی آب برای تولید برق هستم . چون بدبختی کشاورزی ما از همینجا شروع شد که اول برقِ آب را میگیرند و بعد آنرا میدهند به کشاورز خب باین آبی که برقش رو گرفتن انتظار دارین گیاه رشد کنه مثل ماستی که چربی و کره اش را گرفته اند.برق فقط خورشیدی . پسر خاله من جزو آقازاده هاست و در برق خورشیدی سرمایه گذاری کرده گفت برق خورشیدی خوبه . سالی چندین ماه برق میده ولی خب راندمانش میاد پایین بعد از چند سال دیگه باید بریزی دور از نو همه اش را بسازی کلی پول گیر سازنده میاد.عجب ! چی؟ برق بادی ؟ مگه باد هم برق داره؟
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    ممنونیم از این همه دلسوز اصلاح طلب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    این تاجزاده رو من دوست دارم یه بار باهاش بحث کنم ببینم چطور خدا و آخرتی رو قبول داره. همینطور حجاریان و عبدی و یه چندتای دیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس