۷ نفعی که طرح صیانت به کاربران می‌رساند

یک تریبون اصلاح طلب در شیطنتی سیاه علیه "طرح صیانت از فضای مجازی"، این اقدام را "طرح مسدودسازی اینترنت" نامید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

بفرمایید کمی در سیاست گول بخورید!

حرف‌های یک نماینده مستعفی درباره استعفای زاکانی!/ بفرمایید کمی در سیاست گول بخورید

محمدرضا تاجیک، فعال چپ و از تئوریسین های اصلاح طلب اخیراً در بخشی از یک یادداشت که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، نوشته است: نتایج پژوهش‌های پیمایشی متعدد حکایت از منفی‌تر بودن شرایط ذهنی مردم امروز ما نسبت به شرایط عینی آنان و نیز، حکایت از شکاف میان شرایط و فضای ذهنی مردم و مسئولان دارد.

او در ادامه این پیش فرض تأکید می کند:

"آن اکسیر که امروز می‌تواند نگاه سیاه مردم را سپید کند، سپیدی رفتار و کردار و گفتار تدبیرگران است و آن اکسیر که زنگار از رخ آیینه ذهنی مردم ممتاز تواند کرد، آیینه ذهنی و رفتاری غماز (زنگارزدوده) خود مسئولان است."[1]

*صحبت های ظاهرالصلاح و در بادی امر، "خیرخواهانه" تاجیک! بخشی از یک تهدید 20 ساله علیه نظام اسلامی و مردم ایران است که شخص آقای تاجیک و دوستان ایشان در ستاد هسته سخت اصلاحات ایجادش کرده اند.

تهدیدی که در رویکرد اصلی خود موجب ترویج فضای سیاه نمایی و بد انگاشتن تمام رخدادهای خوب و مثبتات از سوی عده ای می شود.

بر خلاف آنچه که تاجیک گفته است، اکسیری که در وهله اول سبب سپید شدن نگاه های سیاه می شود؛ نه عملکرد خوب یا بد مسئولان که "عملکرد خواص" یا همان گفته های مراجع اجتماعی و رسانه ها است.

یعنی این خواص یک حکومت هستند که فضای پیرامون را در ذهن مردم می سازند و سیاه یا سپید بودن فضا نزد افکار عمومی، در وهله اول به گفته های اینان مربوط است.

در این قضیه مثال بسیار است. از حکایت قدیمی پادشاه لختی که خواصش از لباس نداشته تقدیر می کردند و مردم هم برای زیبایی این لباس نداشته کف می زدند تا شام سال 40 هجری که بر اساس سیاه نمایی خواص به مرحله ای رسیده بود که عده ای فکر می کردند امیرالمومنین علی(ع) تارک الصلوة است!

مفتون شدن در ظاهر خیرخواهانه حرف تاجیک نیز بخشی از همان "تهدید 20 ساله" است که در بالا اشاره کردیم...

این تهدید که با انکار مثبتات کشور، می رود تا مردم را دچار تصور زیست جهنمی کند؛ می تواند کشور را در ورطه بزرگ و بی پایان "فتنه اقتصادی" قرار دهد.

مردم باید بدانند که تاجیک فردی است که در زمان قرار داشتن کشور ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان می گفت ایران کشتی تایتانیک است که در ورطه گرداب فرو افتاده...![2]

***

"شهرداری تهران در دوران مدیریت جهادی قالیباف مرکز فساد بود"

حرف‌های یک نماینده مستعفی درباره استعفای زاکانی!

حرف‌های یک نماینده مستعفی درباره استعفای زاکانی!/ بفرمایید کمی در سیاست گول بخورید

شهربانو امانی، عضو سابق شورای شهر و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در مصاحبه با شماره امروز (چهارشنبه) روزنامه آرمان ملی گفته است:

"برج باغ‌ها و صدور پروانه ساخت غیرشفاف یکی از مهمترین انحراف‌های مالی در مدیریت شهری تهران بوده است. به همین دلیل نیز بوده که در گذشته مردم نگاه مثبتی به مدیریت شهری تهران نسبت به مشکلات مالی نداشته‌اند.با این وجود در شورای شهر پنجم اصلاح‌طلبان تلاش کرده‌اند رویکرد گذشته را متوقف کنند و دیگر اجازه ندهند مدیریت شهری تهران به یک مرکز فساد مالی تبدیل شود. هدف اصلاح‌طلبان نیز  شفافیت مالی و اقتصادی در مدیریت شهر تهران بوده که در این زمینه کارنامه قابل‌دفاعی از خود نشان داده‌اند. با این وجود اتفاقاتی که در همین روزهای ابتدایی شورای ششم رخ داده نشان می‌دهد که «در» دوباره قرار است بر همان پاشنه قبلی بچرخد و برخی به دنبال رویکردهایی هستند که برای آنها منافع مالی به همراه داشته باشد."

او در اظهارات خود همچنین پیرامون شهرداری زاکانی می گوید: زاکانی نیز نماینده قم در مجلس است. وی از مردم قم رأی گرفته که به مدت چهار سال در مجلس شورای اسلامی وکالت آنها را برعهده داشته باشد. به همین دلیل زاکانی باید نسبت به رأیی که مردم به وی داده‌اند، احساس مسئولیت کند.[3]

* اصلاح طلبان شورای شهر پنجم همچنان و حتی در حالی که دیگر عضو شورای شهر هم نیستند اما برای پر کردن چاله بزرگ ناکارآمدی خود؛ باز هم مشغول ارجاع و حواله دادن به دوران ماقبل خود هستند.

این نگاه های عصر پارینه سنگی در سیاست البته میتواند موجب یک عبرت بزرگ باشد تا چنین افرادی دیگر نتوانند در انتخابات ها از مردم رأی بستانند.

در گام بعد و در اشاره به تأکید خانم امانی مبنی بر "مرکز فساد بودن شهرداری در دوران مدیریت جهادی قالیباف" نیز باید دانست که دستگاه های قضایی و امنیتی کشور سخن خانم امانی را تأیید نمی کنند و شخصی از همکاران خانم امانی هم که قبلا شبیه این اظهارات را بیان کرده بود به شلاق و حبس محکوم شد.

جالب آنکه به نظر می رسد تلخی خاطرات مربوط به ناکارآمدی اصلاح طلبان و یا حواشی شهردار نجفی بیشتر است از تلخی وقوع چند پرونده فساد شخصی که همیشه ممکن الوقوع است و ربطی به قالیباف هم نداشته، است!

در نمایش دعوت زاکانی به ماندن در مجلس و احساس مسئولیت در قبال مسئله نمایندگی نیز ما، خانم امانی و مخاطبان محترم را ارجاع می دهیم به سابقه سیاه خانم امانی در استعفای اعتراضی از سمت نمایندگی مردم در مجلس ششم!

این در حالیستکه درخواست استعفای آقای زاکانی از مجلس یک اقدام قانونی است که موافقت یا مخالفت با آن به تصمیم مجلس بستگی دارد.

***

"شیطنت سیاه" علیه طرح صیانت از فضای مجازی

حرف‌های یک نماینده مستعفی درباره استعفای زاکانی!/ بفرمایید کمی در سیاست گول بخورید

روزنامه اصلاح طلب شرق در شماره چهارشنبه(امروز) خود در گزارشی که با عنوان "مجلس بلاتکلیف" منتشر شد، از زیرتیتر "طرح مسدودسازی اینترنت، مخفیانه و با نظر تعداد اندکی از نمایندگان نهایی خواهد شد"! استفاده کرد.

شرق در ابتدای گزارش خود نیز نوشته است: طرح مسدودسازی اینترنت همچنان در کمیسیون و به‌صورت مخفی بررسی خواهد شد و تلاش نافرجام دیروز برخی از نمایندگان مجلس برای بازگشت طرح به صحن از بلاتکلیفی مجلسی خبر می‌داد که اختیاری در تصمیم‌گیری ندارد.

جالب آنکه در متن گزارش فوق الذکر هیچ اشاره ای به اینکه عبارت "مسدود سازی" در کدام قسمت از طرح صیانت از فضای مجازی آمده یا چه کسی این حرف غیر عقلانی را مطرح کرده، نشده است و فقط در متن گزارش به این جمله برمی خوریم که: "طرح صیانت که به طرح مسدودسازی اینترنت مشهور شده"...[4]

*این اقدام کاملا غیر حرفه ای و مغرضانه در قالب کردن یک عبارت غیر عقلانی در طرحی که هدف آن یک هدف معقول و لازم است؛ مصداق غشّ در خبر و دشمنی با مردم است.

چه اینکه هیچ مسئولی ولو حتی اگر بخواهد هم قادر به مسدودسازی اینترنت نیست اما گویا در ذهن اهالی روزنامه شرق که با این گزارش مرتبط بوده اند؛ مالیخولیای چنین امکانی وجود دارد!

این دروغ آشکار همچنین به سان "آفتاب آمد، دلیل آفتاب"! شاهد مثالی بر گفته های تاجیک در اپیزود ابتدایی شماره امروز وبلاگ مشرق نیز هست.

به این معنی که مسئولان هرچقدر هم که سپید عمل کنند و نیت خیر داشته باشند اما اگر رسانه ها و تریبون های اجتماعی اهل خیر و فلاح نباشند و ترجیح بدهند که دروغ به خورد افکار عمومی بدهند؛ آنگاه آن عمل سپید مسئولان، کم اثر خواهد بود...

***

1_ https://etemadonline.com/content/509552

2_ mshrgh.ir/923539

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/320353

4_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/296614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    30 13
    اسلاحتلب چه کاری در شهرداری انجام دادید که از آمدن زاکانی انقدر می ترسین؟
    • دیدگا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      9 3
      ایشون به شدت مستعد پناهندگی به یک کشور اروپایی یا آمریکا و کشف حجاب هستن!! این خط این نشون! چند سال دیگه خبرش رو همین مشرق میزنه!!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    9 3
    فکر معیشت و رفاه مردم باشین
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 1
      بفکرن.غصه نخور
    • DE ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      2 3
      مانند اصلاح طلبها خصوصا در این 8 سال اخیر فکر معیشت و رفاه مردم باشین
    • RO ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      4 2
      حجت الاسلام نبویان، نماینده مجلس:اکثریت اعضای ستاد کرونا گفتند سفرهای نوروزی را ممنوع کنید اما روحانی نگذاشت.
  • سامان IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    21 11
    دکتر زاکانی فساد ستیز است و اینها از همین می ترسند که مفاسدشون برملاء بشود.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    13 7
    وقتی اصلاح طلبان دستشان خالی می شود از قدرت یا آشوب درست می کنند یا نفرت پراکنی می کنند در مسائل کشور
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 1
      دقیقا
  • سید IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    13 3
    شنیدن سخنان تکراری و ملال آور اصلاح طلبان تهــ.... آور دیگر برای ملت شکنجه آور شده است علاوه بر این که دیدن شان هم موجب کفاره است! کاش این جماعت این موضوع ساده را درک می کردند!!!
  • مسعود IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    13 5
    دولت روحانی و اصلاح طلبان در 8 سال گذشته بیشترین ضربه را به اعتماد مردم زدند و باعث ناامیدی و سرخوردگی ملت شدند.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    9 1
    لودر و بولتوزر آمد شهرداری تهران را از لوث پلید بعضی از سهم خواهان و زیاده خواهان نجات دهد و در جهت رفاه زندگی شهری مردم تهران اقدامات موثر انجام دهد
  • حامد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    8 2
    ترس از آمدن دکتر زاکانی این افساد طلبان رو به چه روزی انداخته است.
  • DE ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    8 0
    رفتار اصلاحطلبها مانند مگسی هست که فقط در جامعه دنبال همان چیزها میگردد که میدانیم .یکبار تا حالا از شهد عسل و انگبین و گل استفاده نکرده اند که بتوانند درک کنند عسل مصفی را اگر بنوشند در میان مردم جای خواهند گرفت. از نق زدن و خیانت گرفته تا اپوزیسیون بازی و وطنفروشی ... /.شادروان پوریای ولی : راست رو باش چو ماهی که خوری آب ظلال- نه چو خرچنگ خوری آب گِل از کجراهی
  • مرصاد IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    6 0
    اصلاح طلبان ؛ کسانی که هیچ اعتقادی ، به جزای اعمال خود ندارند و براحتی تهمت میزنند و دروغ میگویند !!
  • دانا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    6 1
    درود بر زاکانی ضد فساد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 1
    متاسفانه از کلمات خوب بد استفاده‌ می شود
  • عبدا.. IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    وقتیکه برخی انسانهاتسلیم حق وحقیقت نباشنددرواقع مسلم وموحدومومن نیستندوخودرابخواب میزنندوفریب میدهندوبه درجه بلوغ عقلانی وانسانی هم نرسیده اندوگویی ازچارپایان به بیان قرآن بلهم اضل ترند!21/5/1400
  • سعید IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    ارتباطی مهم بین بخش نخست این خبر با بخش سوم وجود داره که جا داره مشرق تحلیل های مفصلی در این رابطه داشته باشه . تلاش اصلاحطلبان برای تخریب طرح صیانت به این دلیله که این طیف حساب ویژه ای روی استفاده از ولنگاری فضای مجازی برای سیاه نمایی از کشور و ایجاد فتنه باز کرده اند که در صورت تصویب این طرح همه رشته هایشان پنبه می شود، برای همین اینچنین به دست و پا و تکاپو برای از دستور خارج کردن این طرح افتاده اند .
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 1
    وحشتی که این افساد طلبان از حضور زاکانی در شهرداری تهران دارند نشان دهنده این است که تیر درست به هدف خورده است.برای همین سیاه نماییشان شروع شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس