رحمانی فضلی

رجال یک جریان سیاسی خاص با پمپاژ هر روزه ناامیدی؛ تقلا می‌کنند تا به هر نحو ممکن مردم را به خیابان بکشانند و دست به "فتنه اقتصادی" بزنند. مقابله با این جریان وظیفه کیست؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تقلا برای کشاندن مردم به خیابان‌ها با "پمپاژ ناامیدی"

سؤالی که رحمانی‌فضلی بی‌پاسخ گذاشت و رفت/ تقلا برای کشاندن مردم به خیابان‌ها

جواد امام، فعال اصلاح‌طلب و از تحریم کنندگان انتخابات ۱۴۰۰ اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"ما که در این دولت نقشی نداریم و مورد مشورت هم نیستیم اما می‌خواهیم که موفق شود چرا که تاب و توان مردم زیر فشارهای اقتصادی رو به اتمام است و اگر این دولت موفق نشود قاعدتاً بارش به تنهایی متوجه یک جریان خاص و دولت نیست بلکه بیشتر متوجه نظام است."[۱]

*درباره اظهات امام باید دانست که اولا اصلاح‌طلبان اگر راهکار قابل قبولی داشتند؛ آنرا در دولت حسن روحانی ارائه کرده بودند و مردم نیز نفحات این راهکارهای عجیب و غریب را دیده‌اند. ضمن اینکه کسی که دست به تحریم انتخابات می‌زند باید سکوت کند نه اینکه مدعی ارائه راهکار باشد.

مسئله اصلی‌تر اما اینجاست که چرا آقای امام و دوستان ایشان هر لحظه اصرار دارند که نظام اسلامی به آخر خط رسیده و تاب و توان مردم برای رفع مشکلات عادی ایران تمام شده یا رو به پایان است!؟

طبیعتا ایران ما نیز مثل همه ممالک دیگر دنیا با مشکلاتی از جمله در بحث اقتصادی مواجه است. (مشکلاتی که البته آقای امام و دوستان ایشان سهم بسزایی در بروز آنها دارند!)

اما آیا به بهانه وجود این مشکلات عادی بایستی در گوش مردم زمزمه پایان تاب و تحمل را خواند؟ و اینطور جلوه داد که جان مردم، دیگر به لب آمده است؟

آنهم در ایرانی که اگرچه با مشکلاتی چند در عرصه اقتصاد مواجه است اما در همین حال مثبتات اقتصادی هم کم ندارد و مشخص نیست چرا آقای امام و هم‌کجاوه‌های ایشان؛ عزمی راسخ در کتمان این مثبتات دارند!

جالب است که حتی اگر ایران اسلامی در عمق مشکلات اقتصادی قرار داشت و شرایطش مثل امروز لبنان و سوریه بود نیز اصرار افراد یاد شده بر پمپاژ ناامیدی؛ عمل به نسخه‌های دشمن خارجی بود زیرا چیزی که یک کشور را مضمحل می‌کند سیاه‌نمایی و ناامیدکردن مردم است نه مشکلات روزمره.

برخی محافل تحلیلی معتقدند؛ امثال جواد امام با این حرف‌های غیر قابل اثبات به دنبال تکرار آبان ۹۸ و جرقه زدن بر هیمه "فتنه اقتصادی" هستند و تا تکلیف این قضیه در کف خیابان یا در محکمه روشن نشود؛ از پا نخواهند نشست.

خواص کشور در افکندن نور به تاریکی‌های این بازی خطرناک؛ نقشی بی بدیل دارند.

***

سؤالی که رحمانی‌فضلی بی‌پاسخ گذاشت و رفت!

سؤالی که رحمانی‌فضلی بی‌پاسخ گذاشت و رفت/ تقلا برای کشاندن مردم به خیابان‌ها

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت آقای روحانی اخیراً در یک وداع‌نامه از مردم ایران خداحافظی کرد و رفت.

او در بخشی از این وداع‌نامه نوشته است: چراغ راهنمای وزارت کشور نیز در هشت سال اخیر؛ توجه مسئولانه به دغدغه مندی ها، نیازها و خواسته های عموم مردم ایران و تامین امنیت داخلی در کنار تسهیل‌گری در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور بوده است. وزارت کشور در این عرصه با باور به این گفتمان که امنیت در جمهوری اسلامی ایران، مردم پایه است؛ حفظ و برقرای نظم و انسجام داخلی را به عنوان مهمترین رسالت قانونی خود دنبال کرده است.

به گزارش جماران، رحمانی‌فضلی همچنین می‌گوید: توانمندسازی بانوان و استفاده از این قشر توانا، متعهد و دلسوز در مسئولیت های ارشد مدیریتی از جمله رویکردهای اصلی مدیریتی در وزارت کشور بوده است به طوری که در هشت سال گذشته و برای اولین بار در وزارت کشور ۱۵ معاون استاندار کشور از میان بانوان فرهیخته و فعال انتخاب شدند. همراستا با این اقدام ۳ فرماندار زن در تهران، خوزستان و سیستان و بلوچستان بر صندلی فرمانداری تکیه زدند و در بخشداری ها، وزارت کشور با انتخاب ۵۲ بخشدار زن، کارنامه ای درخشان در استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان ارائه کرد.

او در پایان نیز نوشته است: اینجانب در پایان این دوره از خدمتگزاری به مردم نجیب و آگاه و صبور میهن اسلامی، با تقدیر از الطاف الهی و عنایت ائمه اطهار و حضرت بقیه ا... الاعظم از همه همکاران دلسوزم در صف و ستاد وزارت کشور صمیمانه تشکر می کنم و از هم میهنان عزیزم طلب مغفرت و حلالیت دارم و امیدوارم تلاش های مخلصانه، مرضی درگاه احدیت و مورد محبت و اقبال هموطنان عزیزمان باشد.[۲]

*حلالیت‌طلبیدن، اشک‌های لحظه وداع، غم فراق و تمام اینها اگرچه انگیزاننده احساسات و رقیق‌کننده قلوب هستند اما رافع حق‌الناس و سؤالات عقلانی هم نیستند!

خوب بود آقای رحمانی‌فضلی در این وداع‌نامه به جای آنهمه طول و تفصیل بیان به ۲ سؤال که بارها از ایشان پرسیده شده بود پاسخ می‌دادند و اقلا در این دم آخری بدون پاسخگویی مجلس را ترک نمی‌کردند...

اول اینکه چرا "ستاد تبلیغات اقتصادی" در ذیل مدیریت ایشان با اینکه صدها جلسه برگزار کرد اما هرگز تبلیغات اقتصادی نکرد و مثبتات اقتصادی کشور را در مقابل هجوم سیاه‌نمایی دشمنان نگفت!

و دوم اینکه وزارت کشور در دوران ایشان چه نقشی در اطلاع‌رسانی گرانی قیمت بنزین در جریان آبان ۹۸ داشت که آنرا انجام نداد!؟

پر واضح است که پاسخگویی نسبت به این ۲ سؤال مهم در دنیا، از پاسخگویی به آنها در آخرت و عقبی بسی ساده‌تر بود.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1122822

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1522453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    45 0
    خداوکیلی نباید هیچ یک از مدیران دولت روحانی به زندگی عادی در ویلاهای لوکس شون برگردند بلکه باید مورد تحقیق و درصورت لزوم محاکمه قرار بگیرن. هرکس با من موافقه اعلام کنه
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      18 0
      موافقم
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      14 0
      موافقم
    • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      9 0
      تمام تلاش شان را کردند تا ملت را عاصی کنند، حالا با حقوق بالا ادامه زندگی نباید محاکمه ای در کار باشد؟
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      12 0
      رحمانی فضلی باید آماده پاسخگویی در دادگاه باشه... همانند رئیسش روحانی
  • امیر IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    23 1
    جواد امام یک مفتخور سیاسی به تمام معناست
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    22 2
    به پسرعموهای رئیساتون بگید کمتر دزدی کنن اقای جواد امام. اینجوری به مردم هیچ فشار وارد نمیشه. #گاندو صدای ملت
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      10 1
      تو سریال گاندو رحمانی برادر رئیس جمهوره یعنی فریدون . بخاطر فشارهایی که وجود داشته مجبور بودن بگن پسر عمو نه برادر. بخاطر همینم تو اسفند ماه جلو پخشش رو گرفتن
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      2 1
      ۱۱:۴۷. میدونم رفیق دارم به این پوسیده مغزهای عشق غرب تیکه میندازم
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    21 4
    وقایع آبان 98 کودتای نافرجام بود که با اعلام ضربتی خبر گران شدن یکباره و سه برابری بنزین در بدنه اصلی دولت کلید خورد
    • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      5 1
      کی چرا محاکمه نمی شوند.
  • سید IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    13 1
    امیدواریم دیگر هرگز مجبور نباشیم به سبب دیدن اصلاح طلبان همچون اقسام و امثال امام و صادقی و مطهری و زیباکلام در هر صبح و ظهر و شام مجبور به دادن کفاره شویم!
  • سروش IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    20 2
    جناب آقاي دكتر رحماني فضلي خراب کردی
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    14 1
    من که حلالش نمیکنم
    • وطنم IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      1 1
      حلال؟ مگه بحث حلال حرامه؟ تا این خائنین حبس ابد در بدترین زندان ها نخورند من که ساکت نمیشینم.
  • US ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    14 1
    یک فقره از بدهکاری رحمانی فضلی به دهها میلیون ایرانی اینست که به طور یقین در خصوص برگزاری انتخابات به ملت ایران ظلم کرد. در بسیاری از حوزه ها از ۱ تا ۳ ساعت انتخابات را دیرتر شروع کرد. عمدا بوده یا سهوا نمی دانم اما به هر حال حق ملت ایران بر گردن اوست.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 0
    مردم برای کمبود به خیابان نخواهند آمد، برای فساد ناراحت هستند، کسی عده ای را به مهمانی دعوت می کند و از همه میهمانان و خودش با نان و پنیر پذیرایی می کند، همه کمبود را درک و همدلی و همکاری می کنند، اما اگر به همین مهمانان چلوکباب برگ داده شود ولی به چند نفر خاص چلوکباب برگ با یک سیخ کوبیده اضافه، احساس اهانت می کنند، فساد غرور یک ملت را جریحه دار می کند، اما کمبود قابل درک است، در سال های گذشته به جز کمبود به غرور مردم اهانت شد.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    14 0
    رحمانی برو
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    10 0
    1- جواد امام بداند که هر گونه اعتراض مردم به دولت ضعیف روحانی که حامیانی مثل جواد امام داشت خواهد بود . مردم علت همه فلاکت های امروزی را دولت روحانی می دانند . 2 - اقای رحمانی فضلی هم به جمع توابین و ندامتگران پیوست . سئوال این است که در کدام دولت بعد از انقلاب این هم درخواست بخشش می بینید ؟ خودشان می دانند که چه فجایعی ببار آوردند . به هیچکس کار ندارم اما من به عنوان بک فرد از هیچیک از اعضای دولت روحانی نگذشته و هیچ یک را حلال نخواهم کرد و در قیامت یکی از مطالبگران از این ها و همه آنهایی که به این ها رای دادند ، خواهم بود
  • محمد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 0
    خوبه آقای لاریجانی در مورد اسپانسرش (آقای علی لاریجانی) در کمک به دولت غربگدا و گاندویی دوران هم توضیح دهد
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    7 0
    آقای جواد امام مشکلات کشور از آنجا شروع میشود که مدیران رده های 4و5 مانند. تو که مدیر خدمات رفاهی یک دانشگاه. یک شبه اصلاح طلب وسیاستمدار ونظریه پرداز میشود. وحتی برای رسیدن به هدفش...........
  • حسن IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    9 0
    حلقه مفقوده روزهای آخر دولت روحانی: "خداحافظی مکتوب اکثریت وزرا و طلب حلالیت" پس پاسخگویی چه می شود؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    11 0
    خدا لعنت کند خائنان به ملت را /
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      0 0
      کاش نظر حقیر رو کامل میگذاشتید
  • محمدایوب IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 0
    کدامشان جواب سئوال دادن که این یکی بده همه طلبکار رفتند. وقتی ادعا دارن اگر اینها نبودن. قحطی می آمد. یا رونق اقتصادی از زمان هخامنشیان سابقه نداشته. وصدها چرند دیگه. حال توقع مردم این هست که قوه قضاییه. اینها رابیاره به طور زنده ازاین قهرمانان ملی تجلیل کند. !!!!!!!
  • FR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 0
    هشت سالی که اصلا وزیر کشور نداشتیم !
  • ایرانی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 0
    یاداشارا ت قرآن می افتیم(کافران ومنافق روزقیامت از خدامیخواهندبه دنیابرگردندوعملشان رااصلاح کنند)که میفرماید:اگربرگردندهم راه طغیان را میپیمایند
  • حامد IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 0
    دولت فاسد و بی تدبیر
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 0
    چرا روحانی و تیمش ، (مدیران و مشاورانش )بازخواست نمی شوند ؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 0
    ما که حلالتون نمی‌کنیم ، خدا از تون نگذره و از رحمتش دور باشید و به غضب الهی دچار بشید
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 0
    حرف زدن و نامه نوشتن رو خوب یاد دارن همه شما قبلیها و بعدیها،عکس گرفتن رو هم که برو واسه خودت.اول خدمت که ژست طلوع خورشید و به آینده.... ،آخر خدمت غروب خورشید و اشک تمساح که من نبودم تقصیر آستینم بود
  • مهران IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 1
    با سلام اطلاح طلبها باید بدانند که اگر در اثر مشکلات طاقت آنها سر آمد، آنها خشم خود را متوجه ن نظام بلکه متوجه مسببان وضع موجود که خود آنها باشند خواهند کرد.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    مشرق جان سوال مهم اینه که به دستور چه کسانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس