غلامرضا انصاری

یک عضو حزب اتحاد ملت در اظهاراتی گفت: اتاق فکر دولت دوم روحانی در خدمت دیگران بود و هیچ اصلاح‌طلبی دارای اختیار در دولت نبوده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"جریان چپ" اینگونه پاسخ رأفت نظام را می‌دهد...

اگر "شهردار تهران" پیروز شود! / "جریان چپ" اینگونه پاسخ رأفت نظام را می‌دهد

اسماعیل گرامی مقدم، عضو حزب اعتماد ملی و از اعضای جبهه اصلاحات که رسما دست به تحریم خاموش انتخابات زد، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد؛ در اشاره به انتخابات سال ۸۴ نکته ای عجیب را بر زبان آورده است.

او در این باره می گوید:

"شورای نگهبان بارها نشان داده که مثلا آقای هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت می‌کند، شورای نگهبان آقای مصطفی معین را در انتخابات ۸۴ رد صلاحیت کرد و بعد تایید کرد تا بین اصلاح‌طلبان اختلاف بیفتد! "[۱]

 

*جبهه اصلاحات و اعضای آن با تحریم رسمی انتخابات نشان دادند که قائل به قواعد رسمی بازی در دموکراسی نیستند.

و چنین رجال و جبهه‌ای طبیعتا اهل مرام و معرفت نیز نخواهند بود و پاسخ نوش را با نیش خواهند داد!

نسل جوان باید بدانند که آقایان مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده در انتخابات سال ۸۴ با پیشنهاد دکتر حداد عادل و موافقت رهبر معظم انقلاب تأیید صلاحیت شدند و مسئله اختلاف اندازی بین اصلاح طلبان یک دروغ محض است.

چه اینکه اصلاح طلبان از مدت‌ها قبل از پیشنهاد دکتر حداد دچار اختلاف بودند و در برزخ حمایت از مرحوم هاشمی یا یک نامزد اصلاح طلب قرار داشتند.

برزخی که البته دور دومی شدن انتخابات ۸۴ موجب اتمام آن شد و چپها یکصدا به حمایت و پشتیبانی از مرحوم هاشمی رو آوردند و اما در رقابت با محمود احمدی نژاد شکست خوردند.

آقای گرامی مقدم به مصداق "کافر همه را به کیش خود پندارد"! در این تصور است که همه در نظام اسلامی می توانند مثل جبهه اصلاحات اهل عدول از عقلانیت و قانون باشند و دست به هر کاری بزنند...

اما این حقیقت ندارد و شاکله اصلی نظام بر مدار عقلانیت و سماحت قرار دارد و این مسئله به مثابه عصای موسی، ریسمان های ساحران را خواهد بلعید.

***

اتاق فکر دولت روحانی در اختیار ما نبود!

اگر "شهردار تهران" پیروز شود! / "جریان چپ" اینگونه پاسخ رأفت نظام را می‌دهد

غلامرضا انصاری، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت (که رسما دست به تحریم انتخابات ۱۴۰۰ زد!) در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

"جریان دلواپسان تمام مشکلات موجود و نواقص دولت آقای روحانی را تاکنون به اصلاح‌طلبان نسبت می‌دادند، در صورتی که اتاق فکر دولت دوم روحانی در خدمت دیگران بود و هیچ اصلاح‌طلبی دارای اختیار در دولت نبود."[۲]

*ما قضاوت درباره اظهارات انصاری را بر عهده مخاطبان محترم وا می گذاریم.

خاصه اینکه آقای انصاری قبل از بیان این اظهارات باید فکری به حال پاک کردن نقش کسانی مثل اسحاق جهانگیری، نوبخت، ربیعی، زنگنه، ظریف و... از تاریخچه و سابقه دولت شیخ حسن روحانی می کرد!

این نکته هم بماند که اصلی ترین دستور کار دولت آقای روحانی یعنی "مذاکره" خواسته اصلی و راهبردی اصلاح طلبان بوده است.

***

 

شهرداری تهران، برگ برنده اصولگرایان

اگر "شهردار تهران" پیروز شود!

اگر "شهردار تهران" پیروز شود! / "جریان چپ" اینگونه پاسخ رأفت نظام را می‌دهد

"شهردار تهران" و شهرداری تهران، فارغ از اینکه چه کسی در رأس آن حضور یابد به لحاظ سیاسی یک نهاد استراتژیک است.

نهاد استراتژیکی که البته می تواند یک فرصت بزرگ برای جریانات سیاسی پشتیبان و همسوی خود باشد...

زیرا اختلاف سلیقه همواره بین اضلاع مختلف یک طیف سیاسی وجود دارد اما شهرداری تهران می تواند در عین وجود برخی اختلاف سلیقه ها؛ یک "نقطه وفاق راهبردی" باشد زیرا از آنجا که نمایه شهرداری تهران نمایه اجرایی است؛ اضلاع مختلف سیاسی در طیف پشتیبان شهرداری می توانند با کمک و معاضدت به این نهاد؛ نمایه خود را در خدمت به مردم تعریف کنند.

از همین روست که اتخاذ یک رویکرد معقول نسبت به بلدیه تهران، از جانب رجال ستادی جریان اصولگرا و نیروهای انقلابی می تواند شهرداری را تبدیل به یک نقطه وصل و عامل پیروزهای بیشتر برای مردم و انقلابیون کند.

*طبیعیست که در روزهای پیش رو و با معرفی کابینه دولت سیزدهم از سوی رئیس جمهور منتخب، برخی اختلاف سلائق بروز کند.

امری اجتناب ناپذیر که حرف و حدیث پیرامون آن بسیار خواهد بود و از طرفی جریانات رقیب نیز از هم اکنون خود را برای استفاده از آن آماده کرده اند.

  بحث شهرداری تهران یک فرصت مغتنم است که می توان در کنار اختلاف سلایق طبیعی، از آن بعنوان یک "نمایه وحدت اصولگرایان" در خدمتگزاری به مردم استفاده کرد.

زیرا همانطور که اشاره شد شهرداری تهران همان اندازه که یک نهاد سیاسی است اما بیشتر یک نهاد اجرایی است و از طرفی اجرائیات آن نیز برای عامه مردم پایتخت و حتی مردم ایران یک بحث ملموس است و کارنامه شهرداری را نمی توان در نطق‌های غرا بلکه در حافظه‌های مردم از بهتر و ارزان تر شدن معیشتشان در پایتخت ام القرای جهان اسلام باید جست.

از همین روست که می‌توان این پیشنهاد را به یکان یکان رجال طیف انقلابی ارائه کرد که با وجود برخی تفاوت سلیقه ها اما در "کمک به شهرداری تهران و شهردار منتخب" یکدل و یکصدا باشند.

چه اینکه همه می‌دانیم عملکرد شهرداری تهران نسبتی مستقیم با همکاری سایر قوا و خاصه دولت دارد و در این نسبت ریاضی اگر شاهد مدیریت جهادی و عقلانی شهردار منتخب نیز باشیم؛ آنگاه مطلوبیت نتیجه برای مردم بصورت تصاعدی افزایش می یابد.

با این وصف می‌توان انتظار داشت که معاریف اصولگرا و رجال حاضر در قوای مقننه و قضائیه و خاصه قوه مجریه؛ در کمک‌رسانی و پشتیبانی برای شهرداری تهران؛ یکدل و یکصدا باشند و با قبول ناخدایی شهردار منتخب؛ از فرصت "نمایه وفاق بودن شهرداری تهران" استفاده کرده و در کنار روزمرگی های کار اجرا و سیاست ورزی؛ کارهای شهرداری تهران را برای خود همچون "تنگه احد" بدانند که حراست از آن ضامن پیشرفت انقلاب اسلامی و جریانات منتسب به آن است.

***

1_https://etemadonline.com/content/509092

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1112269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    4 3
    آرام آرام طی ۶ماه باید محدودیتهای کرونا کم‌ شود تا شرایط اقتصادی عادی گردد
  • آدم حسابی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    بسه دیگه آدم .... هم باشه اینقدر دروغ نمیگه!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    15 1
    یواش يواش بايد بساط اصلاحات جمع شود اين گروه نون ونمک این کشور می خورند وبه آن‌ ‌ خيانت می کنند و در خدمت براندازان ودشمنان ايران هستند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    7 0
    رو... یک دروغگو ... بود
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    10 2
    اصلاح طلبان جیره خوارغربند
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    8 0
    انقلاب و اسلام‏ آنچه كه اين كشور را نجات مى‏دهد، اسلام است؛ همچنان كه در دوران دفاع مقدس، آنچه كه اين ملت را نجات داد، اسلام بود. اتحاد مسلمين و صفاى دل آنان، شرط اصلى اعلاى كلمه‏ ى اسلام است. اسلام اين مردم را به خيابانها آورد؛ شاه را سرنگون كرد و حكومت را به آنها داد. انقلاب بزرگ اسلامى ما، تمام مسلمانان دنيا را اميدوار كرده است. ايستادگى و مقاومت، تنها راه دفاع از اسلام و انقلاب است. با تمام وجود از اسلام و انقلاب و نظام دفاع كنيد. براى تداوم انقلاب و خط امام به مجاهدت سخت‏ترى نيازمنديم. حفظ نظام از واجب‏ترين فرائض است. ملت ايران قدرت دارد اسلام و جمهورى اسلامى را حفظ كند. ميراث حضرت امام، نظام جمهورى اسلامى است. نظام جمهورى اسلامى محصول تلاش عظيم امام و امت است. همه‏ى مسلمين در مقابل اسلام بدهكار و مسئولند.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    9 0
    اصلاح طلبان وقتی خوشی میزنه زیر دلشون سروصدا می کنن . وقتی هم حزبشون گند میزنه رای نمیدن. همون که رای ندن خیلی بهتره
  • CO ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    11 0
    لیبرال ها را "جریان چپ " نگویید، چون لیبرال ها( برخلاف چپ راستین) هوادار سرمایه داری آمریکا یی اند .
  • امیرو IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    9 0
    افساد طلبها شفا پیدا کردند! اگه یادتون باشه زمان روحانی هم کر بودند هم لال.
  • رضا IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    به خود خدا سوگند تائيد صلاحيت معين و مهرعليزاده فقط براى شكستن آراء اصلاحات بود
  • DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    کی بید کی بید من نبیدم اتاق فکر دولت دوم روحانی در خدمت دیگران بود و هیچ اصلاح‌طلبی دارای اختیار در دولت نبوده است که حتی منشی خودش را عوض کند! توو این 8 سال همه مشغول خاکبرداری بودند دولت خودش خودش الکی میچرخید....لذا بیایید از اول رای گیری کنیم و به اصلاح طلبها رای بدهیم .خخخخخ . بنده خداها اگر روزی حداقل ده تا دروغ به ملت نگن خودشون رو اصلاح طلب حس نمیکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس