اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در واکنش به حمله به کِشتی اسراییلی در دریای عمان اعلام کرد که منتظر روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره حمله به این کشتی است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که حمله به کِشتی اسراییلی در دریای عمان را محکوم کرده و منتظر روشن شدن شرایط این حمله و نتیجه تحقیقات پیرامون آن است.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، اتحادیه اروپا در این باره اعلام کرد: حمله به کشتی در خلیج عمان را محکوم می‌کنیم و منتظر روشن شدن شرایط این حمله و نتیجه تحقیقات هستیم.

بروکسل در این باره ادامه داد: حمله به کشتی با امنیت و آزادی ناوبری مغایرت دارد و ما هرگونه اقدامی را که بر ثبات در منطقه تأثیر بگذارد رد می‌کنیم.

«ضمیر کابلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز دوشنبه درباره ادعای ضدایرانی پیرامون حمله به کِشتی اسراییلی در دریای عمان تأکید کرد: هنوز دلیل قطعی برای متهم کردن ایران به نقش داشتن در حمله به کشتی «مرسر استریت» وجود ندارد. هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران در دخالت در حمله به کِشتی «مرسر استریت» وجود ندارد. هیچ پایه و اساسی وجود ندارد که ممکن باشد ایران در حمله به «مرسر استریت» دست داشته باشد؛ فعلا کشورهای غربی به تهران تهمت می زنند، ولی شواهدی ارائه نکرده اند. ما هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران نداریم و حقایق و مدارکی دراین راستا وجود ندارد. وقتی حقایق باشند، آن وقت می توان در این زمینه کار کرد.

در پی ادعاهای واهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن تهران در حمله به نفتکش این رژیم در دریای عمان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده تنها با بیان اینکه «اطلاعات موجود می‌باشد!» مدعی شد که واشنگتن به دست داشتن ایران در حمله روز سی اُم ژوئیه به نفتکش رژیم صهیونیستی موسوم به «مرکر استریت» در سواحل عمان اطمینان دارد.

وی پس از طرح این ادعای بی اساس گفت که برای این اقدام هیچ توجیهی وجود ندارد و بدون ارائه جزئیات بیشتر قول داد که ایالات متحده به این اقدام «واکنش مقتضی نشان خواهد داد».

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس هم روز یکشنبه با «غیرقانونی و سنگدلانه خواندن این حمله» مدعی شد که انگلیس و متحدانش در حال طراحی یک واکنش هماهنگ به آن هستند!

این در حالی است که مقامات تهران قویاً این اتهام‌ها را رد کرده و آن را «بی اساس» می‌خوانند و با زیر سوال بردن اعتبار ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص این حمله، تأکید می‌کنند که «هرکجا که این رژیم [صهیونیستی] رفته، با خود بی ثباتی، ترور و خشونت را به ارمغان آورده است».

 یک کشتی در آخرین دقایق پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. وزارت دفاع انگلیس بعداً با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

منابع خبری همچنین گفتند که «ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا» نیز به درخواست‌ها برای پاسخگویی در ارتباط با این حمله پاسخی نداده است.

همچنین خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» بیانیه‌ای را از سوی مالک کشتی هدف قرار گرفته در دریای عمان منتشر کرد. این بیانیه از سوی شرکت «زودیاک ماریتایم» مالک کشتی آسیب دیده اسرائیلی منتشر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    23 0
    اروپای لعنتی، وقتی کشتی ما رو‌می زنند شما الدنگها محکوم می کنید؟ اقدامی بکنید جیغ بنفش صهیونیستها و امارات و آل سعود رو بدجوری در میاریم. به نفعتونه که ما رو امتحان نکنید.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    جالب این جاست وقتی اسرائیل به نیروهای ایران در سوریه حمله می کند همین ها می گویند اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند.
  • علـی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    10 0
    چطور هیچ احتمال نمیدن که شاید یکی از کشورهای دشمن ایران، علی‌الخصوص وهابیون و بویژه بن‌سلمان خبیث و خود صهیونیست‌ها اینکار رو نکرده باشه برای جوسازی و... !
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    تاحالا ۲۰ تا کشتی ماروزدن بعد اونا نه تنها چیزی نگفتن بلکه تولفافه حمایت هم کردن بعد اقدام قانونی وپاسخ متقابل که تاحالا به حد تساوی هم نرسیده رو محکوم میکنن
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    وقتي که‌ صهیونیست‌ها کشتی ايرانی می‌زنند ویا دانشمندان‌ هسته‌ای راترور می‌کنند محکوم که نمیکنید خفه وخونهم می‌گیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس