جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۲۱۷ درصدی موارد فوتی در یک ماه/ تب تند دلتا در سراسر ایران+ نقشه و نمودار

درحالی بررسی آمارها نشان می‌دهد در یک ماه گذشته نرخ ابتلا رشدی معادل ۷۱.۹ درصد را تجربه کرده است که فعالیت گسترده ویروس دلتا باعث شده تا شاهد جهش ۲۱۷ درصدی موارد فوتی در همین دوره باشیم.

به‌گزارش مشرق، فعالیت گسترده ویروس دلتا باعث شده براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت رنگ رخساره ایران روی نقشه کرونایی روز به روز سرخ‌تر از گذشته باشد تاجایی که نگاه دقیق به تغییر رنگبندی شهرستان‌ها از ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ تا روز گذشته نشان می‌دهد رشد ۱۳۵ درصدی تعداد شهرستان‌های قرمز حکایت از بحرانی نگران کننده دارد.

براساس آمارهای منتشر شده هم اکنون ۳۳۶ شهرستان کشور به رنگ قرمز کرونایی درآمده و جز مناطق پرخطر دوران همه‌گیری معرفی شده‌اند درحالی که تنها یک ماه قبل تعداد این شهرستان‌ها ۱۴۳ مورد بود، این درحالی است که به همین ترتیب تعداد شهرستان‌های نارنجی و زرد رنگ هم کاهشی چشم‌گیر داشته و خبر از شکل‌گیری مشکلات گسترده‌تر در آینده نزدیک می‌دهد چون به ترتیب هم اکنون ۸۴ مورد شهرستان نارنجی و تنها ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند باقی همه در وضعیت پرخطر شناخته شده‌اند.

واقعیت آماری در این روزهای سخت

کارشناسان بهداشت و درمان درباره وضعیت همه‌گیری کرونا در پیک پنجم تاکید دارند: در بسیاری از موارد واقعیت شرایط در سراسر شهرستان‌ها از سوی مردم کاملاً ملموس و قابل درک است اما بد نیست برای رسیدن به شرایط موجود نگاهی آماری به آنچه در یک ماه گذشته تجربه شده داشته باشیم.

این گروه معتقدند سوء مدیریت‌های انجام شده در وزارت بهداشت و البته کاهش توجه به پروتکل‌ها از سوی مردم مجموعاً باعث شده تا مشکلات در این دوره تابستانی متفاوت درطول دوران همه‌گیری را امسال تجربه کرده‌باشیم چون ورود ویروس جهش یافته دلتا با قدرت سرایت بسیار بالا و بیماری‌زایی گسترده باعث شده شاهد رشد ۱۰۵۳۵ نفری تعداد موارد فوتی باشیم.

کارشناسان می‌گویند: آمارهای رسمی نشان می‌دهد در بیست و دومین روز از تیرماه ۱۴۰۰ تعداد کل موارد فوتی رقمی معادل ۸۶۲۰۷ نفر ثبت شده است درحالی که تنها یک ماه بعد رقمی معادل ۹۶۷۴۲ نفر را مشاهده می‌کنیم که واقعیت شرایط را بدون پرده به رخ جامعه کشیده و نشان می‌دهد هنوز آنطور که شایسته بوده با ویروس منحوس مقابله نشده است.

اما این پایان کار نیست چون روند گسترش بیماری در دوره مورد نظر به گونه‌ای بوده که شاهد ۷۱.۹ درصد رشد موارد ابتلا، جهش ۹۶.۲ درصدی موارد بستری روزانه، رشد ۸۵ درصدی بستری مراقبت‌های ویژه و در نهایت جهش ۲۱۷ درصدی تعداد فوتی‌های روزانه هستیم. آمارهایی که همگی به این نکته تاکید می‌کنند که طولانی شدن دوره مقابله با ویروس منحوس و جهش ناگهانی آن در یک ماه گذشته رفته رفته بدنه خسته کادر درمان کشورمان را نشانه گرفته که می‌تواند منجر شکستن خط مقدم مقابله با کرونا بشود.

شاهد مثال این روند نیز به گفته کارشناسان بهداشت و درمان در آخرین آمار رسمی کاملاً مشخص است به صورتی که در آمارهای بیست و دومین روز از مرداد ۱۴۰۰ متاسفانه هر ۲.۷ دقیقه یک نفر از هموطنان مشخصاً به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفته و در همین زمان یعنی دقیقه‌ای ۲۷ نفر از هموطنان نیز به این ویروس منحوس آنهم از نوع جهش یافته مبتلا شده‌اند.

به گفته این گروه جهش‌های آماری بخصوص در زمینه افزایش نرخ ابتلا به‌گونه‌ای شده که در برخی از مراکز استان‌ها مثل اصفهان دانشگاه علوم پزشکی در پیام‌های صوتی روزانه از طریق مشترکان تلفن ثابت به ساکنان هشدار می‌دهد ظرفیت پذیرش بیمار در تمامی مراکز درمانی استان تکمیل است و برای کاهش نرخ ابتلا بهترین راهکار ماندن در منزل است.

برهمین اساس کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند اگرچه در مواردی بسیار دیر شده اما برای کاهش هزینه مدیریت شرایط در پیک پنجم کرونا بهترین راهکار رعایت سه نکته یعنی واکسیناسیون گسترده، انجام غربالگری هوشمند و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است تا مانع از شکل‌گیری بحرانی غیرقابل کنترل در دوره پاندمی کرونا شویم.

استان آذربایجان غربی/ کاهش موارد فوتی

جواد آقازاده، با اشاره به فوت ۱۱ نفر دیگر در آذربایجان‌غربی و کاهش محسوس فوتی‌ها نسبت به روز گذشته اظهار داشت: در شبانه روز گذشته هفت نفر در ارومیه، دو نفر در میاندوآب و دو نفر در خوی و سلماس جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم اکنون کل فوتی‌های آذربایجان‌غربی به پنج هزار و ۶۲ نفر رسیده است.

وی افزود: همچنین با ابتلای یک هزار و ۳۰۲ نفر دیگر در استان، شمار کلی مبتلایان در سراسر استان به ۲۰۸ هزار و ۹۲۵ نفر رسیده است.

آقازاده بیان کرد: کل بستری سندروم حاد تنفسی نیز یک هزار و ۵۲۲ نفر ثبت شده و تعداد بستری مشکوک نیز ۶۸۱ نفر شد.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون نیز گفت: با واکسیناسیون ۱۹۵ هزار و ۵۹۱ نفر آمار کلی دریافت کنندگان واکسن ۶۰۶ هزار و ۶۹۱ نفر رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان/۵۶۵ نفر بستری در مراکز درمانی

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۶۶۰۷ نفر بودند که  ۲۴۸۵بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۵۶۵  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت ۳۴۱ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۴۱۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را  ۳۸  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان ایلام/ روند افزایشی ابتلا ادامه دارد

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۴۸ هزار و ۱۴۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۳۳۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۹۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱۸ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۴۵ هزار و ۳۰ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد در شهرستان ایلام و سه مورد مربوط به شهرستان دره شهر گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۸۶۵ نفر بوده است.

استان بوشهر/ افزایش موارد بستری

سعید کشمیری از اشغال همه تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: همه تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها اشغال است و اکنون ۸۸۵ بیمار بستری هستند که ۶۴ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بستری شدن روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبر داد و بیان کرد: بیش از همین میزان با مداوای اولیه در منازل تحت مراقبت قرار دارند و روز گذشته ۲۰۲ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۹۰ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند صعودی مبتلایان و فوتی‌های کرونایی را نگران کننده دانست و تصریح کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه متأسفانه ۲۱ بیمار کرونایی در استان بوشهر فوت کردند که نسبت به تعداد جان‌باختگان از شیوع کرونا بی‌سابقه بوده است.

وی فوت ۱۱ خانم و ۱۰ آقا بین سن ۴۰ تا ۸۳ سال را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون فوتی‌های کرونایی استان بوشهر به یک‌هزار و ۵۹۳ نفر رسیده است.

کشمیری، با بیان اینکه اکنون ۳۱ بیمار کرونایی در وضعیت حاد قرار دارند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون افزون بر ۷۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در پنجمین موج شیوع کرونا خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها، ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راهکار برون رفت از شرایط بحرانی کنونی است.

استان خراسان رضوی/۷۵۰ مبتلای جدید در یک روز

علی اصغر انجیدنی با بیان اینکه در روزهای اخیر روزانه بیش از ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا به تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی افزوده می‌شود اظهار داشت: ۶۰۰ نفر از این تعداد متعلق به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس است که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

 وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از سه هزار و ۳۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان بدحال کرونایی و بستری در بخش‌های مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان را ۵۴۴  نفر عنوان کرد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها، در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راهکارهای برون رفت از شرایط بحرانی کنونی است.

استان خراسان جنوبی/۲۶بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۴۶۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع  ۱۹۱بیمار جدید شامل ۵۱ بستری و ۱۴۰ مورد سرپایی شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۷ مورد از بیرجند، ۳۸ مورد از زیرکوه، ۱۸ مورد از سرایان، ۲۵ مورد از قاینات، ۱۹ مورد از طبس، ۱۱ مورد از فردوس، ۷ مورد از نهبندان، سه مورد از سربیشه، از شهرستان‌های بشرویه و درمیان هر کدام ۶ مورد و از خوسف یک مورد جدید شناسایی شد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر ۴۵۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۰ نفر دارای تست کرونای مثبتند و از این تعداد ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴نفر وخیم است.

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت هفت مورد فوت جدید مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به هزار و چهار نفر افزایش یافت.

وی افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۱۶۲ هزار و ۴۷۴ نفر رسید و تا کنون ۳۶ هزار و ۸۴ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان سمنان/ ۳۷ مورد جدید شناسایی شد

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین وضع شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۳۴ هزار و ۶۹۱ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت (از بیست‌ویکم تا بیست‌ودوم مردادماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: بدین ترتیب، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و ۳۹ نفر رسید و ۲۶ هزار و ۶۵۲ بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید  ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ۶ هزار و ۸۱۲ نفر رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان قزوین/ پلن‌های مختلف برای مقابله با بحران

شیوع و همه‌گیری رو به ازدیاد ویروس کرونا دلتا آمار مبتلایان کرونا در استان را طی شبانه‌روز گذشته به ۸۶ هزار و ۳۳۴ نفر رساند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۴۷ نفر تاکنون بستری شده و ۱۹۷۵ نفر فوت کرده‌اند. در ضمن آمار موارد محتمل و مشکوک به ابتلا هم به ۱۶ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده که سبب شده آمار بستری‌های موقت نسبت به قبل از پیک پنجم ۲.۵ برابر شده و به ۱۳۶۱ نفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی از ثبت ترسناک‌ترین رکورد ابتلای کرونایی در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱۴۴ مبتلای کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شد که بالاترین رکورد ابتلا از ابتدای ورود ویروس کرونا به استان تاکنون است. ضمن اینکه این آمار بالاترین ابتلای روزانه کرونایی ما در پیک چهارم (۱۰۴۸ نفر) ۹۶ نفر بیشتر است.

پیمان نامدار اضافه کرد: با این حال آمار بستری‌های روزانه ما در طول ۲۴ ساعت گذشته به ۱۸۷ نفر رسید که در قیاس با روز قبل بیش از ۳۴ درصد (۶۴ نفر) کاهش یافته است. ضمن اینکه در همین مدت ۳۲ بیمار بدحال کرونایی زیر دستگاه کمک‌تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از کاهش ۲۳ درصدی آمار بهبودیافتگان کرونایی در شبانه‌روز اخیر خبر داد و گفت: در طول همین مدت ۱۱۱ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین مرخص شدند که ۳۳ نفر کمتر از روز قبل بود. در ضمن ۱۲ بیمار کرونایی بدحال را به دلیل شدت علائم تنفسی از دست دادیم و بالاترین رکورد فوتی‌های کرونایی در موج پنجم دوباره تکرار شد.

نامدار ادامه داد: در نهایت هم مجموع بستری‌های کرونایی فعلی ما در بیمارستان‌های و مراکز درمان صحرایی ما به ۸۵۲ نفر رسید که نسبت به روز گذشته ۴ نفر افزایش یافته و در مقایسه با بیشترین رکورد بستری‌ها در موج چهارم ۱۷۱ نفر بیشتر شده است و با توجه به پر شدن کلیه تخت‌های بیمارستانی ما در پلن‌های A، B و C امیدواریم این روند مخوف افزایش بستری‌ها هر چه زودتر متوقف شود.

استان کرمان/ ۶۷۱ مورد بستری کرونا 

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۱۸۲ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۷۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۶۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۴۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۵۷ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۱ هزار ۸۹۹ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۵ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۸۶۱ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۵۶۱ هزار و ۳۷۵ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۱۲۰ هزار و ۵۴۳ مورد است.

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان نیز با بیان اینکه بیمارستان‌های سیرجان ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی را ندارند، اظهار داشت: عملکرد و خدمات ارائه شده به بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان با توجه به امکانات و تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، رضایت‌بخش است و امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری همه‌جانبه مردم با کادر درمان، بار کاری سنگینی که در حال حاضر بر دوش کادر درمانی است، کاسته شود.

استان گلستان/ تخت خالی برای پذیر نداریم

 وضعیت گلستان رو به وخامت است، همه بیمارستان‌ها پر شده‌اند و تخت خالی وجود ندارد. مردم در داروخانه‌ها همچنان دنبال سرم و داروهای ضدکرونا هستند. در این بین عده‌ای هم سلامت خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند و حداقل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را هم رعایت نمی‌کنند.

گلستان حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی دارد که ۲ هزار تخت آن به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است و ۷۰ تا ۸۰ درصد تخت‌های آی سی یو نیز برای بستری بیماران بدحال در نظر گرفته شده است.

کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستانی و همچنین خستگی و کمبود نیروی درمانی، وضعیت اسفباری را در استان گلستان رقم زده است. هر نماینده‌ای سعی می‌کند برای حوزه انتخابیه خود چند دستگاه ونتیلاتور یا هر تجهیزات موردنیاز دیگری را تهیه کند اما این اقدامات محدود پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی نیست.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان یکهزار و ۹۸۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۵ نفر در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۱۰۰ بیمار نیز به شدت وخیم است. ضمن اینکه حدود یکهزار و ۵۰۰ نیز روزانه برای درمان سرپایی، ویزیت، تزریقات و تجویز دارو به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

همچنین تا کنون ۳۳۳ هزار و ۹۵۹ دز واکسن در استان تزریق شده که تا کنون ۲۸۴ هزار و ۸۷ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا و ۴۹ هزار و ۸۷۲ نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

استان همدان/ ۶ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

دکتر محمد طاهری اظهار داشت: تاکنون مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۱ هزار و ۶۵۵ و بیماران سرپایی مثبت به ۵۸ هزار و ۱۱ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: با فوت ۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۴۳۶ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه  در روز گذشته یک هزار و ۲۶۴ بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا شناسایی شده است، اظهار داشت: ۲۲۹ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۹ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.

‌وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون  در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۳۵، بهار یک هزار و ۱۲۹، تویسرکان یک هزار و ۱۶۶، رزن ۹۰۰، درگزین ۳۰۹، فامنین ۳۴۷ و کبودراهنگ یک هزار و ۱۵۳ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۱۳۹نفر در ملایر، ۲ هزار و ۶۳۳ نفر در نهاوند و هشت هزار و ۳۵۵ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 0
    مدیر عامل قشم درویش پور واکسن های هرمزگان را برای قشم‌میبرد ، اگر حقیقت داشته باشد خاک تو سر بندرعباس
  • فراجناحی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    تقدیم به فرشته های سفید پوش جمهوری اسلامی ایران شهید چمران در وصف شهادت شهیده فوزیه شیردل می فرماید: دختر پرستاری که پهلویش هدف گلوله دشمن قرار گرفته بود خون لباس سفیدش را گلگون کرده بود، 16 ساعت مانده بود و خون از بدنش می رفت و پاسداران هم که کاری از دستشان بر نمی آمد گریه می کردند. این فرشته بی گناه ساعاتی بعد در میان شیون و ضجه زدن ها ،جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس