کد خبر 1263595
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مجلس

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص اوج گیری مجدد بیماری کرونا را قرائت و اعلام کرد که عقب‌ماندگی در خرید واکسن خارجی از چشم تیزبین مجلس دور نمانده است.

به گزارش مشرق، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز (چهارشنبه ۳ شهریور) در جلسه علنی نوبت سوم مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد اوج گیری جدید شیوع ویروس کرونا را در راستای اجرای بند (۷) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

وی متأسفانه درگیر بحران عظیمی به عنوان کرونا شده‌ایم و هر روز که افرادی از بین می‌روند داغ سنگینی بر دل خانواده‌ها می‌نشیند و هر یک از نفری که از بین می‌رود تنها خانواده آنها داغدار نمی‌شوند بلکه نمایندگان ملت نیز داغدار آنها هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی دو نقش تقنینی و نظارتی دارد، در بحث تقنینی با توجه به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیرنده اصلی است و مصوباتش در حکم قانون است عملا مجلس نقش تقنینی در حوزه کرونا ایفا نکرد ولی این به معنای بی‌خیال شدن نقش نظارتی نیست.

وی افزود: از ابتدای مجلس جلسات تخصصی بسیار زیادی در مورد جزئیات کرونا، واکسیناسیون، داروهای درمانی برگزار شد و با پیگیری‌های متعدد و دعوت از مسئولان خواستار این بودیم که نمایندگان نیز در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور داشته باشند که البته این مهم با طی کردن زمان طولانی اتفاق افتاد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: علیرغم تمام این اتفاقات اما متأسفانه آنچه که از مجلس به عنوان نقش نظارتی و مشورتی به ستاد ملی کرونا توصیه می‌شود، به صورت عملیاتی مشاهده نشد. به بحث کنکور اشاره می‌کنم، زمان کنکور جلسات متعددی برگزار شد تا تصمیم‌گیری درستی درباره این مهم گرفته شود اما دریغ از اینکه توجهی شود.

شیخی مبارکه تصریح کرد: بازگشایی مدارس نیز یک تصمیم خلق‌الساعه بود و از این دست تصمیم‌گیری‌ها توسط ستاد ملی کرونا زیاد دیده می‌شود. هر چند بحث‌هایی نیز مانند واکسیناسیون برای مجلس بسیار مهم بود، مسائلی مانند تولید داخلی که معطل ماندگی زیادی داشت، همچنین بانک مرکزی گزارش داد که ۱۷۷ میلیون دلار بابت خرید واکسن خارجی علاوه بر یک میلیارد یورویی که از صندوق ذخیره ویژه کرونا برداشته شده بود، در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم که این واکسن‌ها تهیه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز بسیاری از مردم می‌گویند اگر واکسن خارجی به موقع تهیه شده بود اکنون با این مشکلات روبرو نبودیم البته این حق را هم دارند، ما هم مثل مردم نگران این موضوع هستیم اما بعضا حرف و حدیث هایی در رسانه‌ها مطرح می‌شود و بعضی حتی حضرت آقا را نشانه می‌روند که بسیار بسیار اشتباه است به خاطر اینکه رسانه مجلس در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان مهرماه اعلام کرد ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کواکس را خریداری خواهیم کرد، بماند که مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن نگرانی‌هایی را مطرح کردند که با وجود آن نگرانی‌ها، اتفاقی که خودشان تصمیم گرفته بودند رقم زدند پس مردم این خرده را به مجلس نگیرند که اگر واکسن وارد شده بود امروز شاهد این مسائل نبودیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: اما عقب‌ماندگی در خرید واکسن خارجی و تعلل در تولید واکسن داخلی از چشم تیزبین مجلس دور نمانده است و ما بررسی‌ها را همچنان  ادامه می‌دهیم و بارها به مسئولان اعلام کردیم جان مردم و سلامت آنها خط قرمز کمیسیون بهداشت و نمایندگان است و گفته شد مراقب این همه مصاحبه‌ای که می‌کنید باشید چرا که هر بار به مردم می‌گویید n تعداد واکسن وارد خواهیم کرد، آنها را امیدوارم می کنید اما دریغ از اینکه یکی از این قول ها عملیاتی شود.

شیخی ادامه داد: نکته دیگر عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و استفاده از تجارب دانشمندان داخلی بوده است، کمیسیون بهداشت بارها تذکر داد که کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا به روز رسانی شود و تصمیمات عالمانه‌تری بگیرد و سعی کند بر اساس دستاوردهای علمی به روز دنیا پیش رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر نتایج علمی کشورهای دیگر مبنی بر این است که فلان دارو موثر نیست چرا هنوز در کشور ما نسخه می‌شود و حتی بیمه به آن تعلق می‌گیرد و با وجود تذکرات بسیار نمایندگان متأسفانه دریغ از اینکه کسی به حرف ما توجهی کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به یاد دارم که رئیس مجلس یک نیمه شب به مرکز واکسیناسیون سر زدند؛ ما الحمدالله آقای دکتر قالیباف را در مجلس داریم که مرد میدان عمل بوده و انسانی جهادی و خستگی‌ناپذیر است و حتی خود ایشان گزاشرات را از میسیون بهداشت مستیقیما پیگیری می‌کند و تأکید داشتند نمایندگان نظارت مستقیم کنند. همچنین برای برگزاری کنکور دستور دادند که نمایندگان در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند و حتی رصد کنند که امتحانات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود یا خیر، چرا که جان بچه‌های ملت برای ما مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ما اکنون نگران و داغدار هستیم لذا بی‌خیال کوتاهی‌های مسئولان که در حال رفتن هستند و نمی‌خواهند پاسخگو باشند، نخواهیم شد و باید پاسخگوی ملت شریف ایران باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 2
    منافقین همیشه دروغ گو هستند این شماها بودین که مخالف وارد کردن واکسن بودین منافق بازی تا کی مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس