ویژه ها

وقتی یک جریان سیاسی معتقد است که باید در مقابل آمریکا همچون «برده ای در مسلخ» و «بره ای در مذبح» باشیم، باید هم این چنین برای منافع ترامپ و بایدن و پمپئو و بلینکن و هیلاری کلینتون و...یقه چاک کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اصلاح طلبان: به افغانستان نمی رویم در تهران مناظره می کنیم

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تشکیل ‌تیپ اصلاحاتیون! » نوشت: «اخیرا حسین شریعتمداری...در یادداشتی به کنایه نوشته است: "اکنون که آمریکا در افغانستان با شکست مفتضحانه‌ای روبه‌رو شده، فرقه سیاسی غرب‌گرا برخلاف سروصدای قبلی که سوریه و عراق و داعش به ما چه ربطی دارد، امروز جیغ می‌کشند که چرا علیه طالبان (به نفع آمریکا) وارد جنگ نمی‌شویم!؟ حالا یک پیشنهاد منطقی و همه‌پسند در میان است و آن اینکه یک تیپ از مدعیان اصلاحات تشکیل شود؛ "تیپ اصلاحاتیون" تحت عنوان تیپ اصلاحاتیون به افغانستان بروید"».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مصطفی کواکبیان در توییتی نوشت:"به جناب شریعتمداری که خواستار حضور اصلاح‌طلبان در پنجشیر شده، می‌گویم احمد مسعود کمک نظامی در میدان را نخواسته، بلکه حمایت در عرصه دیپلماسی مطرح است که آن را هم دریغ کردید! مگر در مقابله با تروریسم باید فرقی بین افغانستان و سوریه باشد؟ جناب‌عالی را به مناظره در صداوسیما دعوت می‌کنم".»

اصلاح‌طلبان: به افغانستان نمی‌رویم در تهران مناظره می‌کنیم/ سانسورچی‌ها به «جمعه‌های خدمت» هم رحم نکردند

یکی از ویژگی های اصلی جریان تندرو اصلاح طلب، تناقض های فاحش این طیف است. چرا این طیف تناقض های فاحش دارد!؟ به این دلیل که اختیارش دست خودش نیست، وقتی قرار است همراستا با کاخ سفید عمل کنی، ناچار به تناقض گویی های عجیب و غریب می رسی.

در مقطعی که جوانان غیور و دلاور ایرانی، بینی تروریست های تکفیری داعش را در عراق و سوریه به خاک مالیدند، در این سو افراطیون اصلاح طلب ژست کارشناس به خود گرفته و مدعی شدند که چرا با داعش می جنگید، با این گروهک تروریستی مناظره کنید!

اگر مدافعان حرم و سربازان حاج قاسم نبودند، تروریست های وحشی داعشی در کوچه و خیابان های تهران و همدان و کرمانشاه، جولان داده و با چراغ سبز دولت تروریست آمریکا، جنایت های بی شماری مرتکب می شدند.

تناقض گویی فاحش کار را به جایی می رساند که جماعتی که دیروز شعار می داد «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» و تاکید داشت که بجای جنگ، باید همواره از ابزار مذاکره استفاده کنیم، حالا فریاد وامصیبتا سر داده که چرا ایران به درگیری نظامی در افغانستان اقدام نمی کند!؟

وقتی یک جریان سیاسی معتقد است که باید در مقابل آمریکا همچون «برده ای در مسلخ» و «بره ای در مذبح» باشیم، باید هم این چنین برای منافع ترامپ و بایدن و پمپئو و بلینکن و هیلاری کلینتون و...یقه چاک کند.

واقعیت این است که جریان تندرو اصلاح طلب نه نگران مردم افغانستان است و نه دلواپس پنجشیر و کابل. این طیف حتی برای منافع ملی و عزت مردم ایران هم تره خرد نمی کند.

** سانسورچی ها به «جمعه های خدمت» هم رحم نکردند

در روزهای اخیر دو خبر با استقبال مثبت افکارعمومی مواجه شد. یکی جدیت دولت سیزدهم در بهبود اوضاع و ایجاد تحول بود که بخشی از آن در بازدیدهای میدانی و سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت نمود پیدا کرد. فعالان فضای مجازی در توصیف سفرهای استانی آقای رئیسی و اعضای دولت وی از تعبیر «جمعه های خدمت» و «جمعه های جهادی» استفاده کردند.

دیگر خبر خوب و خوشحال کننده، افزایش واکسیناسیون در کشور بود. امروز پنجاهمین محموله واکسن کرونا شامل سه میلیون و دویست هزار دز واکسن وارد کشور شد. یکشنبه نیز ۵ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد. تولید واکسن داخلی برکت نیز با قوت ادامه دارد. در روزهای اخیر تعداد واکسیناسیون روزانه نیز در کشور رکورد زده است.

اصلاح‌طلبان: به افغانستان نمی‌رویم در تهران مناظره می‌کنیم/ سانسورچی‌ها به «جمعه‌های خدمت» هم رحم نکردند

اما رسانه های اصلاح طلب این اخبار خوب و امیدوارکننده را سانسور کردند. این طیف که شعار «دانستن حق مردم است» را سر می دهد و دیگران را به سانسور متهم می کند، خود ید طولایی در سانسور و پنهان کردن واقعیت ها از مردم دارد.

با اینکه این اخبار خوب و خوشحال کننده منتشر شده بود، روزنامه اعتماد در صفحه اول در مطلب اصلی با عنوان «تبدیل بحران برق به ابربحران خاموشی‌ها» نوشت: «در زمستان 1400 مشکل تامین گاز برای نیروگاه‌های حرارتی مساله جدی است و ممکن است به علت کمبود گاز کشور دچار خاموشی شود یا به علت استفاده از سوخت مازوت آلودگی در کلان‌شهرها نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته باشد».

قطعا باید مسائل مختلف و از جمله موضوع بسیار مهم نیروگاه های برق مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و از وقوع خاموشی های گسترده جلوگیری شود، اما این هیچگاه موجب نمی شود که اخبار خوب همگی سانسور شده و یاس و ناامیدی به جامعه پمپاژ شود.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از  بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

یکی از کارویژه های اصلی رسانه های معاند، «اختلاف افکنی» و ترویچ «خودتحقیری» و «خودکوچک بینی» و «بی انگیزگی» و «یأس و ناامیدی» در مردم ایران است. متاسفانه برخی از رسانه های جریان اصلاح طلب، خواسته یا ناخواسته در این پروژه ضدایرانی نقش بازی می کنند.

** تلاش برای پاک کردن ردپای بانیان وضع موجود

«حسین کمالی» از اعضای ناسا(نهاد اجماع ساز اصلاحات) در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت آقای روحانی همراهی و همدلی لازم را با اصلاح‌طلبان نداشت...آقای‌روحانی فکر  می‌کـرد نقش اصلاح‌طلبان تنها این بوده که تلاش کنند ایشان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. عدم توجه به نیازها و مطالبات مردم و مسائلی مانند ماجرای افزایش قیمت بنزین و نارضایتی مردم اتفاقاتی بود که در دیدگاه مردم تأثیرگذار بود. این در حالی بود که جریان اصلاحات در این قضایا نقشی نداشت».

کمالی در ادامه گفت: «اگر آقای روحانی در زمینه‌های مختلف و از جمله بررسی نیازهای مردم با اصلاح‌طلبان مشورت می‌کرد و دیدگاه‌های آنها را در مدیریت کشور جویا می‌شد نه این اتفاقات برای خودش رخ  می‌داد و نه برای اصلاح‌طلبان».

اصلاح‌طلبان: به افغانستان نمی‌رویم در تهران مناظره می‌کنیم/ سانسورچی‌ها به «جمعه‌های خدمت» هم رحم نکردند

جریان اصلاحات بانی اصلی وضع موجود است ولی با ترفندهای مختلف در پی پاک کردن صورت مسئله و انکار نقش خود در وضع موجود است.

طیف اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ با شکست سنگینی روبرو شد. باخت ۲۱ بر صفر در انتخابات شورای شهر ششم تهران و رای حدود دو میلیون و چهارصد هزار نفری در انتخابات ریاست جمهوری، بیش از پیش عیار ادعاهای فعالین اصلاح طلب درباره پایگاه اجتماعی این جریان سیاسی را آشکار کرد.

«صادق زیباکلام»  فعال سیاسی اصلاح طلب- ۳۰ خرداد- در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «دو و نیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود».

با اینکه خاتمی و بهزاد نبوی و تاجزاده و کروبی و حزب کارگزاران و روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب همگی پشت همتی ایستادند و تبلیغات سنگینی را اجرا کردند، اما در نهایت نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان تنها حدود دو میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد.

جریان اصلاح طلب در ایام انتخابات تلاش کرد تا با حمله به شورای نگهبان، بر نقاط ضعف اساسی خود سرپوش بگذارد.

سرپوش گذاشتن بر «کارنامه غیرقابل دفاع در ۸ سال اخیر» و سرپوش گذاشتن بر «فقدان برنامه کاربردی و راهبردی برای اداره کشور» و سرپوش گذاشتن بر «عدم محبوبیت در میان جامعه و اقشار مختلف مردم».

پس از انتخاب مجدد روحانی در سال ۹۶، همانند سال ۹۲، اکثریت مطلق کابینه و پست های کلیدی در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت. معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، وزیر خارجه، وزیر اقتصاد، وزیر کار، رئیس بانک مرکزی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و...همگی از فعالین شناخته شده اصلاح طلب بودند.

جریان اصلاح طلب بانی اصلی وضع موجود است اما اصرار دارد که این واقعیت بدیهی را انکار کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سرباز IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    27 3
    سرطان اصلاحات از کفار بدترند
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      18 1
      زیباکلام بشه فرمانده «تیپ اصلاح طلبیون»
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      17 1
      جناب کواکبیان؛! ظاهراً اصلاح طلبان تهــ..... آور بدعادت شده اند! به گمان شان در همه جبهه ها بچه حزب اللّه ها باید بروند جانفشانی و فداکاری و مجاهدت کنند و جنابان اصلاح طلب در اتاق و دفتر کارشان قهوه میل فرمایند و در باره مسائل پیش آمده مثلاً تحلیل سیاسی ـــ اجتماعی افاضات فرمایند!
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      4 0
      دوباره نوستالژی : جریان یون رو با کلمه اصلاحاتیون زنده کردD: مجمع یون مبارز تهران{} جامعه یت مبارز تهران اونایی که فهمیدن،،
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      12 0
      افساد طلبان را به افغانستان اعزام کنید تا خودی نشان بدهند !
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      11 0
      کواکبیان: من مرد جنگم ! من بر می گردم ! خخخ
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 0
      هرچی اصلاحات میگن برعکس عمل کنیم درست میشه
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 0
      دقیقا
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 0
      گل گفتی
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    22 0
    آخر اصلاح‌طلبان چه تصمیمی گرفتن نظر فرماندهان لشکر اصلاحیون امثال زیباکلام تاج‌زاده نسبت‌ جنگ باطالبان چیست
  • حسین IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    22 1
    اف بر اصلاحات
    • رضا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 16
      اُف بر اصول گراها ! ببينم مشرق اينقدر باشرف هست اين نظرو نمايش بده !
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    15 0
    ببین اصلاح طلب، آمریکا وقتی میخواست فرار کنه سگش رو با خودش برد، ولی اونایی که نوکری امریکا رو میکردن از چرخ هواپیما انداخت پایین. درس بگیر، ادم شو. غربگدا.
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 0
      ببین اصلاح طلب، آمریکا وقتی میخواست فرار کنه سگش رو با خودش برد، ولی اونایی که نوکری امریکا رو میکردن از چرخ هواپیما انداخت پایین. درس بگیر، ادم شو. غربگدا. /
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      4 0
      ببین اصلاح طلب، آمریکا وقتی میخواست فرار کنه سگش رو با خودش برد، ولی اونایی که نوکری امریکا رو میکردن از چرخ هواپیما انداخت پایین. درس بگیر، ادم شو.
  • وطن پرست DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 0
    حالا چرا از عکس های آرشیوی استفاده می کنن!!! الان چک کنی خیلی از افراد این عکسها تویه خارج از کشورن
  • حسن IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 0
    دیگه دنبال تحقیق برای یافتن مفسدان نباشیدروزنامه شرق یکجا به عنوان تیپ اصلاحیون در صفحه اول منتشر کرده است
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    9 0
    کواکبیان که فعلا ترسید و جا زد. بقیه اصلاحاتیون مثل زشت کلام و تاج زاده نظرشونو صریح و سریع اعلام کنند. خخخخ
  • محمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    7 0
    به این آقای کواکبیان بگویید که: اولا خاتمی در انتخابات 92 به طعنه و تمسخر گفت که: همین آقای کواکبیان از سرمان هم زیاد است!! ثانیا حرف حسابی اگر داری هر جا دوست داری و با هر کس که دوست داری مناظره کن یا به هر نحوی در فضای لایتناهی مجازی هر منطق و حرف حسابی و درست درمانی داری بگو تا ببینیم دقیقا چقدر از اوضاع و احوال اطلاع داری و ثالثا از آن برادرانتان که این روزها ساکت و آرام نشسته اند بپرس که نظرشان راجع به افغانستان چیست و رابعا اگر امروز همه اختیارات به دست شما بود برای افغانستان چه می کردید و خامسا چرا شما و یاران و همقطاران شما یک تحلیل و لو مختصر از آنچه امریکا و ناتو و غرب در افغانستان کرد و کار به اینجا کشاند نمی کنید؟
  • حامد IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    8 0
    نون و پنیر و سر شیر### جانم فدای پنجشیر شعار تیپ اصلاحاتیون
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 0
      با سلام و احترام بر جناب آقا حامد گل ، از محضر مبارکتان اجازه میخواهم این فرمایش زیبای جنابعالی را که فرموده اید : « نان و پنیر و سر شیر __ جانم فدای پنجشیر »،کمی بسط بدم ، لذا عرض میکنم که : نان و پنیر و سر شیر __جانم فدای پنجشیر __سهم مرا نیز بگیر __ حفظش بکن در آن زیر __ زمان گذشت شدم پیر __زود باش کنون شده دیر __بجان میرزا قوام __لازم شد آریم دوام __فریب دهیم بر عوام __ والسلام ، نامه تمام __ ان شا ءالله موفق باشید . با عرض ادب و ارادت محمد مهدی اسلامی .
  • عرضه IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    6 0
    خخخخ، ترسیدن واقعا نکنه مجبورن برن افغانستان...
  • H.ali IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    سربازان usa در ایران کمتر شکر میل کنند این بهترین کاریست که می‌توانند انجام دهند
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 0
    خط.مقدم.میدانجنگ اصلاح طلبان خانم موگرینیاست تابرای گرفتن سلفی از سرو کول هم بالا بروند اتشوگلوله.خمپاره انهارادچار سکته میکنه
  • مجتبی از زنجان IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    نمی دانم‌حول چه محوری می چرخید اما همه۲۰۵کشور در جهان مشکلات دارند مثلا میانمار
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 0
    اصلاح طلب جماعت فقط لب و دهن
  • DE ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 0
    اصلاح تبه کاران پیشنهاد تشکیل تیپ اصلاحات برای جنگ در افغانستان به کمک درس خوانده انگلیس در پنجشیر را رد کردند و در عوض حاضرند آقا زاده های خود را به انگلیس و امریکا برای مقیم شدن و زندگی لاکچری بفرستند و تیپی متشکل از جوانان بیچاره مردم را با مغزشویی به پنجشیر جلوی گلوله و بمب و مرگ و خون بفرستند. تا جنگ به ایران سرایت کرده و بالاخره برجام موشکی و اقتداری و استقلال ....را تحمیل و ایران را باز مستعمره امریکا کنند و همانگونه که طالبان بعد از ۲۰ سال بازگشت نظام سکولار و دستنشانده امریکا را باز برگردانند تا بتوانند همه شان لاکچری و گرین کارتی شوند.مرگ بر وطنفروشان بی غیرت
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    4 0
    خخخخخ اصلاحات ترسیدن.... مرد جنگ نیستن.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 4
    اصلاح طلبان خواهان مداخله نظامی در افغانستان نبوده و نیستند بلکه خواهان دو موضوع هستند اولا طالبان را تطهیر نکنید ثانیا از تمام ابزار دیپلماتیک برای کنترل طالبان استفاده بشه
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 0
    تا حرف از رفتن خود اصلاحات به جنگ شد، انکار کردن و گفتن که منظورمون جنگ نظامی نیست....خخخخخ بزدلها
  • علی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 1
    بدتر از این اصلاح طلبان، خودشان هستند
  • US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    اجازه بدین خودشون باهم مشکلاتشون رو حل کنن. دخالت نکنید.
  • US ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    افساد طلبان اگر ذره ای مردانگی داشتند آن را در دفاع مقدس یا جنگ با امثال داعش بکار می بردند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    امریکا اجازه حضور اصلاح طلبان راجبهه نظامی پنجشیر را نمیدهد انها نتنها مرد میدان نیستند جبهه.های که.اصلاح طلبان در ان هستند .بسیار حساستر ومفیدترند انها برای فریب وتخریب وویرانی ومامور دنبال کردن خواسته های امریکا خصوصا در ایران هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس