رستم قاسمی

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۴ میلیون در ۴ سال خبر داد و گفت: ساخت شهرهای جدید در نوار ساحلی استان‌ها از چابهار تا شمال کشور در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با بیان اینکه بزرگراه عسلویه و کنگان یکی از محورهای مواصلاتی در کریدور جنوب کشور است اظهار داشت: این محور در نقش اقتصاد دریا حائز اهمیت است که تکمیل این بزرگراه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه ۳۹۰ کیلومتر بزرگراه کریدور جنوب کشور در استان بوشهر قرار دارد گفت: ۲۷۰ کیلومتر این بزرگراه به اتمام رسیده و مابقی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌زودی این محور تکمیل و افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت زیر گذر در محور کنگان در کریدور یاد شده خاطر نشان کرد: توسعه بندر کنگان از دیگر پروژه‌ها است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا است.

قاسمی پیشرفت پروژه بندر کنگان را مطلوب دانست و بیان کرد: طرح توسعه بندر کنگان حدود یکسال پیش اجرایی شد و اکنون روند پیشرفت خوبی دارد و هیچ محدودیت اعتباری در اجرا آن وجود ندارد که قرار شد اجرا این پروژه تسریع یابد و بر اساس برنامه زمان‌بندی افتتاح شود.

وی از ساخت ۴ میلیون در ۴ سال خبر داد و تصریح کرد: ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال کار بسیار بزرگی است که برای رسیدن به این برنامه باید ساخت ۲ میلیون واحد آن آغاز شود تا به زمان‌بندی ساخت ۴ میلیون مسکن برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی در استان بوشهر هیچ محدودیتی نیست گفت: متقاضیان باید در سامانه طراحی شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود ثبت‌نام کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه برای دهک‌های پایین جامعه در ساخت مسکن، زمین‌های دولتی پیش‌بینی شده و رایگان تأمین می‌شود خاطر نشان کرد: تسهیلات بانکی لازم در تولید مسکن بر اساس مصوبه مجلس پیش‌بینی شده و در این راستا دولت خدمات مجانی در اختیار دهک‌های پایین جامعه که جز تعهدات است قرار می‌دهد.

وی نهضت جدید ساخت مسکن را متقاضی محور دانست و تأکید کرد: در مکان‌هایی مسکن ساخته می‌شود که متقاضی وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی بخشی از ۴ میلیون مسکن یاد شده را روستایی دانست و تصریح کرد: در این راستا برای ساخت مسکن روستایی تسهیلات خوبی دیده شده که متقاضیان مسکن در شهرها و روستاها باید در سامانه جدید ثبت‌نام کنند تا بر اساس برنامه‌ریزی واحدهای مسکونی برای آنان ساخته شود.

قاسمی اقتصاد دریا و دریا محوری را یکی از ظرفیت‌های مهم در استان‌های ساحلی دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دریا محور در استان‌ها و شهرهای ساحلی است.

وی باتأکید بر تقویت اقتصاد دریا افزود: از چابهار تا شمال کشور، تعدادی شهر در سواحل پیش‌بینی شده که ساخته و جمعیت قابل توجهی در آنها مستقر می‌شود که تقویت رونق اقتصادی در شهرها اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی، ایجاد صنایع مختلف و توسعه سرمایه‌گذاری مورد توجه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • TH ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    16 3
    نصف چابهار آب-برق-گاز-تلفن نداره . همینارو آباد کنید
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      1 1
      هرچیزی سرجاش خارجی بعدش خارجی چیکار به ایران؟
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      2 0
      ایشون وزیر نفت هست، آب و برق و گاز وظیفه وزیر نیرو یعنی آقای عین اللهیه، به ایشون بگید...
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      هرچیزی سرجاش بعدش خارجی چیکار به ایران؟
    • خانه دوست IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      3 0
      نصف مردم هم خانه ندارن بذار بسازن
  • FR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    4 0
    شمال کشور نه لطفا، فقط جنوب
  • ف GB ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 1
    سنگ بزرگ علامت نزدن است..
  • کامران IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    بهتره به جای ساختن شهرهای جدید وزارت مسکن به ساختن خانه های مناسب و بزرگ برای جوانان اقدام کنه تا اونها بتونن ازدواج کنن و چند فرزند داشته باشند با این کار هم جمعیت ایران زیاد میشه و هم کم خرج تر و با بازده بیشتر است.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 1
    مردم ایران ییلاقات زاگرس و البرز رو رها نمیکنن بیان تو شرجی جنوب. هر صنعتی در شرجی جنوب سه برابر خوردگی خواهد داشت. هزینه سرمایش در این مناطق بسیارربالاست بالاتر از گرمایش در مناطق مرکزی.
    • ناشناس IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      توسعه شمال بس است . خروجی توسعه شمال شده ویلا سازی و برنج 63 هزار تومانی و کارهایی که برای کشور سودی نداشته . الان نوبت جنوب است با آن همه پتانسیل و نیروی جوان .
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    تفکر نئولیبرالی در ساخت و ساز شهرهای جدید آن هم از نوع ساحلی
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      چی میگی مانع پیشرفت
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    آقای قاسمی شما توانایی بروز کردن سامانه املاک خون مردم در شیشه کن را هم ندارید معاون شما قول داد سامانه اتومات املاک مردم را بارگذاری کند مردم تایید کنند ولی سامانه کلا ایراد دارد
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    رستم خان جزیزه قشم رو آباد و درست کنید شهر جدید پیش کش شما و دولت و
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    شهرهای ساحل جنوب غیر از 4-5تا کلا هیچ اقتصاد و تولید ندارن جوونا به خاطر بیکاری یا قاچاق میکنن یا مهاجرت، راهها افتضاح، خونه ها همه با دو ریشتر خراب میشن، آب ندارن، سردار به جای رویا پردازی به فکر اونا باش
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    ta vaghti tamam masoolin az shahr hay bozorge hichvaght tamadon jadid kenar khalij fars bevojod nemiad .. shoma telvezion roshan mikoni tamam barnameha va javi ke to tv mobini marbot be tehran va tehran neshin hast vali to shahr hay dige va sayre shahrestanha fekrhay noo bedon javgiri siyasi tehran hast vali forsat dideshodan nadare
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    یه جاده از بندر پارسیان به عسلویه هست داخل هرمزگان مثل جاده های افغانستان و داخل عسلویه بوشهر مثل اروپا اصلا دیدن داره اختلاف طبقاتی از همانجا پیداست آنقدر سرعت گیر داخل قسمت عسلویه هست که از این مسیر تاکسی های بین شهری بین هرمزگان و بوشهر عبور مرورشون خیلی کمه مثل اینکه جاده کریدور و ترانزیت از عسلویه به طرف کنگان و بوشهر معنی میده
  • مخمل AT ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    مسافرت هایی که من رفتم اکثر شهرهای ساحلی فعلی ایران امکانات معمولی ندارن ، گذشته از این گرمایش کره زمین و مسائل زیست محیطی چالش های بسیار زیادی برای شهرهای ساحلی جنوب کشور ایجاد خواهد کرد مثل رکورد شکنی های گرما در بندر ماهشهر ، طوفان بی سابقه در دریای عمان ، خشک شدن تدریجی رودخانه ها و.... که خیلی از شهرهای فعلی (نه فقط ساحلی در کل کشور) رو غیر قابل سکونت خواهد کرد به نظر میرسه برنامه جناب قاسمی حداقل به لحاظ زیست محیطی پشتوانه علمی نداره
  • DE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    لابد شهرک هائی برای توریستهای مایه دار اعم از داخلی یا خارجی والا مردم بومی این مناطق از نظر رفاه و مسکن و اشتغال وضعیت ناگواری دارند و از آنچه که تا بحال برا ی این مناطق انجام شده نه فقط محلی ها سودی نبرده اند بلکه آنها به حاشیه ها و زاغه ها رانده شده اند تا توریست خوشگذران ، چهره فقر را نبیند ..برای مثال سری بزنید به مناطق فقیر نشین کیش که ساکنین آنها گویا جذامی هستند و این جزیره اصلا متعلق به آنها نبوده و نیست ..
  • علیرضا IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    جنوب کشور بخصوص خوزستان خیلی خیلی محرومن..........در زمان رژیم منحوس پهلوی بخاطر عرب بودن اکثریت خوزستان توجهی به این استان نمیشد........در زمان جمهوری اسلامی تبعیض های حکومتی قطع شد اما برخی مسوولین استانی همچنان بر طبل تبعیض قومیتی میکوبن........بیشتر عربهای ساکن خوزستان مجبورن بخاطر پیدا کردن شغل اسم و فامیل عوض کنن.......اون دسته از مسوولین که جلوی رشد و پیشرفت عربهای خوزستان رو میگیرن قطعا دارن در زمین دشمن بازی میکنن......چون انقلاب اسلامی آمد که تبعیض ها رو از بین ببره اما متاسفانه برخی مسوولین استانی عامداً یا سهل انگارانه تبعیض های ظالمانه در حق عربهای خوزستان روا میدارن ...........تا بفهمن متقاضی کار عرب هست استخدامش نمیکنن........امیدوارم با استاندار جدید که اتفاقاً از قوم بزرگ و پر افتخار عرب هستن این تبعیض برای همیشه بهش پایان داده بشود.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    یه دونه مدرن و بزرگش را هم کنار رود ارس بسازید ....و با اقوام مختلف ایران پرش کنید تا چشم بعضی ها در بیاد.....
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    اگر منظور ساخت خانه در سواحل دریا هست که کار بسیار نابخردانه ای میخوان بکنن چون در همه جای دنیا سواحل برای استفاده عموم آزاد هست اما اگر منظور ساخت خانه شهر های ساحلی است فرق داره بعد هم خواهشا به روستاها برسید روستاها رو آباد کنید بگذارید مردم برگردن به روستاها... بخش اصلی اقتصاد کشور از روستاها قوت می گیره این که هی در شهر خونه ساخته بشه و مردم شهرنشین بشوند چاره کار نیست ما تا حالا از این که دائم در شهرها خانه ساختیم و به شهرها رسیدیم ضرر زیادی کردیم روستاها و شهرستان های کوچک اما مهم رو دریابید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس