کد خبر 1290704
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
شروط آمریکا و انگلیس برای به رسمیت شناختن طالبان

افغانستان در روزها و هفته‌های اخیر با چالش‌های جدی در زمینه‌های مختلف به دلیل به رسمیت شناخته نشدن از سوی جامعه جهانی، مواجه شده است.

به گزارش مشرق، پس از گذشت حدود ۳ ماه از ورود طالبان به «کابل»، پایتخت افغانستان، هنوز هیچ کشوری، حکومت جدید در افغانستان را به رسمیت نشناخته است، اما زمزمه و تعیین شرایط برای اقدام در این مسیر از منابع مختلف، به گوش می‌رسد.

توافق انگلیس و آمریکا در مورد شروط به رسمیت شناختن طالبان

سخنگوی نخست وزیر انگلیس می گوید که «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور و «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، توافق کردند «در صورت احترام طالبان به حقوق بشر، آن‌ها را به رسمیت خواهند شناخت؛ ضمن این که رویکرد دیپلماتیک، بهترین راه برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان است.»

تلاش پاکستان و حکومت افغانستان برای آزادسازی سرمایه‌های مسدود شده افغانستان

مقام‌های طالبان در روزهای اخیر تلاش‌های زیادی برای آزادسازی پول‌های مسدود شده افغانستان در پی تحولات اخیر در این کشور، کردند.

در همین حال، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان در دیدار با «جان کری»، نماینده ویژه آمریکا در امور اقلیمی، بر اهمیت نقش آزادسازی پول‌های بلوکه شده در رفاه مردم افغانستان تاکید کرد.

دیدار عبدالغنی برادر با وزیر خارجه چین

«ملا عبدالغنی برادر»، معاون نخست وزیر افغانستان با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در «دوحه»، پایتخت قطر، دیدار و درباره روابط دوجانبه و وضعیت سیاسی و اقتصادی افغانستان رایزنی کرد.

براساس برنامه ریزی ها، یک هیئت طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، امروز با هیئتی از کشور چین به ریاست وزیر خارجه این کشور در «دوحه» دیدار می‌کند.

درگیری طالبان با داعش در هرات

بر اثر درگیری نیروهای طالبان با اعضای داعش در شهر «هرات»، ۱۶ نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره کاهش اقتصاد افغانستان

صندوق بین المللی پول، اعلام کرد «اقتصاد افغانستان در سال جاری ۳۰ درصد کاهش می‌یابد؛ خشکسالی شدید، شیوع کرونا و عوامل دیگر به وخامت اوضاع اقتصادی در افغانستان کمک کرده اند.»

کمبود دارو در افغانستان

اتحادیه خدمات دارویی و تجهیزات طبی افغانستان اعلام کرد «مشکلات بانکی سبب شده تا افغانستان با کمبود جدی اقلام دارویی مواجه شود.»

بازگشایی کنسولگری انگلیس در مزار شریف در آینده نزدیک

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت که این کشور به زودی کنسولگری خود را در شهر «مزار شریف» استان «بلخ» بازگشایی می‌کند.

بسته شدن گذرگاه تورخم

براساس جدیدترین گزارش‎ها، گذرگاه «تورخم» در مرز افغانستان و پاکستان بار دیگر بسته شد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    سلام.اخر طنز! امریکا و انگلیس میگن،اگر به حقوق بشر احترام گذاشتید! حالا شما بگو در یمن چه می کنید؟! در عراق؟ در سوریه؟! .چرا یمن ها رو محاصره فوق سنگین کرده اید؟! راستی چرا ایران رو بالاترین سطح تحریم کردید به مدت 40 سال! .. اون موقعه که 100 میلیون انسان رو نسل کشی کردید در جنگ ها جهانی! خبری نبود از حقوق بشر(غربی) از این حرف ها خنده دار؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس