انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه دمشق

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه دمشق و دانشگاه مالک اشتر با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی و علوم و فناوری‌های نوین، در چارچوب منافع متقابل دو کشور به امضا رسید.

به گزارش مشرق، با حضور وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی کشور سوریه و سردار تقی‌زاده رئیس دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه دمشق و دانشگاه مالک اشتر با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی و علوم و فناوری‌های نوین، در چارچوب منافع متقابل دو کشور به امضا رسید.

سردار تقی‌زاده در این مراسم با تأکید بر این نکته که در زمینه تقویت روابط اجتماعی و علمی دو کشور کمتر کار شده و با توجه به ظرفیت‌های علمی- تحقیقاتی موجود نیاز است سطح همکاری‌ها ارتقاء یابد، گفت: در این تفاهم مشترک، علاوه بر همکاری‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، توسعه زمینه­‌های پژوهشی و تحقیقاتی میان دو کشور در دستور کار قرار دارد و با افتخار آماده ارائه خدمات علمی به دانشجویان سوری هستیم.

وی افزود: در این دانشگاه برای دانشجویان سوری پروژه‌های تحقیقاتی بر اساس نیاز و مسائل کشور سوریه تعریف می‌شود و بر همین اساس آموزش می‌بینند.

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه نیز با اعلام مسرت از حضور در یکی از مهم‌ترین مراکز علمی ایران، خاطر نشان کرد: ایران نقش بسیار تعیین کننده، موثر و همه‌جانبه‌ای در جنگ سوریه و مقابله با تروریسم بین المللی داشته است.

بصام ابراهیم اضافه کرد: دانشگاه مالک اشتر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و این دیدار نقطه‌ی عطفی در روابط علمی و پژوهشی دو کشور محسوب می‌شود.

دکتر یسار عابدین رئیس دانشگاه دمشق نیز ابراز امیدواری کرد که در آینده روابط دوجانبه و همکاری‌های علمی خوبی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی- تحقیقاتی و مدارک مشترک ایجاد شود.

پس از تصویب تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه دمشق، بصام ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه، یسار عابدین رئیس دانشگاه دمشق، مدیر روابط بین‌الملل و فرهنگی وزارت آموزش عالی به همراه «شفیق دیوب» سفیر سوریه در تهران به‌منظور آشنایی بیشتر با وضعیت دانشگاه مالک اشتر از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس