مانع تراشی کلیسای کاتولیک اسپانیا در برابر تحقیقات درباره آزار جنسی

کلیسای کاتولیک اسپانیا با توجیه‌های مختلف مانع انجام تحقیقات درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان در این نهاد می‌شود.

به گزارش مشرق، درخواست‌ها برای انجام تحقیقات مستقل درباره سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک اسپانیا افزایش یافته اما این نهاد با توجیه‌های مختلف از انجام تحقیقات اجتناب می‌کند.

به گزارش «ان ان ام»، در حالی که فعالان، تعداد موارد سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک اسپانیا را مشابه فرانسه، جایی که تحقیقات مستقل اخیر رقم مذکور را ۲۱۸ هزار قربانی در ۷ دهه اعلام کرد، می‌دانند، کلیسای کاتولیک اسپانیا مانع از انجام تحقیقات مستقل در این باره می‌شود.

مقام‌های کلیسای کاتولیک اسپانیا برای توجیه مخالفت خود ادعا می‌کنند که شمار موارد سوءاستفاده جنسی در این نهاد اندک بوده و کلیسا آمادگی انجام تحقیقات آماری و جامعه شناسی را ندارد.

آن‌ها همچنین با اعتراض به این که چرا «تمرکز فقط بر کلیسای کاتولیک است»، مدعی هستند که تنها ۰.۸ درصد از کشیش‌ها در این کشور از سال ۱۹۵۰ مرتکب چنین جنایاتی شده اند.

مخالفت کلیسای کاتولیک اسپانیا با تحقیقات در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر فرانسه، ایرلند، آلمان و بلژیک تحقیقات مستقلی را در این رابطه انجام داده اند و پرتغال نیز اخیرا کمیسیون ملی را برای انجام تحقیقات منصوب کرد.

این روند در پی گزارش سال ۲۰۰۲ آمریکا درباره سوءاستفاده جنسی گسترده در کلیسای کاتولیک آغاز شد.

فعالان می‌گویند که ادعای وجود ۰.۸ درصد موارد پدوفیلی در کلیسای کاتولیک اسپانیا، نوک کوه یخ است. در واقع کلیسای کاتولیک اسپانیا آمارها را دستکاری کرده و ترس قربانیان از پیامدهای افشاگری و مصونیت کلیسا نیز سبب پنهان ماندن موارد زیادی از سوءاستفاده‌ها شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس