کد خبر 1304433
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
چرا تیر بایدن در پایین آوردن قیمت نفت به سنگ خورد‌

باوجود اقدام آمریکا در باز کردن انبارهای نفت استراتژیک این کشور، اما قیمت نفت دوباره روند افزایشی را در پیش گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، باوجود اقدام دولت آمریکا در برداشت ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک این کشور اما قیمت نفت دوباره روند افزایشی خود را در پیش گرفته است، در معامات اخیر قیمت نفت در داخل آمریکا هم افزایش یافت.

بایدن روز سه شنبه اعلام کرده بود که با هدف کنترل قیمت نفت ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر استرتژیک این کشور را روانه بازار خواهد کرد.

البته باید گفت حجم این نفتی که راهی بازار شده است معادل مصرف فقط دو روز و نیم نفت کل آمریکا است زیرا آمارهای رسمی حاکی از آن است که آمریکا در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط روزانه ۱۹.۵ میلیون بشکه نفت مصرف کرده است.

چهار کشور مصرف کننده نفت دیگر از جمله ژاپن، کره جنوبی، هند و انگلیس هم اعلام کرده اند که در آینده نزدیک اقدام به آزاد کردن بخشی از ذخایر نفتی استراتژیک خود خواهند کرد که البته مجموع این حجم نفتی که قرار است آزاد شود به احتمال زیاد حتی از ۵۰ میلیون بشکه آمریکا کمتر است.

کارشناسان آمریکایی می گویند بعید است دست اندازی به ذخایر نفت استرتژیک بتواند کمکی به کنترل قیمت نفت کند.

استفان اسکورک، کارشناس موسسه CNBC، می گوید ما قرار است ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر خود برداشت کنیم و اگر دیگر کشورها هم ۵۰ مییون بشکه دیگر روانه بازار کنند این میزان برابر ۱۰۰ میلیون بشکه نفت خواهد بود که تنها معادل مصرف یک روز بازار جهانی نفت است.

وی معتقد است هنوز هم به احتمال زیاد قیمت نفت به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید به خصوص اگر شاهد زمستان سردی در نیم کره شمالی باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس